Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Sprzęgło - objawy/wymiana
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/Z750 S/Z750R/Z800
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OxBown
Aktywny



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:59, 14 Paź 2010    Temat postu:
bierz sie smialo tylko ten klucz dynanometryczny pozycz zeby za pierwszym razem dobrze zlozyc i fajnie by bylo jeszcze zabezpieczacza gwintow smarnac lekko na te 4 sruby na sprezynach;D
powodzenia!!! dasz rade trudne nie jest;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Zetofil



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:12, 28 Lut 2011    Temat postu:
Witam Panowie !

W tym miesiącu zmieniam tarcze sprzęgłowe wraz ze sprężynami i chyba z przekładkami. Piszę chyba bo po konsultacjach ponoć przekładki mogą być do odratowania, bądź mogą być nie ruszone (podczas nauki palenia gumy spaliłem nie to co trzeba i zamiast zmiany laczka zmieniam sprzęgło Wink )

Tak więc namierzyłem parę ofert, rozpiętość cenowa jest bardzo duża. Wybór mam pomiędzy tarczami Lucasa bądź EBC.

I tak, na pierwszy ogień idzie Lucas, model MCC 221-9 do mojego Kawasaki Z750 [ZR750J], takie coś pod tym linkiem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj kosztują one, aż 383 zł ! strasznie dużo Wink druga sprawa, że od razu chciałbym kupić sprężyny, których niestety nie ma w ofercie tego sklepu.

Dla porównania znalazłem gdzie indziej za dużo mniejszą kasę komplet tarcz EBC wraz ze sprężynami:

1. Tarcze:
[link widoczny dla zalogowanych]

2. Sprężyny:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cena za komplet to jedynie 284 złote z hakiem plus koszta wysyłki.

Na alledrogo też jest troche ofert jak np tutaj, firmy TRW/Lucas:

[link widoczny dla zalogowanych]



Powiedzcie mi pany gdzie mogę zlokalizować przekładki w razie gdyby te moje były jednak sfajczone i nadawały się tylko i wyłącznie do wyjebania.
Najbardziej składam się ku taniemu rozwiązaniu czyli EBC za komplet tarcze+sprężyny czyli 284,31 zł.


Przeszukałem również powyższe sklepy w poszukiwaniu przekładek do zarówno do swojego jak i modelów Kawasaki ZX6R 600 Ninja, czy też 636, bo to są takie same części.

Bardzo proszę kolegów o radę i o pomoc.

PS

Znalazłem przekładki:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Czy one rzeczywiście podejdą tak jak powinny podejść tarcze sprzęgłowe ?


Ostatnio zmieniony przez tomo dnia Pon 20:17, 28 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:55, 28 Lut 2011    Temat postu:
Nie jestem takim mechanikiem fachowcem Very Happy ale przy przebiegu około 22 tysięcy tez spaliłem sprzęgło. Tez chciałem wymieniać sprężyny. Posłuchałem się jednak naszego Mariusza i zostawiłem sprężyny. Zmieniłem przekładki i tarczki. Było OK i sprężyn nie ruszałem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 664
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:55, 28 Lut 2011    Temat postu:
gunter napisał:
Właśnie zakupilem komplet tarcz i sprężyn sprzęgłowych. Pojeżdze jeszcze trochę na tym sprzęgle...tak jak mówisz, jeśli będzie się to częściej powtarzać...zciągne dekiel i zobacze co tam siedzi


Zacytuje siebie po ponad 2 latach.
Więc tak...tarcze niepotrzebnie kupiłem bo po zciągnięciu kapy wyglądały jak nowe więc odprzedałem komuś tam. Przekładki te same, sprężyny założyłem nowe...okazało się że stare były o 5mm krótsze on nowych. Po założeniu nowych sprężyn problem zniknął...rwie jak szalona zwłaszcza po -1 na przodzie Smile...czego i Wam życze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:15, 28 Lut 2011    Temat postu:
Ja też kupiłem sprężyny ale nie zakładałem, jeden komplet miałem krótszych jeden dłuższych, oddałem wszystkie do sklepu. Okazało się później, ze długość nie była istotna, każde z nich były z innego materiału ale miały pasować i spełniać swą powinność. Tak mi powiedziano ale tego nie sprawdziłem, założyłem oryginalne stare.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BAD CAT
Aktywny



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: NISKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:39, 28 Lut 2011    Temat postu:
jakies dziwne te nowe sprerzyny zmienialem sprzelo w kilku moich moto i zawsze zakladam sprerzyny ebc 10 % twardsze i zawsze nowe sprerzyny maja taka sama dlugosc.zdemontowane stare maja rozna dlugosc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 664
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:05, 01 Mar 2011    Temat postu:
BAD CAT napisał:
jakies dziwne te nowe sprerzyny zmienialem sprzelo w kilku moich moto i zawsze zakladam sprerzyny ebc 10 % twardsze i zawsze nowe sprerzyny maja taka sama dlugosc.zdemontowane stare maja rozna dlugosc

Robią z byle czego...może sie wydawać dla was głupie to co napisze ale odkąd jestem posiadaczem swojej suki to staram sie kupować drogie i oryginalne klamoty. Ma u mnie dożywocie...chociaż nadchodzą ciężkie czasy dla mnie i nie wiem jak to będzie...a mówią że kasa nie jest potrzebna lub szczęcia nie daje Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Zetofil



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:11, 01 Mar 2011    Temat postu:
No cóż ja jednak mam ograniczony dosyć mocno budżet dlatego szukam jak najtaniej. Pojutrze otworzę "tajemniczy ogród" Very Happy i zobaczę cóż w tym sprzęgle się dokładnie porobiło. Zakładam najgorszy scenariusz, czyli do wymiany tarcze, sprężyny i przekładki. Marzą mi się jedynie sprężyny do wymiany, byłaby bajka, ale wolę nastawić się jednak na najgorsze niż potem rozczarować się srogo Smile

Patrzyłem też w Larssonie w sklepie za tymi częściami ale to albo mega drogo albo towar jest niedostępny. Kupię sobie tylko zawieszkę do kluczy za 6 zł hahaha Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 664
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:32, 01 Mar 2011    Temat postu:
Tomo...jestem w UK i tutaj o wiele taniej dostaniesz części. Poszukaj tylko proszę co jest Tobie potrzebne a ja postaram sie kupić i wysłac do Twojego domu za porozumieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Zetofil



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:15, 01 Mar 2011    Temat postu:
Gunter dziękuję! mógłbyś podpowiedzieć jakieś sklepy internetowe w UK z takimi rzeczami ? patrzę po ebayu angielskim to tak ceny porównywalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Zetofil



Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:24, 01 Mar 2011    Temat postu:
Clutch Spring Free Length
Standard: 80.6 mm (3.17 in.)
Service Limit: 76.6 mm (3.02 in.)

Dane z serwisówki, długość sprężyny w stanie spoczynku.
Tarcze i przekładki też się da sprawdzić, ale więcej napiszę wieczorem jak
popsuję Zeta. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Zetofil



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:25, 01 Mar 2011    Temat postu:
rob zdjecia przy pracach, bedzie dla potomnych " palaczy". a i ty bedziesz mogl sie wnuką pochwalić, ..."Widzicie to wasz dziadek robił"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Zetofil



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:52, 01 Mar 2011    Temat postu:
Jak wymiana tego badziewia nie nastręczać będzie dużych trudności to ja nawet video skręcę Wink

Foty będą na pewno Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 664
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:18, 01 Mar 2011    Temat postu:
tomo napisał:
Gunter dziękuję! mógłbyś podpowiedzieć jakieś sklepy internetowe w UK z takimi rzeczami ? patrzę po ebayu angielskim to tak ceny porównywalne.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Zetofil



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:23, 02 Mar 2011    Temat postu:
Dzięki gunter! jak tylko wszystko przeliczę, podliczę i jeśli wyjdzie taniej to się odezwę !



Z innej beczki, macie jakiś patent jak ściągnąć dekiel od sprzęgła ? tak żeby bezboleśnie zszedł ! dzisiaj tyle co się namocowałem to moje. Wszystkie 10 śrub odkręciłem, pomagałem sobie młotkiem ale niestety ni cholery nie schodzi. Delikatnie próbowałem dłutkiem podwadzić - to samo nic a nic ani nie drgnęło.... .

Ma ktoś jakieś pomysły ? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/Z750 S/Z750R/Z800 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin