Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Rozrząd - wymiana.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 18:28, 15 Sty 2010    Temat postu: Rozrząd - wymiana.
Witam, mam pytanko.
Po jakim przebiegu ( średnio ), przy normalnej eksploatacji, należy wymienić łańcuszek rozrządu? Ile kosztuje taka przyjemność w serwisie?
pozdrawiam
ps. czy macie materiał, który identyfikuje motocykle po numerze VIN? Chodzi mi o taki wykaz z którego mając numer VIN mogę sprawdzić rok produkcji moto ?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:29, 15 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:25, 15 Sty 2010    Temat postu:
Z tego co wiem to łańcuch rozrządu nie ma przewidzianego przebiegu przy którym go należy wymieniać. Dopiero jak zacznie dzwonić. Nie wiem czy którykolwiek z posiadaczy Zeta musiał go zmieniać, Gunter może coś się wypowie bo pamiętam że ma przebieg koło 50tys.km. Podejrzewam że może zacząć dzwonić po przebiegu 50-70tys. km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:49, 16 Sty 2010    Temat postu:
Expertem nie jestem i nawet za bardzo nie wiem jak łańcuszek dzwoni. Jestem uczulony na prace silnika i bardzo często przytulam ucho do niego. W mojej opini nie ma nic niepokojącego. Z pewnością jeśli coś złego się dzieje to można usłyszeć. Po regulacji zaworków czuć różnice w pracy silnika...tego jestem pewien. Śledze wiele ogólnoświatowych for o naszych Zetach i jeszcze nie słyszałem by ktoś musial zmieniać rozrząd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:20, 28 Lut 2011    Temat postu:
Powróce do tematu po ponad rocznej przerwie. Wyczytałem właśnie, że łańcuszek też ma określoną swoją żywotność...wprawdzie go nie słychać ale jak jest wyciągnięty to zmieniają się fazy suwów, na początku nieodczuwalne ale znaczne dla pracy silnika. Napinacz koryguje i naciąga go na tyle ile może. Dla przybliżenia wątku przyrównam to do tylnej zębatki na kole i łańcucha głównego...na oko jest wszystko ok ale kiedy pośrodku zębatki (w poziomie) odciągniemy łańcuch wiemy o nim wszystko.
Myśle, że w przypadku łańcuszka rozrządu jest podobnie. Nie odciągniemy go by sprawdzić bo napinacz nie pozwala na to ale w końcu to tylko łańcuch...zużywa się. U mnie 50 tyś na zygorku...silnik pracuje super ale przy następnej regulacji luzów zaworowych napewno zmienie łańcuszek...just in case.
Pytanko...jak myślicie...czy zębatki na wałkach rozrządu też się zużywają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BAD CAT
Bywalec



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:46, 28 Lut 2011    Temat postu:
jesli mial by byc rozciagniety to w serwisowce powinna byc zaznaczona dlugosc pomiedzy czpieniami lancuszka i jakies normy.z tego co sie orientuje bedzie go slychac a i fazy rozrzadu sie pozmieniaja
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:29, 01 Mar 2011    Temat postu:
BAD CAT napisał:
jesli mial by byc rozciagniety to w serwisowce powinna byc zaznaczona dlugosc pomiedzy czpieniami lancuszka i jakies normy


Masz rację BAD CAT są podane wymiary i sposób mierzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:29, 21 Cze 2012    Temat postu:
Witam koleżanki i kolegów. Czy ktoś z was orientuje się, czy przy wymianie łańcuszka rozrządu trzeba go zakuwać, czy jest już zakuty fabrycznie i po prostu się go wymienia?

Z góry dzięks Smile


Ostatnio zmieniony przez franek dnia Czw 17:30, 21 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:41, 21 Cze 2012    Temat postu:
Jest zakuty fabrycznie. Mam nowy oryginalny Kawasaki na sprzedaż, jeśli jestes zainteresowany wal na PW.
Pozdro750 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:53, 21 Cze 2012    Temat postu:
Heh właśnie znalazłem. Będe się za jakiś czas przymierzał wtedy sie odezwę, mam nadzieję że jeszcze będziesz miał. Dziękuję. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irkus92
Świeżak



Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:32, 22 Cze 2012    Temat postu:
Ogólnie nie wymienia sie tego po jakimś tam przebiegu. To normalna częśc eksploatacyjna. Jeżeli bedzie silnik wydawał (metaliczny dzwięk) to nalezy o tym pomyśleć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:14, 22 Cze 2012    Temat postu:
nie zgodze sie z metalicznym dzwiekiem, nie zawsze słychac łańcuszek sprawdzam łańcuszek po 30tyś potem co 10tyś aż do wymiany. chyba że akurat coś robie przy głowicy to poprostu wyniemniam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:52, 22 Cze 2012    Temat postu:
Wymienię po 40 tysiach nie czekając na jakiekolwiek dźwięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:21, 22 Cze 2012    Temat postu:
ja mam na szafie 45 , i łańcuszek to chyba przeżyje silnik , no ale nowy to zawsze nowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin