Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Probelm z układem paliwowym błąd FI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:11, 25 Cze 2010    Temat postu: Probelm z układem paliwowym błąd FI
Oddałem kafcie do serwisu ze względu na reklamację korozji która się pojawiła jak na załączonym obrazkuw
[link widoczny dla zalogowanych]

Po ponownym uruchomieniu (wymianie blaszki) okazało się że podczas włączenia zapłonu układ dziwnie harczy - tego nie było wcześniej. Bład jaki zdiagnozowano to Subthrotle valve actuator failure, ale pomimo kilku prób nic się nie zmieniło. Komunikat wciąż się wyświetla a ja nie mam pojęcia co można by tam poprawić. Oczywiście serwis ponosi całą odpowiedzialność, lecz może ktoś z Was miał podobny problem i jakoś go rozwiązał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:39, 25 Cze 2010    Temat postu:
Poczytaj tutaj: http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z750-z750-s,16/kody-bledow-fi,1378.html

a potem zerknij do manuala
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:08, 25 Cze 2010    Temat postu:
Znaczy tak widziałem nazwę błedu w kompie serwisu kawy, i tak jak pisałem jest to Subthrotle actuator failure, ciekawostką jest to że nie ma kodu błędu i to mnie niepokoii - moim zdaniem - nie znam się na moto - błąd to albo 32 albo 62 - ale jeśli tak to powienno być sygnalizowane juz na LCD a tak nie jest. Komputer tez nie wyświetlił kodu błędu.

Generealnie musze sie dowiedziec czy panowie z serwisu sprawdzili aku przed rozpocząciem diagnostyki. Tak czy siak dzięki za info - ja mam całą serwisówkę do zetki wiec mniej wiecej wiem o co kaman, tyle ze nie mam serwisu zeby sie pobawic, a na to co robią z moją kafcią nie mam wpływu. Mam nadzieje - jedynie ze naprawią ten błąd, lub podejmą decyzje ze trzeba to wszystko wymienic na nowe. Ciekawostka jest taka że Subthrottle Sensor nie można sciągać z moto bo jest kalibrowane w fabryce , podobnie jak subthrottle valve actuator. Ja po prostu nie wiem czemu po zmienie blaszki (jak w linku) na nową wszystko się zdupczyło i własciwie nie ma jakiegoś konkretnego błedu tylko moje domysły.


I tak błąd to 62 co w efekcie może prowadzić do

Wymiany throttle body assy i wymiany ECU.


Ostatnio zmieniony przez lonnet dnia Pią 10:32, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:41, 25 Cze 2010    Temat postu:
...dlatego właśnie nie lubię serwisów, "naprawią" jakąś małą pierdołę a przy okazji spierdolą coś innego i dużo bardziej poważnego...banda nierobów i pseudospecjalistów Evil or Very Mad Exclamation
Najgorsze jest to że sam będę musiał oddać moto do serwisu jeśli chcę utrzymać historię serwisową (do tej pory wszystko robiłem sam)... Chyba będę stal nad gościem nie napi..dalał go po łapach kijem jak coś mi się nie spodoba.

lonnet...ciśnij chamów niech biorą się do roboty i naprawią moto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:08, 25 Cze 2010    Temat postu:
Co to w ogóle Ci zardzewiało? Bo to wygląda jak jakaś rzemieślniczo zrobiona blaszka, to chyba nie jest oryginalna część...

Sebasbox, jak nie masz gwarancji, to możesz go serwisować w nieautoryzowanym serwisie, w końcu mogą Ci się do książki wbijać, albo faktury zbieraj. Albo druga opcja, ja zbieram wszystkie rachunki ze oleje, filtry, regulacje w serwisach - wszystko mam w teczce, piszę sobie na fakturze przy jakim przebiegu olej itd. był wymieniany i następny właściciel to wszystko dostanie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:39, 25 Cze 2010    Temat postu:
no prosze Cie Gandi - tak wygląda blaszka po 8000 km, syf kiła i mogiła, oryginalna część, a w nowych tez nie lepiej. Kawałek zwykłej stali zle pokryty warstwa chromu... po prostu kila i po wymianie tego gowienka zaczal pojawiac sie blad 62
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:29, 25 Cze 2010    Temat postu:
sebasbox napisał:
...dlatego właśnie nie lubię serwisów, "naprawią" jakąś małą pierdołę a przy okazji spierdolą coś innego i dużo bardziej poważnego...banda nierobów i pseudospecjalistów Evil or Very Mad Exclamation


Dokładnie, raz tylko oddałem maszyne do serwisu i już nigdy nie oddam! Patałachy jeb.ne. Dlatego kupuje i kolekcjonuje odpowiednie narzędzia specjalistyczne w celu serwisowania maszyny na własną ręke. Serwisówka i pomoc ludzi znających się jest bardzo pomocna także. Jeśli ktoś ma troszke pojęcie to "nima" chu.a by sam czegoś nie naprawił. Aż mi się adrenalina podniosła czuje...skur...ny Evil or Very Mad
Gandi...ja robię dokładnie tak samo od kiedy jestem właścicielem mojej suki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:03, 27 Cze 2010    Temat postu:
prawdopodobnie przy odkręcaniu tej blaszki przekręcili jakieś tryby lub sam silniczek sterujący tą przepustnicą bo gamonie w serwisie się nie domyślili że trzeba przyblokować czymś oś przepustnicy żeby jej nie uszkodzić tylko kręcili na chama żeby odkręcić śrubę, a tak w ogóle chodzi ci ta przepustnica przy przekręcaniu stacyjki??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:03, 28 Cze 2010    Temat postu:
Jestem tego samego zdania ażeby to naprawić to trzeba wymienic cały throttle body assy - a jak to przetłumaczyć na polskie to nie wiem

Czy chodzi przepustnica - motorem jezdzic mozna, ale nie wiem jakie są odczyty z opornosci i napiecia, bo to jest podstawą do wymiany throttle body assy

Wygląda na to że cały element TBA będzie wymieniony do następnego piątku. Muszę jeszcze zobaczyć czy faktycznie wymienią czy też zaczną jakies kombinacje alpejskie Smile

c ya on road Smile soon

No i temat jak na razie wygląda ok - wymieniono całą listwę przepustnic koszt 15000. Prawdopodobnie przy zdejmowaniu blaszki o której wspominałem została naruszona kalibracja silnika krokowego. Jednak wymieniono cała listwe przepustnic, czy wszystko działa ok - to hmmm... mam jakieś wątpliwości, ale mam nadzieje ze się zobaczymy i bede mógł porównac to z Waszymi sprzetami...

Oczywiście małe niedociągnięcia - typu niedokręcona śrubka oraz nie przypinane złączki kabli to chyba norma w serwisach ehhh....


Ostatnio zmieniony przez lonnet dnia Pią 9:32, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin