Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
nierówne odpalanie silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heya088




Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:47, 28 Sty 2015    Temat postu: nierówne odpalanie silnika
Witam serdecznie wszystkich zetowiczów.
Z racji nadchodzącego sezonu chciałbym zlikwidowac jedna dolegliwośc w mojej zecie. Problem ten dotyczy odpalania zety na ciepłym silniku.

Jeżeli silnik jest zimny zeta odpala od 1-2 kręceń rozrusznika. Nie trzeba dodawać gazu manętą. W chwili kiedy automatyczne ssanie jest dodawane zeta pochodzi dosłownie 5-10 sekund i od razu wchodzi na wolne obroty pomimo tego że jeszcze nie złapała odpowiedneij temperatury.

Jeżeli silnik jest gorący zeta odpala za 5-7 razem- odpalam ją bez dodawania gazu z manety. Jezeli zaś dodam gaz manetką odpala za 4-5 kręceniem.

Pytanie moje jest dlaczego się tak dzieje ? Co może być powodem.

Od momentu zakupu nie zmieniałem w niej nic :
świece nie były zmieniane
zawory nie były regulowane

Poza wymienionymi objawami - ( cięższym odpalaniem na ciepłym silniku niż na zimnym) wszystko jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waski-11
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:45, 28 Sty 2015    Temat postu:
jaki masz przebieg
jakie masz obroty biegu jałowego na rozgrzanym
proponuje synchro przepustnic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:31, 28 Sty 2015    Temat postu:
Zacznij od sprawdzenia najprostszych rzeczy: świece, filtr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:20, 30 Sty 2015    Temat postu:
Świece filtr przewody
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:17, 30 Sty 2015    Temat postu:
Piotrek jakie przewody masz na myśli?
Do autora nagraj jak pracuje duzo to wyjasni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:22, 02 Lut 2015    Temat postu:
Jak nie kreci na gorącym to stawiam na zawory. A najlepiej to zrób mu serwis i będziesz miał problem załatwiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
heya088




Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:07, 07 Lut 2015    Temat postu:
Panowie , osobiście wydaje mi się, że nie jest to problem związany ze świecami. Moto pracuje równo na obrotach - jedyny mankament to tak jakby przy zapalaniu dostawał za małą dawke paliwa ( ale tylko na ciepłym silniku). Wydaje mi się że może to być problem zwiąany z przepływem powietrza (filtr) albo problem z zaworami lub coś z wtryskami lub pompą paliwa. Niestety chyba tylko gruntowny przegląd będzie mógł odpowiedzieć na moje pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kostekcom




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa- Ursus
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:21, 09 Lut 2015    Temat postu:
Miałem podobny problem w mojej 750 z 2008 ( i to przy stanie licznika jakieś 2 tys.km)
Po sprawdzeniu wszystkiego u mechanika( salon firmowy kawasaki) usłyszałem, że wszystko jest w porządku i ten egzemplarz tak ma, ale taka odpowiedź mnie nie satysfakcjonowała.

Pomogła zmiana świeć na irydowe ( wiem drogie) ale całkowicie zniknął problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Nie jestem mechanikiem, ani nie twierdze, że Tobie wymiana świec pomoże ale w moim przypadku rozwiązało to problem w 100%


Ostatnio zmieniony przez kostekcom dnia Pon 19:44, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wafel




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:24, 12 Lut 2015    Temat postu:
miałem to samo. Na zimny odpalał od strzała, a ciepły to nawet raz na pych musiałem się ratować...
Regulacja zaworów wyeliminowała problem Przebieg ~35k
Powrót do góry
Zobacz profil autora
heya088




Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:14, 26 Mar 2015    Temat postu:
Panowie ,
Odebrałem moją zete ( 17tys. km) z Serwisu Setlus Kawasaki Tarnobrzeg. Wymienione świece zapłonowe oraz wyregulowane zawory. M.in był luz na wydechowym. Poza tym nie widać zmian przy zapalaniu na ciepłym czy zimnym. Z tego co mi powiedziano to wina mojego pustego wydechu [IXIL]. Poprawiła się natomiast praca na biegu jałowym na zimnym silniku. Większe obroty nie spadają nagle jak to miało miejsce przed regulacją. Dam znać jak moto się zachowuje w dalszej eksploatacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
poper
Świeżak



Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:11, 26 Mar 2015    Temat postu:
Ja mam Ixila extreme shorta i nic mi się nie dzieje takiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:27, 26 Mar 2015    Temat postu:
Przypomniałem sobie że miałem taki problem z jednym z moich motocykli odpalał na zimnym długo a na ciepłym jeszcze dłużej, ciekawostką był fakt że problem rozwiązała wymiana Akumulatora, były zwarte cele moto nie miało pełnych 12v tylko sporo mniej ale mimo wszystko pracowało prawidłowo proponuje zostawić moto na noc i po nocy sprawdzić napięcie akumulatora.
Taka ciekawostka, sprawdzenie nic nie kosztuje ale sam zanim doszedłem sporo rzeczy wymieniłem wtedy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:53, 26 Mar 2015    Temat postu:
Ja przypomniałem sobie, że zawsze odpalał mi gorzej na ciepłym silniku, miałem go od nowości i nie zmieniało się to po żadnych regulacjach ani wymianach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:13, 26 Mar 2015    Temat postu:
heya088 napisał:
Wymienione świece zapłonowe oraz wyregulowane zawory. M.in był luz na wydechowym.


Na jednym wydechowym czy wszystkich? Możesz to rozwinąć? Z moich doświadczeń wnioskuje, że sie zecieśniają. Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Perła
Stary wyga



Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:41, 27 Mar 2015    Temat postu:
Sam mam Z750, widziałem już kilka zetów po lifcie z większym bądź mniejszym przebiegiem i każdego dłużej trzeba kręcić kiedy jest rozgrzany, na zimnym pali lepiej. W Z1000 znajomego z 2008r też to występuje, a zawory i świece w jak najlepszym porządku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin