Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Obluzowana manetka gazu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:24, 04 Wrz 2012    Temat postu: Obluzowana manetka gazu
Witajcie, oprócz tego nieszczęsnego zaciętego wlewu paliwa, mam jeszcze jedno luźne lusterko (którym muszę się zająć) i zauważyłem jeszcze jedną rzecz (przeglądałem resztę, ale w sumie wszystko inne już gra Laughing ).
Otóż manetka gazu się poluzowała.. obraza się jakieś 10* i dopiero wtedy naciąga linkę.. Czy jest jakieś pokrętło do naciągnięcia linki gazu (tak jak w przypadku sprzęgła?) czy przyczyna tkwi w czymś innym? (tutaj kręci mi się cała manetka, nie sam gumowy grip)
Poza tym kręci mi się lewy grip - mam ogrzewane z oxforda. Po prostu zdjąć i chwycić na klej?

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 20:31, 04 Wrz 2012    Temat postu:
To normalne jest przecież, wg serwisówki zawsze jest luz. Też nad tym myślałem, u mnie jest tak samo Smile
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:55, 04 Wrz 2012    Temat postu:
Skasujcie sobie owy luz i nie bedziecie mieli problemu z nadgarstkami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:20, 04 Wrz 2012    Temat postu:
No właśnie, ale jak to zrobić? Jestem świeży..
Dlatego pytałem, czy może jest jakieś pokrętło, jak w przypadku sprzęgła?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 5:36, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Nie napisales jakiego masz Zeta ale w Z1000 z 2003 regulacja gazu byla zaraz przy glowce ramy, pod bakiem biegna linki i tam jest ich regulacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Śro 7:26, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Manetka gazu nie moze miec luzu bo jak bedziesz musial sie uratowac dodaniem gazu to moze zle sie skonczyc. Zaraz za manetka masz na lince takie kolko na gwintowanym kolnierzu. Czesto jest ukryty pod gumowym kolnierzem. Pokrec tym kolkiem az zlikwidujesz luz. Co do lewego gripa to ofxord zawsze jest montowany na klej wiec musisz to poprawic jak sie odkleilo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:07, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Super belkot, dzięki. Posprawdzam to. Szczerze to mnie drażni ten luz (pomijają kwestie bezpieczeństwa) więc muszę coś z tym zrobić. Mam zeta 750, 2007.
Z tym oxfordem nie wiem jak tam z kablami, będę musiał zbadać gdzie to tam wchodzi pod bak...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:11, 05 Wrz 2012    Temat postu:
Są po lewej stronie blisko główki ramy są dwie linki biegnące od "rollgazu" Wink Jedna zdawcza druga zbiorcza Wink regulując jedną pamiętaj , że trzeba naciągnąć drugą i analogicznie odwrotnie , luzując jedną naciągasz drugą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:33, 22 Wrz 2012    Temat postu:
Witam ponownie Mości Panowie! Smile
Sprawę z obluzowanym lewym gripem załatwiłem, natomiast z manetką gazu mam mały problem. Znalazłem te pokrętełka przy manetce i rzeczywiście jak odkręcam luz znika, ale gdy zniweluję go całkowicie (tak jakbym chciał) wtedy źle się dzieje z obrotami - wzrastają zbyt gwałtownie, a spadają za wolno.. Czy da się całkowicie ten luz zniwelować (a ja coś źle robię), czy jednak drobny może zostać?
I jeszcze jedno pytanie - co to jest za pokrętło przy silniku po lewej stronie, pod taką jakby pompą wchodzącą do silnika (co to jest za część?).
[link widoczny dla zalogowanych]
ps. zaznaczyłem tutaj rejon o który mi chodzi, bo pokrętło jest pod spodem


Ostatnio zmieniony przez Shaadefox dnia Sob 17:35, 22 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Sob 18:20, 22 Wrz 2012    Temat postu:
linka powrotna jest za luzna dlatego ci wolna spada z obrotow. Wyreguluj tak aby bylo dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:04, 23 Wrz 2012    Temat postu:
Belkot, dzięki! ale niestety musisz mi jeszcze powiedzieć gdzie jest to pokrętło na lince powrotnej, bo już nie przy manetce. Szukałem, ale kurde nie mogę znaleźć!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiekkry
Gość






PostWysłany: Nie 17:18, 23 Wrz 2012    Temat postu:
Shaadefox nie jesteś niestety technicznie uzdolniony a i wcześniejszych postów nie pamiętasz Razz A co Pitrak wcześniej pisał Question
Ale najważniejsze że starasz się, może coś z Ciebie będzie Very Happy
Tak na wszelki wypadek to już za inne regulacje i naprawy się nie zabieraj Very Happy
Powrót do góry
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:03, 23 Wrz 2012    Temat postu:
Spokojnie, spokojnie. Kwestia znalezienia tych rzeczy. Czy od tego zależy uzdolnienie techniczne? Znalazłem pokrętło regulujące obroty silnika. Zredukowałem luz w manetce, podkleiłem gripy, gdzie trzeba było poluzować kable. Wszystko jest kwestią poznania co gdzie jest - dlatego też wydaje się instrukcje i rysuje schematy. Jest to mój pierwszy motocykl, więc nie znam jeszcze prawideł co jak i gdzie idzie. Musiałem się obronić, ponieważ lubię majsterkować.

Grzesiekkry, chodzi Ci o post pitraka? Pokrętło do naciągnięcia linki było ukryte pod spodem i dość małe, ok - nie zauważyłem tego. Ale na lince drugiej - zbiorczej? nie ma żadnego pokrętła. Chyba, że trzeba rozebrać obudowę w którą wchodzą obie linki już przy manetce? No wybaczcie mi Panowie, zobaczcie co pisze pod moim nickiem. Przyznaje się do tego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid31
Gość






PostWysłany: Pon 11:34, 24 Wrz 2012    Temat postu:
Shaadefox drugą regulujesz pokrętłem od regulacji obrotów tak mi się wydaje (bynajmniej ja tak to robiłem) chyba ze czegoś jeszcze też nie wiem Smile
Powrót do góry
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:26, 19 Paź 2012    Temat postu:
Panooowie, musiałem dopiero pojechać do serwisu, żeby się tego dowiedzieć? Sad
1. Zety mają tylko jedno pokrętło do regulacji linki i napręża się nim obie. Znajduje się przy rollgazie.
2. Luz na rollgazie jest czymś normalnym. W instrukcji powinien nawet być napisany dopuszczalny zakres luzu dla rollgazu (tak jak ze zużyciem łańcucha - zakres odchylenia). Z ciekawości sprawdziłem luzy w innych motocyklach, które stały w serwisie. W każdym jednym - nawet w skuterach - jest powiedzmy te 5 stopni luzu.
3. Pokrętło do regulacji obrotów jest czymś odrębnym. Spadały mi obroty, silnik gasnął, ponieważ chcąc "wyregulować" linki, sugerując się tutaj podpowiedziami, prawie wykręciłem te pokrętło Very Happy ehh.. ajajaj
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin