Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Słabe hamulce w Z750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiekkry
Gość






PostWysłany: Wto 21:28, 14 Sie 2012    Temat postu:
Dawid31 daj se z nim spokój Cool nie czyta ze zrozumieniem, mihoo pisał że to nie sport ale gościu nie kuma Razz wszyscy wiedzą że tylko klocki sportowe poradzą trochę ale znikną w kilka tysi Sad Chyba ze przód zmieni (może znajdzie to na forum Smile) Niech kombinuje.
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:08, 14 Sie 2012    Temat postu:
Kolego mbied1 trochę się zagalopowałeś i zaczynasz obrażać innych,a tu tego nie tolerujemy! Evil or Very Mad
Ciekawi mnie tylko sposób zamocowania lepszych zacisków,bo akurat w tej kwestii poprawiając po fabryce trzeba znać się na rzeczy i w przypadku zacisków wszelkiego rodzaju ryzyko w 100% bierzesz na siebie.
Znam kolesi,którzy przerabiają np:z 2-tłoczkowych zacisków na 3-tłoczkowe zaciski z adaptorem z grubszej blachy i ponoć dają radę w stuncie,ale osobiście nie chciałbym na tym "rzemieśliniku" jeździć i co więcej,wywinąć przysłowiowego orła. Rolling Eyes
Zmieniając pompę na radialną nieznacznie zwiększysz ciśnienie w układzie,ale w dalszym ciągu owe 2-toczkowe zaciski będą napierać na tarcze.
Powodzenia w tuningu i jak coś wyrzeźbisz,daj znać.

Peace!


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 22:11, 14 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:20, 15 Sie 2012    Temat postu:
Kolego dyskusja źle idzie,
zgadzam sie z tobą iż hamulce w sportach są o wiele lepsze ale bardzo często jest to uzyskane poprzez bardzo efektywną pompkę,

feroodo to dobra klasa klocków ale tylko pod warunkiem że kupujesz je w seri zielonej.

temat hamulcy jest dość długi, piersza sprawa to oploty są konieczne aby wydajność pompki nie była częściowo tracona przy rozprężaniu sie gumowych przewodów,
drugie to konieczność dobrania odpowiednich klocków do kierowcy ja tak jak i ty chce miec hamulce na delikatny dotyk a nie na przyciśnięcie co jest do uzyskania tylko na lepszych klockach sama firma i opisy klocków niewiele znaczą każy klocek ma swoje właściwości cierne oraz temperatury najefektywniejszego działania feroodo oznacza najwyższą klase klocków malowaniem ich na zielono są to klocki typowo racingowe (skuteczniejsze i o wiele wiekszym zakresie temperaturowym ale ich ścieralność też jest bardzo wysoka przez co szybko sie zużywają)
trzecie zaciski 2 tłoczkowe mają slabsze wykresy hamowania aczkolwiek nie potrzebują bardzo wydajnych pompek przez co zmiana ich wymaga zmiany również pompki
czwarte płyny hamulcowe są najróżniejsze a ich twardość i spręzystość różni sie często znacząco im lepszy płyn tym lepsze hamowanie,


Reasumując:
prace podzielił bym na etapy:
1. klocki + plyn + oploty (jak nie wystarczy to etap 2)
2. + wydajniejsza pompka (jak nie wystarcz to etap 3)
3.+ zaciski 4 tłoczowe bądz 6 tłoczkowe

pamietaj że pompka musi być przystosowana do ilości tloczków w etapie 2 pompkę założył bym na wyrost czyli taką nawet na 6 tloczków

pompki które pokazałeś w linkach wydają się byc rozsądne u wielu sie sprawdzają, z zaciskami chyba gorzej jak byś podesłał mi fotke swoich zacisków na moto to może coś podpowiem ps nie proponuje dorabiać żadnych dodatkowych mocowań jest to niebezpieczne najlepiej dobrać zaciski w krórych zniany ograniczą sie do drobnych tczen bądz bedzie je można założyć bez problemów i przeróbek.
pozdrawiam,

ps zamiast chłopaka dołować i odstraszać byście weszli w temat, bo nie tylko koledze te hamulce nie pasują nasz kolega od amarantowego też ten temat poruszał na z-zlocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mbied1




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 6:21, 16 Sie 2012    Temat postu:
juby napisał:
Kolego dyskusja źle idzie,
zgadzam sie z tobą iż hamulce w sportach są o wiele lepsze ale bardzo często jest to uzyskane poprzez bardzo efektywną pompkę,

feroodo to dobra klasa klocków ale tylko pod warunkiem że kupujesz je w seri zielonej.

temat hamulcy jest dość długi, piersza sprawa to oploty są konieczne aby wydajność pompki nie była częściowo tracona przy rozprężaniu sie gumowych przewodów,
drugie to konieczność dobrania odpowiednich klocków do kierowcy ja tak jak i ty chce miec hamulce na delikatny dotyk a nie na przyciśnięcie co jest do uzyskania tylko na lepszych klockach sama firma i opisy klocków niewiele znaczą każy klocek ma swoje właściwości cierne oraz temperatury najefektywniejszego działania feroodo oznacza najwyższą klase klocków malowaniem ich na zielono są to klocki typowo racingowe (skuteczniejsze i o wiele wiekszym zakresie temperaturowym ale ich ścieralność też jest bardzo wysoka przez co szybko sie zużywają)
trzecie zaciski 2 tłoczkowe mają slabsze wykresy hamowania aczkolwiek nie potrzebują bardzo wydajnych pompek przez co zmiana ich wymaga zmiany również pompki
czwarte płyny hamulcowe są najróżniejsze a ich twardość i spręzystość różni sie często znacząco im lepszy płyn tym lepsze hamowanie,


Reasumując:
prace podzielił bym na etapy:
1. klocki + plyn + oploty (jak nie wystarczy to etap 2)
2. + wydajniejsza pompka (jak nie wystarcz to etap 3)
3.+ zaciski 4 tłoczowe bądz 6 tłoczkowe

pamietaj że pompka musi być przystosowana do ilości tloczków w etapie 2 pompkę założył bym na wyrost czyli taką nawet na 6 tloczków

pompki które pokazałeś w linkach wydają się byc rozsądne u wielu sie sprawdzają, z zaciskami chyba gorzej jak byś podesłał mi fotke swoich zacisków na moto to może coś podpowiem ps nie proponuje dorabiać żadnych dodatkowych mocowań jest to niebezpieczne najlepiej dobrać zaciski w krórych zniany ograniczą sie do drobnych tczen bądz bedzie je można założyć bez problemów i przeróbek.
pozdrawiam,

ps zamiast chłopaka dołować i odstraszać byście weszli w temat, bo nie tylko koledze te hamulce nie pasują nasz kolega od amarantowego też ten temat poruszał na z-zlocie.


Nareszcie odpowiedź na temat. Dzisiaj zakładam oplot więc zobaczymy czy różnica będzie znaczna. Co do przeróbek również jestem przeciwnikiem "rzemiosła i cięcia", myślałem o sportowych dedykowanych rozwiązaniach, ewentualnie zastanawiałem się czy nie pasuję zaciski od sportów Kawasaki gdzie można by kupić używkę za nie duże pieniądze, a może rozstaw pasuje np. od zx6r?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:22, 16 Sie 2012    Temat postu:
Do Z 750 s od zx6r PASUJE Wink Sprawdzono osobiście Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mbied1




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 11:10, 16 Sie 2012    Temat postu:
pitrak napisał:
Do Z 750 s od zx6r PASUJE Wink Sprawdzono osobiście Wink


Super wiadomość, co dokładnie przełożyłeś??? Same zaciski? Co z pompą? Jak wrażenia? Smile


Ostatnio zmieniony przez mbied1 dnia Czw 11:15, 16 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:28, 16 Sie 2012    Temat postu:
W wyniku wypadku ( o którym pisałem już wcześniej ) właściciel , który odkupił "Bike-a" założył całe "lagi" od zx6r i widziałem to osobiście Wink Nie wiem ( jeżeli jest jakaś różnica ) od jakiego rocznika one są Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:54, 29 Mar 2013    Temat postu:
Widzę, że tematu już poruszany na tym forum. Ja wczoraj przekonałem się, że Z750 faktycznie średnio hamuje. Wcześniej miałem ER6N i tamten motocykl lepiej hamował. Może Z750 była nierozgrzana, bo wczoraj zimno jak jasny gwint było. Nie wiem, ale hamował naprawdę słabo. Klamka hamulca działała bardzo twardo. Ledwo dało się ja wcisnąć o te kilka cm. Muszę to sprawdzić jak będzie ciepło, bo aż dziwne, że taki motocykl hamuje w ten sposób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dlugi_5
Świeżak



Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:46, 30 Mar 2013    Temat postu:
Wymien płyn na nowy oraz nasmaruj tłoczki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:13, 30 Mar 2013    Temat postu:
Dzięki za radę. Jeśli w cieplejsze dni hamulce nadal będą się tak zachowywały to zrobię tak jak mówisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:34, 09 Kwi 2013    Temat postu:
Panowie powiedzcie mi czy na małym Zecie da się zrobić endo? Nie to, że zamierzam próbować, ale wczoraj jak jeździłem i chciałem ostro zahamować przednim to nie dało rady (próbowałem na ułamek sekundy zablokować koło, ale nic z tego). W ER6N miałem wrażenie, że gdyby ktoś chciał to spokojnie zrobi endo, ale w Zecie mam wrażenie, że przedni hamulec jest mniej skuteczny i nie ma szans tak ostro zahamować.

Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Wto 7:35, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:25, 09 Kwi 2013    Temat postu:
Ja u siebie w małym zecie zatrzymuje koło bez problemu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czu
Bywalec



Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:40, 09 Kwi 2013    Temat postu:
po wymianie przewodow i wyczyszczeniu wszystkiego co mozliwe to ja mam brzytwy:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:53, 09 Kwi 2013    Temat postu:
W takim razie u mnie jest coś nie tak. Muszę przeczyścić przewody, zmienić płyn i sprawdzić klocki (tarcze są ok). Niech tylko zrobi się ciepło na dobre, bo dzisiaj u mnie znowu śnieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kileeer




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość / Warszawa

PostWysłany: Sob 19:20, 04 Maj 2013    Temat postu:
Bobowa napisał:
W takim razie u mnie jest coś nie tak. Muszę przeczyścić przewody, zmienić płyn i sprawdzić klocki (tarcze są ok). Niech tylko zrobi się ciepło na dobre, bo dzisiaj u mnie znowu śnieg.


mój pierwszy sezon zaczałem z motem i akurat z małym zeta i te hamulce nie są rewelacyjne, myślałem że są efektywniejsze w motku... obecnie mam przewody w oplocie i w tym tyg zmienie płyn na nowy bo kloce sa w łdnym stanie a nie wiem jakiej firmy bo zmienił je poprzedni właściciel....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin