Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
łańcuch
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:18, 03 Wrz 2012    Temat postu:
aa jeszcze jedno z serii "100 pytań do ..." czy wraz z wymianą zestawu, ktoś z was wymianiał także prowadnice na łańcuch - takie małe a kosztuje w oryginale 234pln sie nazywa Guard Chain kod 55020-0061. Byłbym zoobowiązany jesli kto ma nowe moto i przysłał by zdjęcia, bo być może nie musze wymieniać, ale chciałbym porównać z nowym egz żeby zobaczyć stopień zużycia... Jeśli nikt nie ma pojadym do salonu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Pon 9:23, 03 Wrz 2012    Temat postu:
Jak lancuch jest ok to wymien tylko przednia zebatke. Przedluzysz zycie napedu na dosc dlugo. Przednia zebatka to okolo 60 zl i sam wymienisz bez problemu. Naped sie niszczy po zuzywa sie przednia zebatka ktora niszczy lancuch ktory niszczy tylna zebatke. Ja tak zrobilem i efekt jest zajebisty. Motocykl zupelnie inaczej chodzi. Jak by byl nowy z salonu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:03, 03 Wrz 2012    Temat postu:
o to ciekawostka... - powiedz mi ile masz przejechane w ten sposób na takim zestawie... przednia pomimotego że jest w innej technologii wykonana może zużywać się szybciej... tak jak pisałem wcześniej - łańcuch jest 320mm (zgodnie z serwisówką poiwnno być 323 max wiec jest zapas, tył nie wyglada na jakoś specjalnie zniszczony, ale to moje obserwacje wiec moge sie mylić, natomiast przód na pewno sporo smaru/melasy Very Happy tam jest i innego badziewia bo w ciepłe dni wypływa jak tłusta oliwa Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Pon 11:05, 03 Wrz 2012    Temat postu:
Ja mam 34 tys i jest ok. Naped byl seryjny od nowosci. Mozna to poznac po przedniej zebatce (oryginalna ma gume po srodku). Naprawde warto wymienic przednia zebatke przynajmniej raz wiecej niz caly naped
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:50, 03 Wrz 2012    Temat postu:
34 kkm to niezle ja mam 24 ... a rozkuwałeś łańcuch zeby wymienić przód?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Pon 12:58, 03 Wrz 2012    Temat postu:
Nie trzeba. luzujesz tylne kolo i przesuwasz max do przodu. Odkrecasz przednia zebatek i wymieniasz. Zadnego rozkuwania. Roznica po wymianie kolosalna. Przednia zebatke da sie odkrecic tylko w dwie osoby. Zapinasz bieg i druga osoba trzyma na hamulcu a ty odkrecasz. Max godzina roboty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wania123
Stary wyga



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:04, 03 Wrz 2012    Temat postu:
co do przedniej zębatki, to czasem bywa z nią duży problem, ja u siebie długo się nawalczyłem żeby ją odkręcić, ale na pewno nie w każdym przypadku tak jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:30, 03 Wrz 2012    Temat postu:
no to dobre wiesci - dzięki Panowie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 8:28, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Ja wzialem sie za czyszczenie lancucha nafta i ku mojemu zdziwieniu mam oryginalny naped, jeszcze nie ma max naciągu. Przebieg: 37k km
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:53, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Dobra panowie,przednia zębatka ma prawo szybciej się zużyć,ponieważ kręci się prawie trzy razy szybciej niż tylna,ale nie o tym chcę napisać,mianowicie:
a co z nierównomiernie wyciągniętym łańcuchem,nie ma wpływu? Shocked

Osobiście ori napęd wymieniałem przy 20000km.Wiadomo,żywotność zależy od paru rzeczy i traktowania manetki.


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Śro 8:54, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:23, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Mihoo - wszystko correct - ale w serwisówce masz info jak sprawdzić stan łańcucha - wieszasz 10 kg i mierzysz odleglość 21 trzpieni z oczek - pomiar poniżej 323mm kwalifikuje łańcuch jako dobry. Wykonujesz ten pomiar kilkanaście razy i widzisz czy jaka jest nierównomierność. W moim przypadku było to 319 - 320. Wiec spokojowo mogę się pobawić w zmianę zębatki,

aha wczoraj odkręciłem osłonę zebatki prz. i wyczyściłem to co tam było - a było tego dużo Very HappyVery HappyVery Happy. Do zmiany będę potrebował klucza 135 Nm, przy czym jakoś mi się nie spieszy z tym - jeszcze siedzę na zwolnieniu - i chuj mnie szczela - nikomu nie życze zapalenia płuc - antybiotyki wyłażą mi uszami... fuck.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Śro 9:28, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Mihoo nawet jak zalozysz nowy lancuch to i tak sie nierownomiernie rozciagnie. Jezeli jest to rozciagniecie do zaakceptowania to spokojnie mozna wymienic tylko przod
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:31, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Widać są różne szkoły,ale osobiście jestem sceptycznie nastawiony co do wymian połowicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:00, 05 Wrz 2012    Temat postu:
OK, jak w temacie z olejem, wypowiem się i tutaj.
Napęd zużywa się na 2 sposoby. Pierwszy to wyciągnięcie ogniw i wyoblenie zębów z jednej strony, przez co robią się też krótsze. W tym wypadku zużycie jest równomierne i nie słyszałem o przypadku, żeby komuś skończyła się regulacja. Drugi to nierównomierne, przyspieszone zużycie spowodowane zniszczeniem o-ringów/x-ringów. Wygląda to tak, że smar wycieka spod tulejek bardzo szybko, tulejki zaczynają pracować pod kątem do trzpieni, wycierają się powiększając luz i kąt pod którym pracują. Zęby zużywają się nierówno, pary ogniw zużywają się nierównomiernie. Efekt jest taki, że motkiem zaczyna delikatnie szarpać, a łańcuch hałasuje, czego nie słychać za bardzo z pozycji kierowcy, ale już idąc po chodniku można usłyszeć kto ma napęd do wymiany. Sam nie widziałem żeby i w tym przypadku skończyła się regulacja, ale to nie znaczy że nie jest to możliwe. Moim zdaniem szybciej skończą się zęby. W kwestii wymiany: ja wymieniam cały napęd ponieważ rozciągnięte ogniwa łańcucha powodują błyskawiczne zjadanie zębatek. Dla sprawdzenia, jak ktoś będzie wymieniał napęd, wystarczy założyć stary łańcuch na nowe zębatki i naciągnąć na maksa, tak żeby napęd był sztywny. Efekt będzie taki, że tulejki nie będą leżały na dnie zębów tak jak powinny, a regulacja z jednej strony będzie luźna. Wymiana tylko jednej zębatki, to jeszcze szybsze jej zużycie. Oczywiście da się tak pojeździć, ale to według mnie zbędny wydatek. Jeżeli coś pominąłem to mnie poprawcie. Jeżeli komuś skończyła się regulacja na jednym zestawie, niech napisze to nie będę powtarzał "mitu".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Śro 11:51, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Hmmm. Ja sadze ze to przednia zebatka psuje lancuch wiec jej wymiana w trakcie zycia calego napedu ma jak najbardziej sens bo wydluza okres wymiany calego napedu. Szzcegolnie ma send gdy sie wezmie pod uwage koszt przedniej zebatki okolo 50 zl....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 8 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin