Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
gdzie podpiac czujke temperatury od chlodnicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabado
Gość






PostWysłany: Nie 22:36, 06 Wrz 2009    Temat postu: gdzie podpiac czujke temperatury od chlodnicy
witam jak w temacie ostatnio kupilem sobie kawasaki z750 2004 ale nieststye ukradli mi chlodnice i dokupilem inna od kawasaki zxr600 wszytsko jest podlaczone i wsyztsko gra lecz nie mam pojecia gdzie podpiac czujke temperatury gdyz kable sa porozrywane. Mam takie podejrzenie ze moga to byc te ktore ida w oplocie wraz z kablami do klaksonu.Z grory dziekuje za odpowiedz
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 8:27, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, czy o stycznik uruchamiający wentylator czy o czujnik z którego wyświetlana jest temperatura na zegarach.

Jeśli chodzi o wiązkę która idzie do klaksonu to tam właśnie są 2 przewody do stycznika wentylatora, jest on wkręcony w chłodnice w lewym górnym rogu patrząc tak jak siedzisz na moto. Czujnika temperatury jest natomiast pod zbiornikiem pod wlewem cieczy chłodzącej.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 12:19, 07 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Niemjec
Świeżak



Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orneta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:13, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Jeśli można to podłącze sie pod tym tematem.
Mam takie pytanie czy jest możliwość wyświetlenia temperatury w z750s 2006.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 12:17, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Z tego co się orientuje to czujnik temperatury jest taki sam jak Z750, problem polega tym że Z750S jest tylko kontrolka a nie wyświetlacz. Na pewno jest to do zrealizowania na jakimś dodatkowym wyświetlaczu, gotowych zestawów nie widziałem ale być może są poszukaj na ebay uk. Można też wymienić licznik na ten z Z750 ale to będzie rzeźba z wiązką elektryczna która się bankowo rożni, nie wspominając o tym że wyglądać to będzie średnio w tej obudowie Confused

Moim zdaniem zabawa nie warta efektu, jeśli fabryka zrezygnowała to znaczy że nie jest potrzebny Very Happy , ale jest to na bank do zrobienia Exclamation
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 14:07, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Dziekuje za odpowiedz.Rzeczywiscie chodzilo mi dokladnie o stycznik wentylatora, ale w konsekwencji mam kolejne pytanie bo zostaje jeszcze jeden kabelek do podlaczenia a mianowicie od wentylatora i tu jest problem bo nie mam juz zadnej wiazki wiec mniemam ze trzeba gopodpiac pod stycznik ktory po przekroczeniu mniej wiecej 103 stopni bedzie zalaczac wentylator,czy mam racje czy moze tez sie myle??
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:01, 07 Wrz 2009    Temat postu:
mczerwin napisał:
Moim zdaniem zabawa nie warta efektu, jeśli fabryka zrezygnowała to znaczy że nie jest potrzebny Very Happy , ale jest to na bank do zrobienia Exclamation


Moim zdanie wyświetlacz temperatury jest potrzebnym 'gadżetem', szczególnie jak zaczynasz jazdę - widzisz kiedy silnik osiągnął właściwą temperaturę i możesz go wyżej kręcić.

Moim zdaniem o ile czujnik w chłodnicy jest taki sam jak z z750, czyli umożliwia podpięcie wskaźnika temp., to prawdopodobnie powinien działać też z innymi wskaźnikami temp., szczególnie z innych modeli Kawasaki. Czyli kupić zegary z rozbitka - wyjąć sam moduł wskaźnika temp., podłączyć i jakoś wkomponować np. w te osłonki plastikowe obok zegarów i powinno działać. Podkreślam powinno Wink. Niektórzy robią taki myk w Seicento. Śmieszne porównanie ale pokazuje że jest taka możliwość.

Mogli fabrycznie zrobić japońce tak, żeby wskaźnik poziomu paliwa można było przełączać na wskaźnik temp. cieczy na guziku coś w stylu MODE2. Wg mnie byłoby to optymalne rozwiązanie.


Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 16:02, 07 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 16:32, 07 Wrz 2009    Temat postu:
gandi napisał:
Moim zdanie wyświetlacz temperatury jest potrzebnym 'gadżetem', szczególnie jak zaczynasz jazdę - widzisz kiedy silnik osiągnął właściwą temperaturę i możesz go wyżej kręcić.


Nie wiem jak 750 nie miałem możliwości dłuższego użytkowania, ale 1000 łapie temp 70' C w ciągu mniej niż 5 min przy temperaturze powietrza około 20 C. Wiec jeśli odczekać 10min to na bank możesz odkręcać maszynie do oporu Very Happy

Dlatego uważam, że wyświetlacz się przydaje ale nie jest niezbędny Exclamation
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:35, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Pewnie masz rację, ja pierwsze kilometry jadę tak do 3tys. rpm, potem stopniowo zwiększam 'maksymalne obroty' do 4-5tys. Więc w sumie u mnie rozgrzewanie trwa z 10 minut więc jest ok Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 17:24, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Anonymous napisał:
mam kolejne pytanie bo zostaje jeszcze jeden kabelek do podlaczenia a mianowicie od wentylatora i tu jest problem bo nie mam juz zadnej wiazki wiec mniemam ze trzeba gopodpiac pod stycznik ktory po przekroczeniu mniej wiecej 103 stopni bedzie zalaczac wentylator,czy mam racje czy moze tez sie myle??




Tu widać kostkę (A) z której wychodzą 2 przewody do wentylatora
żeby to znaleźć będziesz musiał zdjąć zbiornik niestety.

Pod stycznik zawsze można podpiąć przerwa na + i zrobione ale tą kostkę powinieneś dać rade znaleźć wtedy byłoby zrobione bardziej oryginalnie
Powrót do góry
Niemjec
Świeżak



Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orneta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:36, 07 Wrz 2009    Temat postu:
Dzięki wszystkim za pomocne odpowiedzi, właśnie najbardziej mnie frapują te pierwsze kilometry. Jakby jeszcze ktoś z 750 napisał po jakim czsie silnik osiąga optymalną temperaturę, tak plus minus Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:28, 07 Wrz 2009    Temat postu:
wielkie dzieki za to zdjecie napewno sie przyda.W przeciagu paru dni napisze czy dziala:) pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 20:25, 07 Wrz 2009    Temat postu:
sciagnij sobie manuala do sprzeta latwiej pozniej znalesc odp na rozne drobne usterki itp. duzo pomaga w grzebaniu jak sam lubisz to robic
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin