Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Dziwny dzwięk w główce ramy lub w lagach.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:45, 21 Paź 2009    Temat postu: Dziwny dzwięk w główce ramy lub w lagach.
Witam ponownie, jak zwykle piszę w problemach technicznych Very Happy pech?

Od ostatnich 2-3 dni powoli dawał się we znaki dziwny dzwięk, stukot czy trzask gdzieś z przodu. Dziś doszedłem że dochodzi on z głowki ramy lub z lagów. Dzieje się to przy gwałtowniejszym przyspieszaniu i przy również gwałtownym hamowaniu przednim hamulcem. Co to takiego może to być? może ktoś z was spotkał się z takim problemem? Zaczyna mnie to niepokoić, a nie wiem czy mam się fatygować z tym do serwisu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:05, 21 Paź 2009    Temat postu:
A masz jakies wyczuwalne luzy w przednim zawieszeniu ? Kola, glowka ramy itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 21 Paź 2009    Temat postu:
poszperałem w necie i domyślam się że moga to być luźne łożyska główki ramy. i co o tym myślicie? możliwe? ile, jakby co za skorygowanie takiej wady, biorą w serwisie?

Ostatnio zmieniony przez 13b dnia Śro 21:51, 21 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:00, 22 Paź 2009    Temat postu:
Mialem podobnie, wystarczylo dokkrecic lozysko i problem znikl. Zrobisz to sam ale przydalby sie klucz dynamometryczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:26, 23 Paź 2009    Temat postu:
Jak to nie pomoże to nowe łożysko kosztuje ok. 120zł Wymieniałem kiedyś w ER-5 i problem znikł. Nie wiem jak w naszych Zetach ale w ER-5 fabrycznie montowane były łożyska kulkowe. W razie wymiany zamontuj stożkowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rat
Zaglądacz



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:18, 23 Paź 2009    Temat postu:
a moze przy chamowaniu lagi dobily? a przy przyspieczaniu zostaly odciazone. lozyska z tego co wiem to mozna latwo sprawdzic tylko treba moto podniesc. bo krecac kierownica z kolem na ziemi nie wyczuje sie tego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:24, 23 Paź 2009    Temat postu:
Najprościej luz łożysk można sprawdzić uderzając przednim kołem o ścianę lub krawężnik, odległość między kołem a ścianą to 10-20 cm. Wystarczy siedząc na motocyklu lekko go pchnąć, pozwalając aby własnym pędem uderzył w przeszkodę, wtedy będzie słychać stuknięcie. Użycie hamulca przedniego sprawdza się tylko przy dużym luzie. Luz najczęściej nie jest widoczny gołym okiem. Aby potwierdzić, że to luźne łożyska powodują stuki, wystarczy przyłożyć rękę do górnej półki w tylnej części, czyli pomiędzy półką a zbiornikiem, jednocześnie końcówkami palców dotykając ramy w okolicy główki. W taki sposób da się wyczuć nawet najmniejsze luzy. Szarpanie za przednie zawieszenie w Zecie jest niewykonalne z powodu braku centralnej podstawki, a i tak nie gwarantuje wykrycia małego luzu. Łożyska w Zecie są łożyskami kulkowymi i jeśli nie jest odczuwalne wybicie bieżni, to po skasowaniu luzu dalej można na nich jeździć. Uszkodzenie łożysk objawiające się takimi jakby przeskokami podczas obracania kierownicą można sprawdzić tylko po skasowaniu luzu i po podniesieniu przodu motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:51, 23 Paź 2009    Temat postu:
dzięki wielkie za info. jak będę miał troche czasu to powalcze z dokręcaniem łożyska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin