Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
ABS - przerwany przewód

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 8:27, 06 Lip 2010    Temat postu: ABS - przerwany przewód
Hej,
Miałem dziś rano niemiłą przygodę - gówniarz na skuterze wjechał mi w tył motocykla, skutkiem czego jest przerwany przewód elektryczny od ABSu. Czy ktos orientuje się, czego wymaga naprawda takiego przewodu? Czy wystarczy polutować i zabezpieczyć ten przewód i ABS będzie działać, czy jest to poważniejsza kwestia?
pzdr
Powrót do góry
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:21, 06 Lip 2010    Temat postu:
Dokładnie nie wiem jak działa ABS w Zetach (czy w kablu prąd jest lub zanika w zależności od położenia czujnika na tarczy od ABS'u tej z wcięciami czy też zmienia się jego napięcie choć wydaje mi się że będzie to opcja pierwsza czyli działa w systemie 0-1) ale według mnie jeśli porządnie skręcisz ze sobą odpowiednie żyły w przewodzie a potem koniecznie je ze sobą zlutujesz (no i zaizolujesz) to wszystko powinno działać. No chyba że system elektroniczny ABS'u do poprawnego działania potrzebuje sprawdzać rezystancję przewodów to po takim łączeniu i lutowaniu przewodów ich rezystancja (oporność) się zmieni i ABS może fiksować i potrzebny będzie nowy oryginalny przewód ale moim zdaniem możesz spokojnie lutować Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 10:31, 06 Lip 2010    Temat postu:
No wlasnie tego sie boje, ze komputer moze sprawdzac rezystencja dla wykrycia bledu czujnika, albo tj. jest w niektorych samochodach po przerwaniu przewodu komp bedzie wymagal resetu (serwis kawasaki?). Na szczescie mam juz oswiadczenie od goscia, wiec w razie czego to PZU bedzie sie tym martwic Smile
Powrót do góry
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:55, 06 Lip 2010    Temat postu:
Po naprawie (i najlepiej w trakcie naprawy też) odłącz na troszkę dłużej akumulator. Tak jak pisałem tu:
http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z750-z750-s,16/kody-bledow-fi,1378.html
błędy FI komputera gasną same po usunięciu usterki ale nie wiem jak to jest z ABS'em bo to naprawę jest czuły układ (bo musi być szybki).
Pokombinuj, polutuj i posprawdzaj powinno się udać ale mimo wszystko jak koleś miał ubezpieczenie to warto jest to zgłosić i "wyciągnąć" od nich na nowy przewodzik bo pamiętaj, że ten przewód ma spore wibracje, drgania i takie tam bo to przecież na wahaczu jest i nawet jak naprawa się uda to po jakimś czasie może zacząć szwamkować a znając złośliwość rzeczy martwych popsuje się w momencie kiedy akurat będziesz tego potrzebował Smile No i oczywiście taki polepiony przewód nie będzie się ciekawie prezentował na moto i wyobraź sobie tłumaczenie kupującemu przy ewentualnej sprzedaży że to tylko skuterek ci w zad wjechał i nic więcej się nie stało Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin