Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Odpowietrzanie hamulców

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:40, 01 Kwi 2010    Temat postu: Odpowietrzanie hamulców
No i stało się,po wymianie przedniej oponki pomyślałem że przeczyszczę tłoczki w zaciskach,no i tak sobie zacząłem zabawę i było spoko do czasu.Po okręceniu tłoczek mi wypadł i co się z tym wiąże układ zapowietrzony.
Poskładałem wszystko ładnie ,kupiłem nowy płyn i jadę z tym koksem.
Po godzinie pompowania klamka coś tak postawiła mały opór ale to nie to.
Macie jakieś szybkie patenty,no bo cholera sobota blisko Very Happy ?a hample muszą być.

P.S.Od którego zacisko powinno się najpierw odpowietrzać .Tego najdalszego czy ten pierwszy co idzie przewód ze zbiorniczka?


Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Czw 15:22, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
djpleban
Aktywny



Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:25, 01 Kwi 2010    Temat postu:
przy odkręconych odpowietrznikach pompujesz, żeby płynu wyszło; albo pompką do odpowietrzania układu ham i będzie git
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 15:52, 01 Kwi 2010    Temat postu:
pompuj klamką chwile i przytrzymaj, przytrzymując klamkę odkręć odpowietrznik i patrz czy w założonym wężyku wydostaje się powietrze czy czysty płyn,'powtarzasz kilkukrotnie', jeśli poleci bez powietrza będzie ok
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 15:58, 01 Kwi 2010    Temat postu:
odpowietrzaj na-przemian dopóki nie będzie ok

jeśli wypadł ci jeden to wyciąg wszystkie wyczyść, wymień uszczelki,
wyczyść zaciski, osadź tłoczki na smarze do tłoczków,nasmaruj prowadnice,
nasmaruj miejsca styków klocka z zaciskiem smarem miedzianym, wymień
płyn w układzie i odpowietrz...
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:15, 01 Kwi 2010    Temat postu:
Zaczyna się od najdalszego. Miałeś cały płyn spuszczony czy tylko dolałeś? Naciskasz klamkę 3x, przytrzymujesz, odkręcasz odpowietrznik z przezroczystym wężykiem, zakręcasz i puszczasz klamkę. Jak przestaną bąble wychodzić to układ powinien być odpowietrzony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:29, 01 Kwi 2010    Temat postu:
Gadni płynu uciekło trochę ,ale jak poskładałem wszystko to przepompowałem stary na nowy.Gdzieś jeszcze klucha powietrza siedzi ,bo masakra normalnie.Jutro walcze od rana dalej,jak do południa nic nie zwojuje spadam do kolesia -mechanika.Na sobotę musi być dzida sprawna!
Zachciało mi się dłubania to teraz mam pokutę Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Czw 17:31, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:12, 01 Kwi 2010    Temat postu:
Jest jeszcze opcja że Ci się pompa zapowietrzyła. Naciśnij hamulec i przywiąż go do manetki. Zostaw tak na dwie godziny i odwiąż i będzie lepiej, jeśli to to. Możesz też przewodami trochę poruszać, popstrykać w nie.

A ja odpowietrzam hamulce strzykawką 100ml i na nią mam wężyk założony. Robię podciśnienie - naciągam strzykawkę i gwałtownie odkręcam odpowietrznik i od razu wylatuje bąbel powietrza.

Spróbuj obu rzeczy jakby dalej się nie dało odpowietrzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 23:41, 08 Kwi 2010    Temat postu:
udaj się do apteki i dokonaj zakupu 0,5 m rurki gumowej oraz strzykawki.
rurka ma być przezroczysta, strzykawka byle jaka. rurke zakładasz na odpowietrznik, strzykawką zasysasz, pilnując czy w zbiorniczku masz płyn.
za wszystko zapłacisz mniej niz piątaka a działa równie dobrze jak [link widoczny dla zalogowanych]
dobry efekt za rozsądną cene, heh
Powrót do góry
KOKOPWR




Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WRZEŚNIA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:09, 18 Paź 2019    Temat postu:
Widzę, że temat stary ale napiszę może komuś coś to pomoże. Wiadomo, strzykawki i podciśnienie robi robotę ale jak masz zapowietrzoną pompę to należy zrobić tak:
- odkręcić zbiorniczek wraz z wężykiem od pompy,
- na króciec od pompy założyć rurkę przeźroczystą i nalać płynu,
- odkręcić uchwyt od pompy do kierownicy i obrócić króciec ku górze, będzie przeszkadzał w tym przewód od zacisków należy go poluzować i obrócić,
pompujemy klamką hamulca tak żeby wydobywały się pęcherzyki powietrza w rurce, jeżeli płyn ubywa to dolewamy nie może zabraknąć płynu w rurce...,
po chwili klamka twardnieje. Jeżeli z odpowietrzników na zaciskach przy pompowaniu wylatuje już płyn a klamka jest miękka to zapowietrzona jest 100% pompa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemekz750




Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:05, 11 Lis 2019    Temat postu:
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tu. Klamka hamulca przedniego w moim z750 prawie dotyka manetki przy jego naciśnięciu, wyregulowana jest na najbardziej odchyloną od manetki. Czy to normalne ? Dodam że wszystko działa prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:00, 12 Lis 2019    Temat postu:
Obawiam się że będziesz musiał kupić zestaw naprawczy pompy hamulcowej, chyba że masz gumowe przewody to przewody puchną i do wymiany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemekz750




Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:48, 12 Lis 2019    Temat postu:
Gumowe przewody a i klocki mam juz nie ciekawe. Wiec klocki i przewody trzeba wymienic. Jakiej firmy klocki polecacie ? Motocykla używam do dojazdu do pracy i raczej po miescie. Na torze nie latam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:19, 18 Lis 2019    Temat postu:
Ja mam sbs drogowe. Chwalę sobie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin