Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Sciaga w prawo
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:12, 20 Sie 2010    Temat postu:
boże ale męczycie temat Sad z750 to nie jest komar każde moto nawet proste i dobrze wyrególowane ma prawo ściągać ponieważ składa sie na to wiele czynników.
czy ktokolwiek z was pomyślał choć przez chwile że człowiek nie jest istotą idealnie wyważoną?? że nawet nieraz gdy wydaje nam sie że siedzimy prosto mozemy siedzieć troszkę krzywo??? że prawą noge możemy troszke bardziej wychylać niż lewą i to też będzie dawalo efekt ściągania:) w poprzednim z1000 miałem krzywą ramę (krótszą o około 3 cm.) a moto jechało idealnie prosto i nie ściągało.
Fabryka tez nie jest idealna dlatego istnieja tak zwane normy dzięki którym małe krzywości są dopuszczalne.
krzywą ramę najczęściej mozna wykryć na zakrętach a nie na prostej. bo moto poprostu krzywe gorzej sie zachowuje.
motocykle które ściągają moga byc idealnie proste a może to być wina pozycji siedzącego na nim a wcale nie musi o tym on sam wiedzieć. jeśli moto da sie opanować bez problemu i nie musicie ciągle kontrować bo moto jedzie w swoją stronę to poprostu nie marudzcie. a jak chcecie idealne motocykle jeśli chodzi o jazde na wprost to proponuje mv augusty. nie obrażajcie się ale poprostu juz nie mogę tego tematu czytać bo wszystko dąży do niczego. najlepiej zmierzyć moto prostymi metodami i fajnie by bylo jak by ktoś zrobił fajną fotorelację jak pomierzyć moto domowymi sposobami to by napewno wielu osobo pomogło dzięki czemu poprostu czuli by sie bardziej komfortowo nawet jak by moto ściągałoSmile pozdrowionka:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:51, 20 Sie 2010    Temat postu:
juby napisał:
boże ale męczycie temat Sad fajnie by bylo jak by ktoś zrobił fajną fotorelację jak pomierzyć moto domowymi sposobami to by napewno wielu osobo pomogło dzięki czemu poprostu czuli by sie bardziej komfortowo nawet jak by moto ściągałoSmile pozdrowionka:)


Zlituję się nad kolegami Twisted Evil

Najprościej jest poprosić kolegę o pomoc, aby jadąc wprost na nas, niezbyt szybko, postarał się zachować jak największą stabilność. Jak już pisałem, patrząc od przodu widać idealnie czy oba koła idą jednym śladem czy nie. Odchyłki do 0,5cm nie mają wpływu na zachowanie motocykla na zakrętach.
Jest to metoda którą powinniście stosować podczas kupna używanego motocykla, wraz z kontrolą tylnego wahacza (należy sprawdzić czy tylne koło jest z obydwu stron idealnie ustawione) można w prosty i szybki sposób stwierdzić czy motocykl jest prosty, czy lepiej odpuścić sobie dalsze oglądanie.

Jak ustawić osiowość kół Question

Są dwie bardzo proste i jednocześnie skuteczne metody, jeśli czas pozwoli zrobię kilka fotek z małym opisem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:20, 21 Sie 2010    Temat postu:
A ja proponuję usiąść tyłem do kierunku jazdy i zobaczyć czy zacznie ściągać w lewo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:57, 26 Sie 2010    Temat postu:
Jak obiecałem - dwa bardzo proste sposoby na sprawdzenie osiowości kół, jednocześnie pozwalające stwierdzić czy rama lub zawieszenie są proste.


Pierwszy sposób, stosowany przeze mnie. Potrzebna jest idealnie prosta listwa, ja stosuję aluminiową 2-metrową poziomnicę z doklejoną (na taśmę) na jednym końcu listewką o szerokości 28mm. W celu poprawienia kontrastu na fotkach okleiłem poziomnicę taśmą papierową Very Happy

Foty wykonałem tylko do celów instruktażowych Very Happy dla tego Zet jest na podpórce bocznej, ale podczas sprawdzania ustawienia kła, koniecznością jest użycie stojaka pod wahacz. Listwę należy przyłożyć z obydwu stron motocykla tak, aby dotykała obydwu rantów tylnej opony.


[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Przy odrobinie wprawy udaje się na przednim kole zaobserwować czy tylne koło jest ustawione dobrze. Doklejona listewka nie może być zbyt szeroka (nie powinna opierać się o przednie koło) obserwujemy tylko szczelinę między listewką a krawędziami opony, oczywiście koło musi być ustawione równolegle do listewki. Teraz tylko ten sam zabieg z przeciwnej strony i jeśli odległości są identyczne, to motocykl powinien prowadzić się idealnie.


[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Metoda druga, znacznie tańsza może też prostsza ale ja jej nie stosuję. Wydaje mi się, że jest mniej dokładna i aby dokładnie zmierzyć trzeba na podłodze poleżeć Very Happy . Mniej dokładna ze względu na odległość między sznurkiem, a przednią oponą - nie byłem w stanie określić czy odległości po obu stronach opon są identyczne.


[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Dla prawidłowego wykonania pomiarów powinienem użyć sznurka, ale na fotkach chyba nie było by go widać Very Happy dlatego użyłem naprędce znaleziony kabel.


[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


W tej jak i w poprzedniej metodzie aby ustawić tylne koło w jednej osi z przednim wystarczy poluzować oś tylną i odpowiednio regulować naciągami łańcucha, pojedynczo, w zależności w którą stronę potrzeba koło przesunąć. Tylko nie przesadzajcie z naciąganiem. Po wszystkim koniecznie trzeba sprawdzić naciąg łańcucha.


[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Podejrzewam, że kilka osób pomyślało, że jest to niedokładny sposób ustawiania osiowości kół ze względu na niedokładności w obróbce krawędzi opon, jest na to rada wystarczy wykonać dwa lub trzy pomiary, ale po każdym kolejnym, obracając koło lub oba koła o pewien kąt. Very Happy

I teraz po całym ustawianiu, kiedy już jest pewne, że koła są ustawione idealnie, można sprawdzić czy rama lub zawieszenie jest proste. Wystarczy porównać obie strony naciągu tylnego koła, jeśli wskaźnik przy osi koła jest w takiej samej odległości na skali naciągu na wahaczu, to sprzęt jest ideał Very Happy Ale też nie przesadzajcie, fabryka ma swoje tolerancje i minimalne niezgodności w ustawieniu nie muszą oznaczać, że motocykl był po jakiejś przygodzie.


Jeśli coś zamąciłem, to piszcie postaram się dokładniej wyjaśnić. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:40, 27 Sie 2010    Temat postu:
mariusz zajebiście to opisałeś. Kawał dobrej lektury Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 6:51, 28 Sie 2010    Temat postu:
makos napisał:
Przy 70 km/h na większej nie sprawdzałem. Ale jest tak że naprzykład jade puszczam kierak i leci w prawo i do potwierdzenia zawracam i jade w stronę przeciwną po tym samym pasie drogi co wcześniej i wtedy moto jedzie prosto. Tak że z obserwacji moje moto ma tendencje sćiągania w prawo.


To trzeba jeździć pod prąd (tak jak w Anglii ) Laughing
Mi nic nie ściąga Cool .
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 23:32, 17 Wrz 2010    Temat postu:
moge zejsc do 18km/h i moj zet prowadzi sie prosto, nic nie sciaga, oba kola mialy zmieniane opony i tez zaden problem prowadzi sie jak po sznurku : D
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 13:15, 04 Mar 2011    Temat postu:
OxBown napisał:
no mozna sie smiac ale prawda jest taka ze z750 fabrycznie jest zle wywazonym motocyklem i sciaga w prawo minimalnie. moj sciaga!!! a uswiadomil mi to mechanik motocyklowy(byly w kawasaki) w Z1000 nie ma tego problemu

Potwierdzam - w moim z750 również ściąga na prawo. Ustawienie tylnego koła było sprawdzane i jest ok. Na początek sezonu pojadę na sprawdzenie półek kierownicy. Ściąganie nie jest mocne i można wybalansować ciałem, nawet mocniejsze dociskanie lewego podnóżka delikatnie pomaga.
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:37, 04 Mar 2011    Temat postu:
juliani napisał:
OxBown napisał:
no mozna sie smiac ale prawda jest taka ze z750 fabrycznie jest zle wywazonym motocyklem i sciaga w prawo minimalnie. moj sciaga!!! a uswiadomil mi to mechanik motocyklowy(byly w kawasaki) w Z1000 nie ma tego problemu

Potwierdzam - w moim z750 również ściąga na prawo. Ustawienie tylnego koła było sprawdzane i jest ok. Na początek sezonu pojadę na sprawdzenie półek kierownicy. Ściąganie nie jest mocne i można wybalansować ciałem, nawet mocniejsze dociskanie lewego podnóżka delikatnie pomaga.


Kolegę to najpierw zapraszamy do działu "Powitalnia",gdzie zgodnie z zasadami,przedstawiamy się braci forumowej,a następnie zabieramy głos w dyskusjach!

Co do tematu,to też tak myślałem,do momentu wymiany kpl opon (na nowe)..........;zły czar prysnął. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 14:16, 06 Mar 2011    Temat postu:
mihoo napisał:

Kolegę to najpierw zapraszamy do działu "Powitalnia",gdzie zgodnie z zasadami,przedstawiamy się braci forumowej,a następnie zabieramy głos w dyskusjach!

Co do tematu,to też tak myślałem,do momentu wymiany kpl opon (na nowe)..........;zły czar prysnął. Razz


Jesienią wymieniłem tylnego kapcia, za Twoją radą zmienię również przód (jeśli nie pomoże zacznę się martwić :>
Natomiast jeśli chodzi o Powitalnię - to przepraszam za nieokrzesanie - właśnie dopełniłem powinności - pozdrowienia


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 14:17, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin