Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Samodzielna wymiana oleju w małym Zecie
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:00, 06 Cze 2010    Temat postu: Samodzielna wymiana oleju w małym Zecie
Pewnie dla niektórych nic skomplikowanego, ale jeszcze tego nie robiłem, a już nadszedł czas. Mam olej Motul 5100 10W40, filtr oleju. W serwisówce jest napisane jeszcze o uszczelce, że trzeba ją wymienić.

Tu się pojawiają pytania:

- Ile czasu przy rozgrzanym silniku zajmie spuszczenie oleju?
- Czy ta uszczelka, o której mowa w serwisówce to ta, która jest z filtrem? Na schemacie jest pokazane, że chodzi chyba o jakąś, która mieści się przy kurku do spuszczania.
- Ile wlać tego oleju żeby nie przegiąć pały

Jeśli temat był, to sorry, ale nie mogłem za bardzo znaleźć. W razie jakichś sugestii będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam.
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:05, 06 Cze 2010    Temat postu:
Wg serwisówki trzeba przy każdej wymianie oleju zmieniać podkładkę (nie uszczelkę) pod śrubą spustową. Z mojego doświadczenia wynoszę że jak jest w dobrym stanie to można ją użyć wielokrotnie Wink Co do spuszczania to i tak nigdy Ci nie zleci wszystko, więc nie ma co przesadzać i czekać na spadnięcie każdej kropelki. Oleju wlej 3-3,3L, potem trzeba odpalić silnik żeby napełnić filtr, rozprowadzić olej po silniku i potem gasisz i po 5-10 minutach sprawdzasz poziom i ewentualnie dolewasz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 14:42, 06 Cze 2010    Temat postu:
Dzięki. Spuściłem cały olej, potem odkręciłem filtr i wyleciała z niego kolejna porcja bagienka. Nasmarowałem uszczelkę od filtra olejem i przykręciłem. Następnie zakręciłem śrubkę od spuszczania. Dolałem oleju ok. 3,5 litra. Odpaliłem dałem mu pochodzić i rozprowadzić olej (bez dodawania gazu), ale jest pewien problem.... Pali mi się cały czas czerwona kontrolka od oleju. Wiesz może co może być nie tak? Z góry dzięki.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 14:44, 06 Cze 2010    Temat postu:
Ten post powyżej jest mój, tylko zapomniałem się zalogować. To tak nawiasem mówiąc...

Edit:

Dałem mu jeszcze chwilę pochodzić i się wyłączyła. To chyba znaczy, że jest dobrze. Uff... Już byłem lekko zesrany, bo właśnie robię wylot na miasto Wink. Dzięki bardzo za pomoc!


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 14:51, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:55, 06 Cze 2010    Temat postu:
Ja zawsze wlewam trochę oleju do filtra przed przykręceniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:58, 06 Cze 2010    Temat postu:
AdamFilip napisał:
Ja zawsze wlewam trochę oleju do filtra przed przykręceniem.

Ja też tak robię Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:24, 07 Cze 2010    Temat postu:
A ja z filtrem paliwa w puszce (diesel) tak robię Smile ,
o zalewaniu filtra oleju pierwsze słyszę Shocked


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Pon 7:26, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:03, 07 Cze 2010    Temat postu:
mihoo napisał:
A ja z filtrem paliwa w puszce (diesel) tak robię Smile ,
o zalewaniu filtra oleju pierwsze słyszę Shocked

Ile ludzi tyle opini i sposobów, to tak jak z ilością wlewanego oleju jedni piszą ze 3,3 l, mi jak dzwoniłem do serwisu kawy powiedzieli ze 4,3 litra wchodzi, wiec jak w ruskim czołgu, O co Kaman??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:55, 07 Cze 2010    Temat postu:
mihoo napisał:
A ja z filtrem paliwa w puszce (diesel) tak robię Smile ,
o zalewaniu filtra oleju pierwsze słyszę Shocked


Jeśli chodzi o filtr paliwa w samochodzie to zalewanie wynika z faktu że jak tego nie zrobisz to zapowietrzysz układ i później będziesz musiał kilka min. pokręcić rozrusznikiem zanim auto odpali...
Kwestia zalewania filtra olejowego..hmm poprawcie mnie proszę jeśli się myle, ale jest to tak naprawdę chyba tylko dla poprawy samopoczucia.
Oczywiście kilka sekund trwa zanim filtr się wypełni olejem ale raczej nie ma to wpływu na zużycie silnika. Film olejowy przecież cały czas utrzymuje sie na elementach ruchomych w silniku (poza tym olej w silniku przecież jest zalany).
Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:09, 07 Cze 2010    Temat postu:
Są tacy co po zmianie oleju ściągają fajki ze świec i kręcą rozrusznikiem żeby rozprowadzić olej, żeby silnik nie chodził na sucho kilka sekund. Wszystko ma swój sens, tylko żeby w tym wszystkim nie stać się aptekarzem Wink

A oleju na 100% wlewamy przy zmianie około 3,3L - wystarczy przeczytać serwisówkę. W serwisie się pomylili najwidoczniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 12:45, 07 Cze 2010    Temat postu:
Z kolei na deklu silnika jest tabliczka "Oil Capacity", która mówi, że przy wymianie filtra pojemność jest 3,8 l. Wlałem ok 3,6 l i w szkiełku pokazane jest, że stan oleju zaraz przed górną granicą.
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:49, 07 Cze 2010    Temat postu:
Dokładnie 3,3 bez filtra
3,8 z filtrem,
ale chyba mamy inne serwisówki Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:17, 07 Cze 2010    Temat postu:
Już to kiedyś pisałem Very Happy

3,1 l - bez wymiany filtra.
3,3 l - z wymianą filtra.
3,8 l - zalewa się tylko do całkowicie suchego silnika (nowy silnik lub po całkowitym demontażu).


gandi napisał:
około 3,3L - wystarczy przeczytać serwisówkę


Więc na pewno nie 3,8 a tym bardziej nie 4,3 - chyba, że ktoś non stop na gumie lata, to co innego. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marekx72




Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chiesa In Valmalenco
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:08, 07 Cze 2010    Temat postu:
panowie jaki olej jest najlepszy dokladnie parametry
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:16, 07 Cze 2010    Temat postu:
marekx72 poczytaj tu http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z750-z750-s,16/10w-50-czy-10w-40,291.html Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin