Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Słabe hamulce w Z750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ruben
Świeżak



Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:10, 21 Lip 2013    Temat postu:
Wymienilem przewody na oplot goodridge, klocki ebc hh ,swierzy dot4, wyjalem tloczki i przeczyscilem dokladnie oba zaciski.

Efekt: KOSA!

Pierwszy raz od kiedy mam Zeta przy hamowaniu staje na przednie kolo, a klocki przeciez jeszcze sie nie dotarly.
Szczerze polecam wymiane przewodow. Koszt niewielki ,a rezultat godny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:09, 21 Lip 2013    Temat postu:
...i co tu gadać - dobre rady w cenie!

Swoją drogą trąbione jest od samego początku co trzeba zrobić/wymienić....,żeby było git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dolegos




Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 12 Sie 2013    Temat postu:
wiec może małe podsumowanie które klocki najlepsze ferodo platinum? ebc hh? a moze sintery ? czy jeszcze macie jakies godne polecenia i sprawdzone ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Antonioo
Zaglądacz



Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:02, 12 Sie 2013    Temat postu:
No tak przewody warto zmienić na stalowy oplot to polecam każdemu kto nie ma ABS w zetorze. Bo przy ABS zmiania przewodów na stal jest dla mnie bez sensu, a po drugie porządny płyn hamulcowy który sie nie zagotuje po pierwszym ostrym hamowaniu i oczywiście dobre klocki to podstawa dobrego hamulca nie oszczedzac na tym bo przecież to bezpieczeństwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dreamwalker82




Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:58, 20 Maj 2015    Temat postu:
Witam wszystkich,

Że tak pozwolę sobie odgrzać kotleta po dwóch latach.. Ciekaw jestem dlaczego kolega Antonio nie poleca wymiany na przewody w stalowym oplocie w przypadku Zeciora z ABSem? Ja właśnie takową wersje posiadam i nad wrzuceniem stalowego oplotu poważnie się zastanawiam od czasu, gdy po zrobieniu paru ostrzejszych kółek na torze klamka hamulca stała się zupełnie miękka, a efektywność hamowania zmalała praktycznie do zera (odrzucam możliwość zagotowania się płynu, bo ten wymieniono mi w serwisie przed wypadem na tor na RBF 600 - przewyższający standardy DOT 5.1 pod względem temperatury wrzenia).
Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć w tym temacie, to byłbym wdzięczny.
Pozdrr!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:34, 20 Maj 2015    Temat postu:
Dreamwalker82 napisał:
(odrzucam możliwość zagotowania się płynu, bo ten wymieniono mi w serwisie przed wypadem na tor na RBF 600 - przewyższający standardy DOT 5.1 pod względem temperatury wrzenia)

producent zaleca dot 4 a ty chciałeś se polepszyć hamulce Rolling Eyes , nawet jak byś wodę wlał to i tak powinno hamować z tym że wyjdą ci wszelkie nieszczelnosci w układzie hamulcowym , poniekąd płyn słuzy też jako środek do smarowania tłoczka pompy jak i chroni przed korozją a woda też jest ścieśliwa
nie podałeś innych spraw ,jakie klocki , w jakim stanie pompa hamulcowa ( trzeba rozebrać i sprawdzić stan tłoczka ) ,tarcze , i mówisz że klamka miękka ...
wniosek albo ci puchnie układ , albo słabnie pompa - znaczy jeszcze nie zużyta a już wyeksplatowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEPKOSKY
Znajomy



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:59, 20 Maj 2015    Temat postu:
Ja mam oplot w Zecie z ABS i wrażenie bardzo na plus. Po łojeniu na torze w Białej jakoś nie czułem znacznych zmian w wydajności hamulca czy to było kółko 5 czy 15. Pomijając fakt że hamulce w Zecie same z siebie nie są wybitne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dreamwalker82




Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:14, 21 Maj 2015    Temat postu:
avator napisał:
Dreamwalker82 napisał:
(odrzucam możliwość zagotowania się płynu, bo ten wymieniono mi w serwisie przed wypadem na tor na RBF 600 - przewyższający standardy DOT 5.1 pod względem temperatury wrzenia)

producent zaleca dot 4 a ty chciałeś se polepszyć hamulce Rolling Eyes , nawet jak byś wodę wlał to i tak powinno hamować z tym że wyjdą ci wszelkie nieszczelnosci w układzie hamulcowym , poniekąd płyn słuzy też jako środek do smarowania tłoczka pompy jak i chroni przed korozją a woda też jest ścieśliwa
nie podałeś innych spraw ,jakie klocki , w jakim stanie pompa hamulcowa ( trzeba rozebrać i sprawdzić stan tłoczka ) ,tarcze , i mówisz że klamka miękka ...
wniosek albo ci puchnie układ , albo słabnie pompa - znaczy jeszcze nie zużyta a już wyeksplatowana.


Producent zaleca dot 4, ale raczej nie do ostrego latania po torze. Pomijam oczywiście fakt, że Zetka to nie sprzęt dedykowany na tor, jednak chcąc uniknąć problemu "zagotowania" płynu po paru ostrzejszych okrążeniach należałoby zastosować płyn o wyższej temp. wrzenia (wydaje się to całkiem logiczne IMHO). Klocków jeszcze nie zmieniałem, więc nie wiem jakie założył poprzedni właściciel, ale do ich efektywności raczej nie mam zastrzeżeń. Tarcze nie noszą zbytnich śladów zużycia. Pompa też raczej działa bez zarzutu, bo poza tą sytuacją na torze nigdy nie miałem problemów z hamowaniem. Tym samym wydaje mi się, że oplot powinien skutecznie wyeliminować efekt "puchnięcia". Podsumowując nie mam żadnych zastrzeżeń do hamowania w moim zecie poza opisaną sytuacją na torze, gdzie po paru pierwszych kółkach niemal nie wyjechałem w zielone na jednym z winkli.

SEPKOSKY napisał:
Ja mam oplot w Zecie z ABS i wrażenie bardzo na plus. Po łojeniu na torze w Białej jakoś nie czułem znacznych zmian w wydajności hamulca czy to było kółko 5 czy 15. Pomijając fakt że hamulce w Zecie same z siebie nie są wybitne.


Właśnie taką "niezmienność" skuteczności hamowania chciałbym osiągnąć oplotem w swoim zecie. Sepkosky możesz napisać na jakiego producenta przewodów w oplocie się zdecydowałeś i czy nie było problemu z odpowietrzeniem układu po wymianie?


Ostatnio zmieniony przez Dreamwalker82 dnia Czw 20:20, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEPKOSKY
Znajomy



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:08, 21 Maj 2015    Temat postu:
Mam wrzucony oplot HEL. Za wszystkie przewody 5 szt. wyszło coś koło 780 PLNów.
Co do odpowietrzania to akcję zmiany prowadził W-11 GARAGE i tylko z opowieści wiem, że trochę jebania się było.
Z uwag po montażu:
Przewód od klamki do stalowego przewodu pod bakiem mogłby być nieco dłuższy (zdaje się że przy zamawianiu można poczynić takie poprawki), po założeniu szerszej kiery przewodu jest na przysłowiowy styk.
Na oryginalnych przewodach są końcówki które przykręca się do ramy przy główce, łączące miętkie przewody ze stalowymi pod bakiem i stabilizujące ten cały interes. Na kupnych czegoś takiego nie ma i trzeba kombinować, żeby to nie latało. Obejmy które były w zestawie, na tyłek się nadały. W-11 ogarnął temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dreamwalker82




Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:52, 22 Maj 2015    Temat postu:
SEPKOSKY napisał:
Mam wrzucony oplot HEL. Za wszystkie przewody 5 szt. wyszło coś koło 780 PLNów.
Co do odpowietrzania to akcję zmiany prowadził W-11 GARAGE i tylko z opowieści wiem, że trochę jebania się było.
Z uwag po montażu:
Przewód od klamki do stalowego przewodu pod bakiem mogłby być nieco dłuższy (zdaje się że przy zamawianiu można poczynić takie poprawki), po założeniu szerszej kiery przewodu jest na przysłowiowy styk.
Na oryginalnych przewodach są końcówki które przykręca się do ramy przy główce, łączące miętkie przewody ze stalowymi pod bakiem i stabilizujące ten cały interes. Na kupnych czegoś takiego nie ma i trzeba kombinować, żeby to nie latało. Obejmy które były w zestawie, na tyłek się nadały. W-11 ogarnął temat.


Też poważnie nad HEL'em się zastanawiam. Dzięki za te info odnośnie długości i problemu ze złączkami przy mocowaniu. Tak czy siak będę zlecał znajomemu warsztatowi tą operację, bo wolalbym nie eksperymentować z tak ważnym układem jak hamulcowy, ale Twoje wskazówki mogą okazać się dla nich bardzo przydatne. Mógłbyś wrzucić jakieś foty jak to u Ciebie wygląda?


Ostatnio zmieniony przez Dreamwalker82 dnia Sob 0:19, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skvrnsk
Bywalec



Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:05, 06 Lip 2015    Temat postu:
Stalowy oplot koniecznie musi być w oryginalym układzie z jednym przewodem od pompki i łącznikiem między zaciskami?
A gdybym tak założył dwa symetryczne przewody na przód?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEPKOSKY
Znajomy



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:14, 06 Lip 2015    Temat postu:
Za słaba pompa. Trzeba dać coś wydajniejszego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skvrnsk
Bywalec



Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:20, 06 Lip 2015    Temat postu:
U mnie jest już w porządku. Przycinanie palców klamką rozwiązałem prostym mykiem. Teraz, kiedy klamka jest w odpowiedniej odległości od manetki mogę powiedzieć, że hamulce mam w porządku. Nie będzie potrzeby regeneracji pompki.

Szczegóły tutaj:
http://www.z1000.fora.pl/o-motocyklach-ogolnie,70/co-dzisiaj-zrobilem-przy-mojej-zetce,1570-1170.html


Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Czw 21:01, 16 Lip 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:53, 24 Cze 2017    Temat postu:
SEPKOSKY napisał:
Za słaba pompa. Trzeba dać coś wydajniejszego.


nie żebym odkopywał ale ja tak zrobiłem i jest mega poprawa. Zrobiłem tak bo łatwiej odpowietrzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suharex




Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:31, 03 Lut 2018    Temat postu:
I ja odświeże. Na zakończenie sezonu hamulce mnie zawiodły. Zeta przeleciała przez chodnik i krawężnik. Efektem jest krzywa felga i pęknięta chłodnica.

Mam u siebie stalowy oplot, nowe klocki EBC, płyn dot 4. Z pompy wychodzą dwa symetryczne przewody.

Po oględzinach głębszych zauważyłem, że tylna tarcza jest fioletowo czarna więc na tył hamowało mocno ale co z przodem? Nie zablokowało chyba koła (nie pamietam ostatnich sekund przed wypadkiem). Czyżby pompa nie dawała rady? Klamka wchodzi bardzo głęboko. Może nie do manetki ale dużo nie brakuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin