Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Drżenie kierownicy
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 20:18, 09 Sty 2010    Temat postu: Drżenie kierownicy
Witam wszystkich, jestem szcześliwym posiadaczem Zeta z 06r.
Pod koniec sezony miałem mały ślizg przy jakiś 30km/h. Niby nic wielkiego małe ryski na zbiorniku i plaskikach ale problem pojawia się po przekroczeniu 80km/h wtedy pojawia się drżenie kierownicy.
Czy macie pomysły co dolega mojemy Zetowi, czy czeka mnie wizyta w zaje.....ych lubelskich serwisach. Pozdrawiam
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:09, 10 Sty 2010    Temat postu:
Powyzej 80kmh i tak juz zostaje? Do ostatniego biegu, bez znaczenia jakie obroty? Silnik Zeta jest tak skonstruowany ze nie ma wałka wyrównowazajacego i w zakresie 4-6 tys obrotow wystepuja wibracje co jest normalne. Jesli jednak te wibracje nie przemijaja to jedyne co mi przychodzi do głowy to. Podokrecac sruby od kiery, sprawdzic czy nie masz loozu na lagach, sprawdzic łożyska główki ramy i moze jeszcze wywazenie przedniego koła, moze ciezarek Ci odpadł czy cos takiego. Ja bym najpierw to sprawdzal. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Nie 0:24, 10 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:59, 10 Sty 2010    Temat postu:
Mozna tez sprawdzic sruby mocujace silnik w ramie, szczegolnie te za chlodnica, mialem podobny problem tez spowodowany gleba. Sruby mogly sie poluzowac od uderzenia, sprawdz momenty dokrecen w serwisowce i dokrec kluczem dynamometrycznym, tak "na oko" nie proboj bo ja tak robilem i bylo za slabo dokrecone a myslalem ze juz opor jest. Dopiero jak podjechalem do Mariusza to mi dokrecil tak jak powinno byc.

moj temat - http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z1000,11/mala-gleba-duzy-klopot-bardzo-mocne-wibracje,71.html


Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Nie 13:09, 10 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 14:16, 10 Sty 2010    Temat postu:
Dzięki za podpowiedzi, jak aura będzie służyc to podokręcam śrubki
i przetestuje moto:-)
Pozdrawiam
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:49, 10 Sty 2010    Temat postu:
Jeszcze tak apropo śrub na silniku. Nie jest to związane z drżeniem kierownicy, ale jak już bedziesz sprawdzał sruby na silniku to sprawdz te od kolektora, dlatego ze lubia sie wykrecac od wibracji. Na okres zimowania zrobilem taki maly przeglad srub czy cos sie nie wykrecilo i Wam tez to polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 2:05, 12 Sty 2010    Temat postu:
sprawdź opony - zwłaszcza przednią. jeżeli przy tym małym ślizgu "utarł" ci się kawałek bieżnika, to masz kolejnego potencjalnego sprawcę wibracji.
Powrót do góry
Ulaaa
Stary wyga



Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 10:58, 12 Sty 2010    Temat postu:
albo łożyska, sprawdz jak oponka się kręci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:41, 12 Sty 2010    Temat postu: Re: Drżenie kierownicy
Rzepson napisał:
ale problem pojawia się po przekroczeniu 80km/h wtedy pojawia się drżenie kierownicy.


W takim razie myśle, że wibracje silnika nie mają w tym przypadku nic wspólnego. Drży po osiągnięciu prędkości (w tym przypadku 80) czyli szukałbym przyczyny w przednim kółku...a wielce prawdopodobne, że nawet i tylnym! Warto byłoby zwalić kółka, obejrzec dokładnie...najlepiej wrzucić w maszyne do wyważania a przy okazji jest łatwiej sprawdzić główkę ramy i całe przednie zawieszenie. Co do tylnego koła...niedawno widziałem na własne oczy kumpla 636 na DYNO...wiadomo, przednie koło w miejscu. Maszyna wchodzi na obroty...pięknie i równo...rozpędza się, nagle wibracje, narazie delikatne ale ze wzrostem prędkości się nasilają, cała maszyna po sekundzie wpadła w duże ...jakby zając skakał tylko 5000 razy szybciej Wyglądało to jakby jechał na owalnym kole...dlatego sugeruje, że warto rzucić okiem na tylne kółko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:47, 25 Sty 2010    Temat postu:
Też mam ten sam problem. U mnie drżenie występuje od 60km/h do 100km/h. Podobno taką przyczyną mogą być w pewnym stopniu zużyte opony. Wiadomo ze nasze Polskie drogi nie należą do dobrych. Może wina tkwi w strukturze opony. Ja śmigam na Continental Road Attack. Koleś u mnie jeździł też na tych samych gumach co ja i powiedział mi ze też mu drży kiera. Miał już koniec opon i wymienił je na nowe (nie pamiętam jakie) i wszystko było dobrze. Mam pytanie ... W jakie gumy najlepiej ubrać zetke?? Chodzi mi głównie o trwałość i o szybkie pokonywanie zakrętów. Moje Conti po 12 000 km nadają się do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:25, 25 Sty 2010    Temat postu:
12 000km to dobry wynik, chcesz bardziej miękkie opony? Czy jeszcze lepszą trwałość?

Ja mam coś takiego że przy puszczeniu kierownicy przy 80-100km/h wpada ona w drgania. Ale mam starego Bridgestona, mocno poząbkowanego, teraz zmieniam na nową D209, mam nadzieję że to zniknie, bo moto świetnie się prowadzi i nie ma śladów poważniejszej przygody więc raczej niemożliwe żeby coś z ramą czy lagami. Ktoś na forum też opisywał coś takiego i znikło po zmianie opony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:26, 25 Sty 2010    Temat postu:
Flaming napisał:
Moje Conti po 12 000 km nadają się do wymiany.


Właśnie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego drży kierownica. Jeśli opony są bardzo zużyte, to nie ma sensu szukanie innej przyczyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:33, 25 Sty 2010    Temat postu:
Kurcze właśnie zależy mi na tym i na tym. Pewnie jak to w życiu bywa będę zmuszony iść na kompromis ale jeszcze się zastanawiam. Myślę właśnie nad D209 podobno bardzo dobre gumy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:42, 25 Sty 2010    Temat postu:
Możesz pomyśleć nad Pirelli Angel ST, podobno bardzo fajne oponki sportowo-turystyczne, ale nie miałem okazji jeździć. Albo o Michelin Pilot Road 2 - oponki dwuskładnikowe - twardy środek opony i miękkie boki, też są bardzo zachwalane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:06, 25 Sty 2010    Temat postu:
Ja mam z przodu piloty sporty i nie narzekam. Fakt zuzyta opona przednia moze byc przyczyna drzenia kierownicy. Jesli miales wywazana przednia felge i masz na niej zalozony ciezarek to podczas zuzycia opony pojawia sie bicie, ktore moze sie objawiac w drzeniu kiery. Poprawcie mnie jesli zle rozumuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:25, 30 Mar 2010    Temat postu:
witam
czy znak ktoś wymiary(symbol) łożysk tylnego koła ?

z góry dziękuje za pomoc
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin