Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
10W-50 czy 10W-40
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:21, 26 Sty 2010    Temat postu:
Wydaje mi sie ze krzybielowi chodzilo to, ze to zalezy od stopnia "wyruchania" silnika. Jesli silnik zaczyna brac olej, pocic sie to powinno sie zmienic olej na polsyntetyk itd. Sam sie zastanawiam jaki olej zalac. Powinienem to zrobic przed zima zeby nie doprowadzac do korozji siarkowej podczas zimowania, ale coz cashu brak to nie ma oleju.

Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Wto 14:23, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulaaa
Stary wyga



Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 14:26, 26 Sty 2010    Temat postu:
wyruchania Razz doooobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:53, 26 Sty 2010    Temat postu:
gandi napisał:
krzybiel o co Ci chodzi? Coś nie tak napisałem?

Stary, każdy olej jest najlepszy, bo każdy ma inne przeznaczenie. Dla jednego silnika najlepszy będzie olej mineralny, dla innego syntetyczny, pisanie, że syntetyk jest najlepszy jest błędne. Mam kilku klientów dla których najlepszym olejem jest olej półsyntetyczny z racji przebiegu, a są nawet takie sprzęty, co na mineralu muszą latać, bo syntetyk by po 1000km wypociły Smile
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:38, 26 Sty 2010    Temat postu:
Ok ok, pod tym względem racja Wink mi chodziło tylko o to że syntetyczny olej zawsze (prawie zawsze?) ma lepsze właściwości smarne i ochronne silnika niż oleje półsyntetyczne i w dalszej kolejności mineralne. Skoro prowadzisz serwis czy sklep to na pewno jesteś bardziej w temacie Smile ale myślę że i ja mam trochę racji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 15:58, 26 Sty 2010    Temat postu:
gandi napisał:
chodziło tylko o to że syntetyczny olej zawsze (prawie zawsze?) ma lepsze właściwości smarne i ochronne silnika

Nie do końca tak jest, jeżeli silnik ma już zaawansowany przebieg, to lepsze właściwości ochronne ma olej półsyntetyczny , a nawet mineralny. Na to jaki olej do jakiego sprzętu ma wpływ wiele czynników, a nie tylko marka oleju jego rodzaj! temat rzeka i każdy wie lepiej, ile użytkowników forum, tyle opinii Smile
Powrót do góry
Ulaaa
Stary wyga



Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 16:06, 26 Sty 2010    Temat postu:
krzybiel a Ty co do siebie lejesz i jaki masz przebieg ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 19:36, 26 Sty 2010    Temat postu:
Za dużo by wymieniać, u mnie tego zawsze trochę stoi Smile Zasadę mam prostą, do silników motocyklowych z małym przebiegiem leję syntetyk, z większym półsyntetyk, a do szrotów Smile z lat 90tych to już tylko mineral się nadaje Smile Z quadami bywa naprawdę różnie, zależy do czego są używane. Ja w swoich używałem syntetyk ale jeździłem (obecnie nie jeźdzę, bo kręgosłup wysiadł) jedoośkami z minimalnym przebiegiem.
Zasadę mam prostą, klient podaje rocznik motocykla lub quada, rodzaj silnika, pojemność, przebieg oraz sposób użytkowania pojazdu, a ja mu dobieram do tego olej.
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:57, 26 Sty 2010    Temat postu:
krzybiel z całym szacunkiem do Twojej wiedzy, ale nie zgadzam się z Twoimi poglądami. Będę jeździł na syntetyku jak długo będę miał Zeta, a jak oleju zaczyna ubywać to trzeba poszukać przyczyny, a nie ratować się gorszym olejem. Poza tym pewnie wiesz, że olej mineralny jest gęstszy od syntetycznego tylko jak jest zimny, a to olej syntetyczny lepiej trzyma parametry w różnych zakresach temperatur. Lepiej smaruje silnik zarówno tuż po odpaleniu, jak i na zagrzanym silniku.

Tak samo jestem przeciwny wszelkim zabobonom na temat przechodzenia na lepszy olej, czego ludzie się tak boją.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 9:28, 27 Sty 2010    Temat postu:
gandi napisał:
krzybiel z całym szacunkiem do Twojej wiedzy, ale nie zgadzam się z Twoimi poglądami.

A ja z Twoimi Smile Toż to wolny kraj Smile
A tak na marginesie, jedni szukają przyczyny i usuwają ją, a inni stosują gęstsze oleje, pamiętaj, że Twój pogląd, to tyko Twój pogląd, to jak z blondynkami i brunetkami, jeden woli to, drugi tamto. A co to gęstości i lepkości to nieprawda, że w wysokich temperaturach syntetyk i mineral są takie same. Ale skoro Ty tak uważasz, to niech tak będzie Smile bo ja w tym temacie nie mam już nic do powiedzenia, szkoda czasu Smile
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:46, 27 Sty 2010    Temat postu:
Dlatego napisałem że szanuję Twoje zdanie Wink Syntetyk jest wg Ciebie rzadszy i w niskiej i w wysokiej temperaturze? Oczywiście porównując oleje o takich samych parametrach przykładowo 20W50.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:24, 17 Lut 2010    Temat postu:
kurcze kupiłem dziś olej i nie wiem czy dobrze zrobiłem....
kupiłem Motul 5100 15W50. Czym sie on rożni od 10W40??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:58, 17 Lut 2010    Temat postu:
Ma większą lepkość. Teoretycznie nic się Zetowi nie stanie, ale jest to raczej olej do silników chłodzonych powietrzem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:13, 17 Lut 2010    Temat postu:
troszkę o tym czytałem i się dowiedziałem że taki olej się stosuje przy większych przebiegach. A moja zeta ma niby 29 000 z czego ja zrobiłem 12 000. Myślę że nic się nie stanie ale wolałem zapytać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Niemjec
Świeżak



Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orneta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:56, 06 Mar 2010    Temat postu:
A tak żeby troszkę namieszać Very Happy
Co prawda to o olejach samochodowych ale myślę że warto przeczytać.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:34, 07 Mar 2010    Temat postu:
krzybiel napisał:
gandi napisał:
krzybiel z całym szacunkiem do Twojej wiedzy, ale nie zgadzam się z Twoimi poglądami.

A ja z Twoimi Smile Toż to wolny kraj Smile
A tak na marginesie, jedni szukają przyczyny i usuwają ją, a inni stosują gęstsze oleje, pamiętaj, że Twój pogląd, to tyko Twój pogląd, to jak z blondynkami i brunetkami, jeden woli to, drugi tamto. A co to gęstości i lepkości to nieprawda, że w wysokich temperaturach syntetyk i mineral są takie same. Ale skoro Ty tak uważasz, to niech tak będzie Smile bo ja w tym temacie nie mam już nic do powiedzenia, szkoda czasu Smile


Tematem olejów interesuję się od bardzo dawna i ja tak jak Gandi też się z Tobą nie zgadzam a to co napisałeś wcześniej tj.
krzybiel napisał:
Nie do końca tak jest, jeżeli silnik ma już zaawansowany przebieg, to lepsze właściwości ochronne ma olej półsyntetyczny , a nawet mineralny.

uważam za kompletną bzdurę.
Krzbiel, nie można uzależniać stosowania oleju danej klasy od tego kto co lubi. Wybór oleju to nie wybór koloru lakieru, który można opierać na subiektywnych odczuciach. Olej albo jest dobry albo nie, i nie ma tu znaczenia kto co sobie woli.

Niemjec, bardzo fajne opracowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin