Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Ciśnienie w oponach z750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaron87
Zaglądacz



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:32, 14 Sie 2010    Temat postu: Ciśnienie w oponach z750
Mam pytanie jakie powinno być ciśnienie w przedniej i tylniej małego zeta.Przy obciazeniu jednej osoby.Mam opony michelin pilot 2.Nigdzie nie moge znalezc konkretnej odpowiedzi.Tutaj na forum byla mowa o cisnieniu w oponach duzego zeta .Jeszcze nikt nie pisal o cisnieniu w oponach malego zeta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 0:40, 15 Sie 2010    Temat postu:
albo takie jak zaleca producent danych opon, albo 2.5/2.9 na rozgrzanej oponie albo nizsze po 0.2-0.3 bara od ww. jesli potrzebujesz wiekszej przyczepnosci na zakretach zamiast stabilnosci na prostej.
Powrót do góry
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:44, 15 Sie 2010    Temat postu:
przód: 250 kPa (2.5kgf/cm²,36psi) =2,46730816679003 atmosfery [atm] =2,5 bara [bar]
tył: 290 kPa (2.9 kgf/cm², 42 psi) =2,86207747347644 atmosfery [atm] =2,9 bara [bar]

Wartości skopiowane z manuala a po znakach równości przeliczone tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Według manuali takie same ciśnienia są do wszystkich zetek (Z1000,Z750,Z750S) nieważne od rocznika Smile (nie wiem jak jest w najnowszym Z1000 od 2010 roku).


Ostatnio zmieniony przez kalos2 dnia Nie 0:46, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rednose
Bywalec



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:00, 18 Sie 2010    Temat postu:
Shocked Skontrolowałem ciśnienie w gumach i na nie świadomce latałem przód 1,4 tył 1,3 !! Confused Zaufałem wulkanizatorowi który wywarzał kółka w czerwcu zrobiłem ok. 1000 km na tym ciśnieniu i jakoś żle mi się nie jezdziło różnicy nie czułem bo to moje pierwsze km Evil or Very Mad Gumy były twarde i jakoś nie przyszło mi do głowy, że może być aż tak niskie ciśnienie. Dobiłem do 2,7 tył 2,4 przód i poleciałem 300 km Łomża - Warszawa większej różnicy nie czułem Rolling Eyes Dziwne ... ale teraz będę częściej sprawdzał ciśnienie bo albo ten matoł z wulkanizacji mi nie dobił prawidłowo albo zeszło w co wątpię bo gumy 1 sezon, a felgi proste Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:48, 19 Sie 2010    Temat postu:
rednose napisał:
Shocked Skontrolowałem ciśnienie w gumach i na nie świadomce latałem przód 1,4 tył 1,3 !! Confused


...to dopompował Tobie prawie jak w skuterze Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czaron87
Zaglądacz



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:10, 19 Sie 2010    Temat postu:
Kolega mi powiedzial ze w przednim kole powinno byc wieksze cisnienie niz w tylnim.Posluchalem jego i jezdzilo mi sie dobrze nie moglem narzekac.Mialem wowczas jakies 2.7 bara przod i 2.2 tyl.Zmienilem teraz cisnienie na przod 2.5 i tyl 2.9 myslalem ze bedzie jeszcze lepiej a okazalo sie ze w zakretach czuje sie bardzo nie pewnie.Mianowicie chodzi o to ze w zakrecie wydaje mi sie jakby motocykl mial mi sie wywalic do wewnatrz.Jestem ciekaw czy to kwestia przyzwyczajenia sie do nowych wartosci w cisnieniu?Mimo wszystko pojezdze na cisnieniu zalecanym czyli przod 2.5 tyl 2.9 no i zobacze jak to bedzie.Na poczatku nie zdawalem sobie sprawy ze cisnienie w oponach odgrywa tak wielka role w sterowaniu motocyklem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:41, 22 Sie 2010    Temat postu:
Ciśnienie w oponach to jedno,ale "zdrowe" ogumienie to jest to!
Nie wiem kolego,czy masz stare czy nowe laczki u siebie w motku,
ale zapewniam Cię,iż ich zmiana to jest dopiero różnica w jeździe!
Po prostu uczysz się prowadzić od nowa! Wink
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:50, 22 Sie 2010    Temat postu:
To ja ma jeszcze odwieczne pytanie dotyczące ciśnienia!
Mianowicie wartość ciśnienia mierzycie na zimnej oponie czy na ciepłej ? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czaron87
Zaglądacz



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:19, 22 Sie 2010    Temat postu:
Powoli sie przyzwyczajam do nowego cisnienia w oponach jest coraz lepiej.Wychodze z zalozenia ze skoro tak jest w manualu to widocznie tak musi byc.Tak jak mihoo napisal wraz z nowym cisnieniem jazda zaczyna sie na nowo.Cisnienie powinno sie mierzyc chyba na rozgrzanej oponie ale nie jestem pewien moze ktos kto sie bardziej zna da rzetelna odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:58, 22 Sie 2010    Temat postu:
Ciśnienie zawsze mierzy się na zimnej oponie. Na ciepłej nigdy nie będziesz miał obiektywnego wyniku, bo raz się bardziej nagrzeje, raz mniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 0:27, 23 Sie 2010    Temat postu:
gandi napisał:
Ciśnienie zawsze mierzy się na zimnej oponie. Na ciepłej nigdy nie będziesz miał obiektywnego wyniku, bo raz się bardziej nagrzeje, raz mniej.


... i wtedy po 2 kolkach na torze masz 3.0/3.5 bara i 0 przyczepnosci w zakrecie...
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:51, 23 Sie 2010    Temat postu:
A czy ja napisałem do ilu należy pompować? Napisałem jak się mierzy obiektywnie i prawidłowo ciśnienie opon.

Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 13:57, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_Z750_
Gość






PostWysłany: Pon 17:58, 23 Sie 2010    Temat postu:
gandi wg mnie nie zrozumiales locdog`a wczytaj sie jeszcze raz w tekst Wink pozdro dla Ciebie Wink Smile
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:18, 23 Sie 2010    Temat postu:
Dobrze wiem do czego Locdog pije bo się kiedyś już z nim o to spierałem Wink Chodzi mi o to że ciśnienie należy mierzyć na zimno, a to ile się ma na torze zależy od tego do ilu się nabije. Więc to czy się będzie miało ciśnienie 3,5 czy 2,5 po nagrzaniu zależy m.in. od ilości powietrza a nie od sposobu mierzenia Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin