Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
łożysko główki ramy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 18:06, 31 Sie 2010    Temat postu: łożysko główki ramy
Witam! Dużo roboty jest z wymianą łożyska główki ramy? Są potrzebne jakieś specjalistyczne klucze?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 21:32, 02 Wrz 2010    Temat postu:
nikt nie wymieniał???
Powrót do góry
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:43, 02 Wrz 2010    Temat postu:
Wszystko zależy od chęci Very Happy
Zety nie maja chyba centralek wiec czeka Cie wiecej zabawy... no chyba że masz jakiś cudowny stojak centralny albo może podwiesić moto.
Mi przy bandicie wymiana obu łożysk główki ramy zajęła ok 1h... ofc centralka była, osoba do pomocy i zimny Lech Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:36, 02 Wrz 2010    Temat postu:
osobiście jeszcze nie miałem okazji wymieniać ale tak jak pisze filipek będziesz musiał podwiesić moto albo są też odpowiednie stojaki (ale to już dodatkowy koszt. Stare łożysko zapewne trzeba będzie wybić (może ktoś potwierdzi?) więc uważaj żeby nie uszkodzić główki.
Potrzebny Ci będzie na pewno klucz dynamometryczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:06, 02 Wrz 2010    Temat postu:
Dokładnie... starą/ zużyta bierznie trzeba wybić.... tak samo trzeba uważać przy nabijaniu nowej żeby równo ją wbijać inaczej kicha może sie zrobić...
BTW. jak już wymienasz łożysko to lepiej daj pare polskich pesos więcej i kup łożyska stożkowe... te oryginalne kulkowe to można sobie do rowera zakładać... a nie motoryckla...
I tak samo pamiętaj, że jak już poskładasz wszystko do kupy, troche polatasz, to potem musisz sprawdzić dokręcenie nakrętki na łożysku Very Happy nowe zawsze musi się uklepać w gnieździe po paru kilometrach Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 17:54, 04 Wrz 2010    Temat postu:
A jakieś klucze specjalistyczne są potrzebne
Powrót do góry
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:04, 04 Wrz 2010    Temat postu:
klucz hakowy do tej "ponacinanej" nakrętki. Ale tempym przecinakiem lub śrubokrętem tez dokrecisz Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacperski
Bywalec



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:54, 09 Wrz 2010    Temat postu:
Problemem może być jeszcze nabicie łożyska na sztycę. Potrzebna do tego będzie rura o odpowiedniej średnicy (taka żeby naciskać na bieżnię a nie łożysko) i spory kawałek młotka (dostępu do prasy raczej nie masz?). PS. nawet nie próbuj zabaw z opalarką czy innych "magicznych" sposobów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:42, 09 Wrz 2010    Temat postu:
Shocked nie wiem jak inni ale ja z regóły nabijam samą bieżnie beż wianka z stożkami / kulkami... A nabijam młotkiem przez kawałem drewienka coby nie zepsuć bieżni Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:14, 09 Wrz 2010    Temat postu:
osobiście też bym nabijał poprzez kawałek drewna, tak przynajmniej zawsze robiłem przy samochodzie. Chodzi o to aby element za pomocą którego był bardziej miękki niż bieżnia/łożysko, dzięki temu nie uszkodzisz montowanego elementu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacperski
Bywalec



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:58, 09 Wrz 2010    Temat postu:
W sv zakładałem stożkowe łożyska gdzie wewnętrzna bieżnia była na stałe złączona z łożyskiem. Udało się dopasować do tego rurkę ogrodzeniową która objęła sztycę i naciskała jedynie bieżnię (z pomocą przyszła ofkors stara bieżnia). Do tej zabawy polecam raczej duuże młotki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 18:34, 25 Lut 2011    Temat postu: łożysko główki ramy
Skąd wiadomo że trzeba wymienić te łożyska ? jakie macie objawy?
Powrót do góry
xede
Stary wyga



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:28, 25 Lut 2011    Temat postu:
ze zdobytej tutaj widze chodzi o luzy, jakies strzelanie itd.
niech wypowie sie ktos o wiekszej wiedzy albo zachec kogos privem aby odp na pyt Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:16, 26 Lut 2011    Temat postu:
biki112 chyba najprostszą metodą jest wciśnięcie hamulca przedniego i poruszać sprzętem do przodu i do tyłu. Jak wyczujesz lekkie drganie kiery to znak że łożysko już nie jest takie jak dawniej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:51, 27 Lut 2011    Temat postu:
Luz łożysk główki ramy nie zawsze jest objawem uszkodzenia. Bardzo często wystarczy odpowiednie ich dokręcenie.
Pierwszym objawem uszkodzenia łożysk jest 'wężykowanie' motocykla przy niewielkiej prędkości, a także czasami udaje się wyczuć minimalne 'przeskoki' po podniesieniu przodu.
Strzelanie i zacinanie się łożysk, to już ostatnie stadium zniszczenia i trzeba być twardzielem aby do czegoś takiego doprowadzić.

I trochę lektury Smile


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin