Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Rama - gdzie jest najsłabsza?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sirtroyan
Stary wyga



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 702
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:27, 21 Gru 2011    Temat postu: Rama - gdzie jest najsłabsza?
Witam.
Ponieważ zbliża się powoli moment zakupu Zetki, chciałbym was zapytać czy i gdzie szukać na ramie najsłabszych punktów (chodzi mi o główkę ramy). Czy są tam jakieś powiedzmy strefy zgniotu ew miejsca które są najsłabsze i poddają się pierwsze w wypadku czołowego zderzenia.

Mam kolegę który swojego czasu prowadził serwis motocyklowy więc się w miarę orientuje w temacie ale nie chciałbym się zdawać tylko na niego.


Dzięki za wszelkie porady


PS. Odpowiadając na powstałe pytania : Tak, sprawdzę moto w serwisie Wink ale zanim go zakwalifikuje to muszę zrobić wstępną selekcje.


Ostatnio zmieniony przez sirtroyan dnia Śro 18:15, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:02, 21 Gru 2011    Temat postu:
Jak moto mialo dzwonka przodem to koniecznie zajrzyj pod bak, rama jest grzebitowa wiec w tym miejscu gnie sie najczesciej. Orygninalnie jest w tym miejscu gieta ale mocniejszy dzwon bedzie widac. Ale ogolnie rama jest pancerna przez to pewnie taka ciezka;).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aro9713




Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Błonie

PostWysłany: Nie 0:37, 16 Gru 2012    Temat postu:
a jak wygląda jej wytrzymałość?? nie jest tak wadliwa jak w hornecie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:32, 16 Gru 2012    Temat postu:
aro9713 napisał:
a jak wygląda jej wytrzymałość?? nie jest tak wadliwa jak w hornecie??



Nie wiem jak to jest z hornetem,ale ramy w Zetach nie mają wad fabrycznych (prócz wagi).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarek
Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Nie 15:11, 16 Gru 2012    Temat postu:
W przypadku jakiegoś skrzywienia ramy wyczujesz to podczas jazdy, moto może uciekać na którąś stronę lub robić dwa ślady
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid31
Gość






PostWysłany: Nie 15:21, 16 Gru 2012    Temat postu:
z tym uciekaniem na boki to bym polemizował, nie koniecznie z powodu krzywej ramy będzie uciekał....
Powrót do góry
jarek
Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Nie 15:29, 16 Gru 2012    Temat postu:
Tak czy inaczej na uciekające moto bym się nie zdecydował
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid31
Gość






PostWysłany: Nie 17:07, 16 Gru 2012    Temat postu:
jarek napisał:
Tak czy inaczej na uciekające moto bym się nie zdecydował


ok załóżmy scenariusz że badasz ramę jet ok a moto dalej ucieka. Przyczyna może być prosta i banalna do naprawienia - typu źle ustawione tylne koło na naciągach. To jedna z przyczyn - dalej się nie zdecydujesz na takie moto?
Powrót do góry
GRUBY
Z-zlot friend



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:22, 16 Gru 2012    Temat postu:
wystarczy też że cisnienie bedzie nieodpowiednie w oponach..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarek
Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pon 12:12, 17 Gru 2012    Temat postu:
Mam na myśli przypadek ze banalne sprawy typu żle ustawione koło czy niskie ciśnienie wykluczasz na wstępie bo widzisz ze jest dobrze wszystko a moto ucieka wiec za takie moto bym podziękował bo oprócz ramy mogą być krzywe półki czy wahacz a to skrzywić nie jest łatwo - kupił byś takie moto ?
Miałem kiedyś taki przypadek w hornecie ze po w jechaniu w dużą dziurę pękła mi sprężyna w ladze i moto zaczęło ściągać, dużo się namęczyłem żeby odkryć co jest przyczyną..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flamaster
Znajomy



Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:00, 03 Mar 2013    Temat postu:
a ja mam takie zdanie:) można dużo szukać, rozkręcać, mierzyć etc. a i tak jak będzie krzywa rama to tego nie zauważy się... można szukać odprysków, pęknięć na spawach, spawań dodatkowych ale ciężko to wyczuć... mój kolega rozbił małego zeta, wywalił się na zakręcie i przydzwonił w samochód, on cały wszystko poszło w motor, rozebraliśmy go, po ramie 0 śladu, a na badaniu laserowym 2 cm różnicy jestem ciekaw czy by go ściągało w którąś strone:) bo tego nie było jak przebadać. Ale jakby moto mi ściągało to bym nie kupił chyba że koleś miałby badanie laserowe z miarę aktualną datą

Ostatnio zmieniony przez flamaster dnia Nie 19:01, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin