Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
różny promień skrętu - z750 2004 r. - krzywa rama?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nahamito




Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:38, 13 Sie 2013    Temat postu: różny promień skrętu - z750 2004 r. - krzywa rama?
Na początek się przywitam jako, że to mój pierwszy post - WITAJCIE!

a do rzeczy - miesiąc temu jako pierwszy moto zakupiłem Kawę Z750 z 2004r. wszystko ładnie pięknie, jeździ się elegancko (aczkolwiek porównania żadnego nie mam).
nurtuje mnie jednak różny promień skrętu w prawo i lewo - w lewo kierownica prawie dotyka do baku, w prawo promień dużo mniejszy. czy to normalne? przewertowałem forum i wstępnie ustaliłem, że raczej NIE, ktoś pisał, że to przez krzywą kierownicę, od gościa w serwisie miejscowym usłyszałem, że trzeba robić pomiar ramy, bo jak różny promień to może być krzywa (450 zł...).

Uprzejmie proszę o jednoznaczną informację - czy promień skrętu powinien być jednakowy czy nie, i jeśli powinien to co może być przyczyną, że nie jest Wink

dla posiadaczy-wyjadaczy pytanie dość proste dlatego liczę na Waszą pomoc Smile

Dzięki!


Ostatnio zmieniony przez nahamito dnia Nie 16:34, 18 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:26, 13 Sie 2013    Temat postu:
Możesz mieć krzywą ramę, krzywe lagi albo przestawione na półkach. Jeżeli kiera nie blokuje się o bak, to proponuję najpierw poluzować a następnie dokręcić lagi i sprawdzić czy dało to jakiś efekt.

btw: 2004 Z750R ? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:02, 14 Sie 2013    Temat postu: Re: różny promień skrętu - z750r 2004 r. - krzywa rama?
nahamito napisał:
Na początek się przywitam jako, że to mój pierwszy post - WITAJCIE!


Zapraszam TUTAJ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harry
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdansk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:14, 15 Sie 2013    Temat postu:
A jak myslisz Very Happy moto z koszem kreci tak samo w lewo i w prawo?Tzn ma taki sam promien skretu??
nie ma innej opcji,musi byc tak samo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:17, 15 Sie 2013    Temat postu:
Moze byc tez krzywa kiera, ja najlatwiej zdjac i polozyc na stole i sprawdzic czy wszystko gra, chociaz to powinno byc tez widoczne bez sciagania. Sprawdz podstawy ktore tu podalismy a na pomiar ramy decyduj sie jak juz nasze pomysly zawioda. A serwis chce po prostu zarobic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiz
Znajomy



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:13, 16 Sie 2013    Temat postu:
A moze po prostu masz jeden ogranicznik walniety? Ja bym zaczal od tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jajko




Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów/Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:25, 16 Sie 2013    Temat postu:
Ja poza tymi wszystkimi rzeczami które przedmówcy wymienili proponuje najprostszy sposób na sprawdzenie czy nie ma 2 śladów. Przejedź powoli prosto przez kałużę i sprawdź jaki został ślad.

btw. motocykl jest symetryczny i w obie strony ma skręcać tak samo

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Pią 20:49, 16 Sie 2013    Temat postu:
w którą stronę masz lepszy skręt ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msl
Znajomy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:54, 16 Sie 2013    Temat postu:
zaraz, zaraz to R wychodziła już w 2004 roku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nahamito




Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:33, 18 Sie 2013    Temat postu:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
z tego co udało mi się na tę chwilę ustalić:
1) motor po puszczeniu kierownicy przy 50 km/h jedzie prosto
2) ogranicznik (ten na ruchomej części, taki półksiężyc) jest z jednej strony jakby przypiłowany, co tworzy uskok i co za tym idzie - większe promień skrętu. Uskok ten jest po prawej stronie, czyli kierownica skręca mocniej w lewo
Kafarman napisał:
w którą stronę masz lepszy skręt ?


ogranicznik: [link widoczny dla zalogowanych]
kierownica przy skręcie w prawo: [link widoczny dla zalogowanych]
przy skręcie w lewo: [link widoczny dla zalogowanych]

pacjent: [link widoczny dla zalogowanych]


czy po tej diagnozie możemy ustalić coś więcej?

PS w modelu był błąd który już zedytowałem, oczywiście nie jest to model R, mój błąd, zasugerowałem się danymi w dowodzie (ZR 750) a że to pierwszy motor to nie byłem jeszcze obeznany w szczegółach.

Pozdrawiam!


Ostatnio zmieniony przez nahamito dnia Nie 16:53, 18 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:00, 18 Sie 2013    Temat postu:
No to chyba masz odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nahamito




Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:30, 19 Sie 2013    Temat postu:
Jakiś powód dlaczego tak jest? Powinienem się tym martwić i dochodzić dalej i próbować to zmienić czy jeśli motor jedzie jak trzeba to odpuścić temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:17, 19 Sie 2013    Temat postu:
Jeżeli jedzie prosto, to według mnie, nie masz się czym przejmować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiz
Znajomy



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:28, 19 Sie 2013    Temat postu:
Powod moze byc taki ze motocykl upadl ze skrecona kierownica i od uderzenia zgial sie ogranicznik. Mozesz to naprawic jesli bardzo Ci doskwiera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarek
Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pon 19:56, 19 Sie 2013    Temat postu:
Podpiłuj sobie z drugiej strony i będziesz miał lepszy skret na obie strony
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin