Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Słabe hamulce w Z750
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbied1




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 9:14, 13 Sie 2012    Temat postu: Słabe hamulce w Z750
Witajcie, swojego Zeta 750 2006r. posiadam od dwóch miesięcy, sprzęt jest bardzo fajny, ale coraz bardziej mnie irytują hamulce. Działają w porządku, ale są naprawde słabe w porównaniu do sprzętów jakimi wcześniej jeździłem (ZZR 1100, GSR 600 - ale tutaj są zaciski 4 tłoczkowe, nie 2 tłoczkowe jak w Zecie) wymagają zdecydowanie większego nacisku na klamkę.
Czy ulepszaliście w jakiś sposób swoje hamulce?? Stalowy oplot już do mnie idzie, ale mam na myśli wymianę zacisków na 4 tłoczkowe ewentualnie wymianę pompy hamulcowej na radialną.

Ewentualnie czy takie zaciski podejdą??
[link widoczny dla zalogowanych]

Ewentualnie coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:22, 13 Sie 2012    Temat postu:
Kolego proponuje najpierw zapodać lepszy płyn hamulcowy, wymienić klocki na miękkie, stalowy oplot, regeneracja pompki bądz wymiana na efektywniejszą i gotowe Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 12:38, 13 Sie 2012    Temat postu:
Szczerze mówiąc to ostatnio zapędziłem się jak debil na Połczyńskiej i jak zobaczyłem czerwone, to było już za późno - tak przynajmniej mi się wydawało. Szybkie redukcje, bardzo mocne hamowanie i na prawie skończonych klockach hamulcowych zatrzymałem się dość szybko. Nie chcę podawać ani prędkości ani odległości, żeby nie koloryzować, ale było naprawdę szybko i naprawdę krótko Smile
Powrót do góry
dlugi_5
Świeżak



Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:03, 13 Sie 2012    Temat postu:
Ja miałem podobnie po kupnie swojej zetki. Wymiana klocków (stare były zeszkliwione) oraz płynu pomogła. Hamuje jak powinien. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:04, 13 Sie 2012    Temat postu:
Wszystko się zgadza,mały Zet powinien mieć lepsze heble,ale cóż w fabryce założyli dwu-tłoczkowe Tokico,potem zamienili na Nissina (te same co dali w hondzie cbr600 z połowy lat '90-tych) i nie mieliśmy na to żadnego wpływu.

Dlatego propozycja:zanim wydasz fortunę na pompę radialną oraz (jakoś) zamocujesz zaciski 4 lub 6-tłoczkowe,to posłuchaj rady kolegi jubego i zrób z seryjnymi hamulcami porządek,mianowicie:

-wszystko wymyj/przeczyść/zreperuj jak trzeba
-wrzuć oplot (miałem Goodridge'a)
-załóż dobre klocki (miałem sintery Galfera i było git)
-zalej dobrym płynem DOT 4.0 lub 5.1 i prawidłowo odpowietrz.

Wtedy Zeta heble dają radę i naprawdę jest spoko.


-
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mbied1




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 6:25, 14 Sie 2012    Temat postu:
mihoo napisał:
Wszystko się zgadza,mały Zet powinien mieć lepsze heble,ale cóż w fabryce założyli dwu-tłoczkowe Tokico,potem zamienili na Nissina (te same co dali w hondzie cbr600 z połowy lat '90-tych) i nie mieliśmy na to żadnego wpływu.

Dlatego propozycja:zanim wydasz fortunę na pompę radialną oraz (jakoś) zamocujesz zaciski 4 lub 6-tłoczkowe,to posłuchaj rady kolegi jubego i zrób z seryjnymi hamulcami porządek,mianowicie:

-wszystko wymyj/przeczyść/zreperuj jak trzeba
-wrzuć oplot (miałem Goodridge'a)
-załóż dobre klocki (miałem sintery Galfera i było git)
-zalej dobrym płynem DOT 4.0 lub 5.1 i prawidłowo odpowietrz.

Wtedy Zeta heble dają radę i naprawdę jest spoko.


-


kolego zaraz po kupnie motocykla zrobiłem pełny przegląd, klocki mam nowe ferodo platinum, płyn był wymieniony, hamulce działają jak najbardziej w porządku, jednakże są WYRAŹNIE słabsze od tych motocykli co wcześniej jeździłem co mnie mocno denerwuje. Owszem dwoma palcami też się da hamować, ale z dużo większą siłą niż ma to miejsce w GSR 600.
Poza tym te akcesoria to nie żadna fortuna 70 funtów za zacisk i 200 EUR za pompe.

hajen napisał:
Szczerze mówiąc to ostatnio zapędziłem się jak debil na Połczyńskiej i jak zobaczyłem czerwone, to było już za późno - tak przynajmniej mi się wydawało. Szybkie redukcje, bardzo mocne hamowanie i na prawie skończonych klockach hamulcowych zatrzymałem się dość szybko. Nie chcę podawać ani prędkości ani odległości, żeby nie koloryzować, ale było naprawdę szybko i naprawdę krótko Smile


Owszem ja to całkowicie rozumiem, oczywiście, że się da zahamować, ale pytanie jak mocnej siły do tego użyłeś??


Ostatnio zmieniony przez mbied1 dnia Wto 6:27, 14 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 8:28, 14 Sie 2012    Temat postu:
Nie mam porównania, bo przesiadłem się ze sprzęta z dużo słabszymi hamulcami ;]
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:30, 14 Sie 2012    Temat postu:
A ja owszem,bo jeździłem już bardzo różnymi sprzętami.
Moja Zetka nie odstawała w heblowaniu z innymi nakedami,nie porównuję ze sportami,bo nie ma to większego sensu.
Gsr ma cztero-tłoczkowe zaciski i mniejszą masę własną,więc może dlatego Zeta wypada gorzej.
Mnie zastanawia tylko,jak chcesz zamontować Brembo w małej Zetce?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mbied1




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 16:03, 14 Sie 2012    Temat postu:
mihoo napisał:

Mnie zastanawia tylko,jak chcesz zamontować Brembo w małej Zetce?!


Mnie to też zastanawia dlatego pytam Was o możliwości takich przeóbek, czy ktoś już ma doświadczenie czy ewentualnie wystarczy wymiana samej pompy jak z linka wyżej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiekkry
Gość






PostWysłany: Wto 16:54, 14 Sie 2012    Temat postu:
Żeby hamować trzeba umić Cool a nie zaraz wymieniać, kombinować itp.
Łapa do każdego hebla się przyzwyczai Smile Ja nie widzę problemu.
Każda modyfikacja zapewnia poczucie komfortu psychicznego i dumy kierownika, nic poza tym Razz
Powrót do góry
MarcelT800
Stary wyga



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:47, 14 Sie 2012    Temat postu:
Szpan jest Very Happy
Złote zaciski o tak Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:10, 14 Sie 2012    Temat postu:
Grzesiekkry napisał:
Żeby hamować trzeba umić

synek Smile mosz racja
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mbied1




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 20:50, 14 Sie 2012    Temat postu:
Grzesiekkry napisał:
Żeby hamować trzeba umić Cool a nie zaraz wymieniać, kombinować itp.
Łapa do każdego hebla się przyzwyczai Smile Ja nie widzę problemu.
Każda modyfikacja zapewnia poczucie komfortu psychicznego i dumy kierownika, nic poza tym Razz


kompletna bzdura kolego, przejedź się troche sportami, a zobaczysz jaki jest komfort hamowania lekko dwoma palcami, nie zalezy mi na złotych zaciskach dlatego też pytam o pompę, to jest po prostu komfort i BEZPIECZEŃSTWO, ale widać nikt nic nie wie tylko zwykłe PUSTE gadanie i każdemu pada na ambicje, ... lepiej założe sobie wsiowe czerwone albo lepiej świecące paski i od razu mi 10 KM przybędzie i +20 do szpanu ... takie wasze rady


Ostatnio zmieniony przez mbied1 dnia Wto 20:55, 14 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OxBown
Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:13, 14 Sie 2012    Temat postu:
Od mojego czerwonego i swiecachy paskow to sie prosze odczepic;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid31
Gość






PostWysłany: Wto 21:19, 14 Sie 2012    Temat postu:
mbied1 wyhamuj trochę! Skoro taki z ciebie obeznany człowiek w sprawie hamulców to po co zakładasz temat o radę w ich modyfikacji? Zamontuj to co Ci odpowiada i po problemie (albo na sporta się przerzuć jak takie hamowanie w pytę mają), ci co mają czerwone paski na felgach dalej będą mieli +10 do lansu a ty w zamian nie będziesz musiał śliny rękawem wycierać po spienieniu się Wink
A jak nasze rady tzn. forumowiczów są do bani Twoim zdaniem to obierz kierunek gdzie są drzwi i wyjdź zamykając je od zewnątrz Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin