Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
problem z odpaleniem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bigi
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:13, 21 Maj 2010    Temat postu: problem z odpaleniem
witam!
sytuacja prezentuje się tak, śmigałem po lotnisku na zecisławie, zrobiwszy sobie przerwę kilku minutową - następnie próbuje odpalić zeta.
po przekręceniu stacyjki wskazówki na zegarach standardowo podskakują i wracają na miejsce - spod licznika słychać charakterystyczny dźwięk ALE mruga kontrolka FI i nie słychać świstu pracy pompki paliwa, Moto nie kręci a przy dalszych próbach odpalenia słychać cykanie przekaźniczka z tyłu z prawej strony pod siedzeniem kierowcy. Dodam że nic nie wskazywało żeby moto mogło się zesrać. ot tyle. Panowie i Panie - macie jakieś sugestie dla mnie co to może być? może się z tym już spotkaliście? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:32, 21 Maj 2010    Temat postu:
Istnieją dwa wyjaśnienia które ja znam:

1. Musiałęś na lotnisku dawać czadu akumulator mógł dostać po du-pie a pewnie nie jest nowiutki mógł nawet spuchnąć i nie jest w stanie pociągnąć rozrusznika wtedy słychać właśnie taki chrakterystyczny dzwięk przekażnika w okolicach zadupka.

2. Zety dość wyraźnie drgają przez co często luzują się śrubki sprawdz czy śrubki od akumulatora są dobrze dokręcone i czy posmarowane są cieniutką warstwą smaru mogą być zaśniedziałe mały pobur prądu przechodzi zaś większe zapotrzebowanie przy kiepskim styku nie daje rady i też słychać chrakterystyczny dzwięk przekażnika w okolicach zadupka.

Ps. zacznij od styków akumulatora bo to jest najtańsza awaria.

Powodzenia życzę przy naprawach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bigi
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:07, 21 Maj 2010    Temat postu:
styki akumulatora są ok, po podłączeniu prostownika do akumulatora i probie odpalenia motoru rozrusznik kreci ale motor nie pali
Nie mogę też znaleźć bezpiecznika 30A do tego po probie odpalenia z pod baku słychać cichutkie cykanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:16, 21 Maj 2010    Temat postu:
No skoro najpierw w ogóle nie kręcił, a jak podładowałeś to kręci, ale słabo to wygląda na akumulator. Spróbuj odpalić np. od samochodu - jak odpali to akumulator do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bigi
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:18, 21 Maj 2010    Temat postu:
kurwancka dziwne - 2 miesiące temu kupiłem nowe aku....
nowy objaw bzyczenie silnika jest dłuższe i przerywane co chwile. chyba jednak pozostanie mi serwis


Ostatnio zmieniony przez bigi dnia Pią 15:15, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:39, 21 Maj 2010    Temat postu:
proponuje sprawdzić miernikiem uniwersalnym napięcie ładowania bo jeżeli kupiłeś nowy akumulator niedawno i nagle ci wysiadł to masz kilka możliwości brak ładowania lub zbyt duże ładowanie (uszkodzony regel), tani i kiepski akumulator , złośliwość rzeczy martwych Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:47, 21 Maj 2010    Temat postu:
bigi, a paliwka to Ty przypadkiem nie wyjeździłeś Question Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bigi
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:28, 21 Maj 2010    Temat postu:
proszę cię, za betona mnie masz? Razz niet nie wyjeździłem Smile ps. poza tym jeśli nie masz paliwa to kontrolki ledwo ledwo ci się świecą? i czy przy pustym baku pompka paliwowa próbuje pociągnąć z baku czy jest magiczny czujnik który mu mówi że "stary nie ma zupy" ? Smile

Ostatnio zmieniony przez bigi dnia Pią 23:34, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:37, 21 Maj 2010    Temat postu:
He, ciekawe ja też dzisiaj miałem problemy z aku, ale wystarczyło dwie minutki na prostowniku i moto odpaliło. Skoro rozrusznik kręci a moto i tak nie odpala to winny nie może być aku. Napisałeś że miga ci kontrolka FI sprawdź czy nie masz jakiegoś błędu jeśli jest to odczytaj i sprawdź tu:
http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z750-z750-s,16/kody-bledow-fi,1378.html
Według mnie to problem z pompą paliwa skoro jej nie słychać. Inna sprawa to taka, że może pompa jest ok ale coś powoduje że się nie załącza więc do sprawdzenia elektryka (elektronika) moto. Jak pisałeś wcześniej latałeś po lotnisku więc pewnie betonowe płyty do tego standardowe wibracje naszych Zetek więc może się coś wypięło jakiś czujnik lub coś. Jak kupiłem moto miałem spalony czujnik (wzmacniacz) immobilajzera i objaw był dokładnie taki sam. Po przekręceniu stacyjki na liczniku cała procedura jak zawsze, rozrusznik kręcił wsztstko niby OK a moto nie odpalało, nie było też słychać pompki paliwa.
Zanim zawieziesz do serwisu sprawdź błędy i instalację elektryczną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bigi
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:43, 21 Maj 2010    Temat postu:
a na zecie z 2006r jak się kody odczytuje? bo wiem że można na modelach powyżej 2007 ale szczerze powiem nie interesowałem się czy w moim modelu da rade
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:50, 21 Maj 2010    Temat postu:
Nieee sorry. Chodziło mi o to, że typowym objawem nierówno pracującej pompy paliwa jest zbyt niski poziom paliwa w zbiorniku, i moto raz zapali a raz nie. Kontrolki są zastanawiające, można by podejrzewać, że padł akumulator, ale skoro rozrusznik kręci Question Question
Proponuję sprawdzić pompę, może to ona wyciągnęła nogi Very Happy

PS. Przy pustym baku pompa też pracuje.


Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Pią 23:54, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:52, 21 Maj 2010    Temat postu:
Szczerze mówiąc to nie wiem musisz poczytać w manualu, jeśli dobrze pamiętam to chyba procedura była podobna jak w zetach po 2007 tylko zamiast wyświetlać cyfrą na liczniku nr błędu to migała odpowiednią ilość razy dioda FI. Zaraz ściągnę manuala i poszukam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:58, 21 Maj 2010    Temat postu:
W starszym zecie trzeba kabelek znajdujący się obok akumulatora zewrzeć do masy i liczyć mignięcia kontrolki FI.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bigi
Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:18, 22 Maj 2010    Temat postu:
kurczaczki, wiem że proszę o wiele a można wiedzieć gdzie dokładnie się on znajduje? ^^'
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:45, 22 Maj 2010    Temat postu:
W manualu o DFI zaczyna się od str. 119 ciebie będzie pewnie interesowało zdjęcie ze str. 130 przedstawiające kabelek który trzeba zewrzeć z masą (taki z oryginalnie zaizolowaną końcówką) powinien znajdować się gdzieś pomiędzy ECU a akumulatorem. No i strona 134 na której przedstawione jest ilość krótkich lub długich mignięć diody FI za jaki nr błędu odpowiada. Z tego co zauważyłem nr błędów są te same (i to samo znaczą) co w zetach po 2007 roku tyle że jest ich mniej (tylko:11, 12, 13, 14, 15, 21, 23, 24 i 25, 31, 32, 35, 36, 51, 52, 53, 54, 62). Jeśli niemasz manuala ściągnij sobie z:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ok idę spać bo o 6 pobudka Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin