Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Szarpnięcia na 1-biegu Z750 04'
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
axl2
Zaglądacz



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:29, 18 Maj 2017    Temat postu: Szarpnięcia na 1-biegu Z750 04'
Cześć,

Mój zetek coś kuleje na 1-biegu. Podczas wolnej jazdy na jedynce, np. podciąganie w korku praktycznie nie da się jechać po pełnym zwolnieniu sprzęgła. Występują szarpnięcia, coś w rodzaju jak by odpuszczanie i dodawanie gazu. Jak jadę na półsprzęgle to zjawisko nie występuje. Na 2-biegu jest już ok. Zastanawiam się czy nie zacząć od wymiany świec i przewodów chodź mechanik trochę zbił mnie z tropu mówiąc że to pewnie przez nie oryginalny tłumik :/ coś mi się nie wydaje ale nie mam porównania bo problem występuje od kiedy mam mojego Zeta. Wyciągając po kolei przewody wys.napięcia z każdego cylindra silnik zaczyna na każdy nierówno pracować czyli działają wszystkie świece pytanie w jakim stopniu. No i zauważyłem że trochę luźno siedzą przewody na tych świecach, nie trzeba dużo siły żeby te wyciągnąć (może się luzują podczas jazdy). Ktoś się spotkał może z podobną sytuacją?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:06, 18 Maj 2017    Temat postu:
Sprawdź napęd (czy nie za luźny i czy równo naciągnięty), linkę sprzęgła, czy przypadkiem nigdzie nie haczy a jak to nie to i wyeliminujesz już też świecie (i wszystko inne, co nie wymaga jakiejś ogromnej ingerencji w bebechy) zostanie skrzynia, na przykład w dużych Zetach (w SX z pierwszego wypustu) lubi w niektórych modelach polecieć 4 bieg i wtedy są takie same objawy, tarpie i przerywa po odpuszczeniu sprzęgła. W sumie w każdym modelu skrzynia może się skończyć, więc jak już nie ma pomysłu co to, lepiej sprawdzić Smile


Tłumik raczej nie powoduje takiego zachowania Smile Lekko owszem, może tarpać po wywaleniu kata czy exupu (a i to bardzo rzadko), ale nie tak, żeby nie dało się jechać Smile


Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Czw 7:08, 18 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
axl2
Zaglądacz



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:27, 18 Maj 2017    Temat postu:
Łańcuch dobry, wymieniałem przed tym sezonem oponę tylną to napiąłem osobiście. Linka sprzęgła też wymieniona w zeszłym roku bo strzeliła. Wymienię świecę i zobaczę, ew.kable
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:34, 18 Maj 2017    Temat postu:
Chłopie,a jakie masz obroty na jałowym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
axl2
Zaglądacz



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:22, 18 Maj 2017    Temat postu:
Obroty myślę że dobre ok. 900 natomiast na jałowym co jakiś czas szkubnie o jeden kwadracik na liczniku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:22, 18 Maj 2017    Temat postu:
Pierw przeczytaj serwisowke. Mechanik też dobry... Więcej bym do niego nie pojechał. Serwisowa podaje 1100 +-50 obr/min. Popraw to i będzie w porządku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:45, 19 Maj 2017    Temat postu:
Pytanko jeszcze - szarpie i dławi się, jak puszczasz sprzęgło na 1 ale dodajesz gazu? Czy bez gazu? Bo jak bez gazu, a masz na jałowym 900 obrotów to najpewniej znalazłeś przyczynę - podkręć do 1100 i będzie hulać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:23, 19 Maj 2017    Temat postu:
A synchro przepustnic robiłeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
axl2
Zaglądacz



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:24, 19 Maj 2017    Temat postu:
OK dzięki za info, podkręcę dzisiaj obroty i zobaczę. Co do szarpnięć występują jak jadę na 1-biegu z małą prędkością, jednostajnie (np. korek) Jak silnik wchodzi na wyższe obroty to problem jest niezauważalny. Podczas powyższej jazdy manetka jest odkręcona ale delikatnie. Dam znać jak wyreguluje obroty Laughing Synchronizacji przepustnic nie robiłem, myślałem właśnie czy by nie wyczyścić przepustnic. Orientujecie się jaki jest koszt takiej synchronizacji? Może by spróbować samemu Razz

Ostatnio zmieniony przez axl2 dnia Pią 7:54, 19 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NoiseMaker
Zaglądacz



Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk -> Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:17, 01 Lip 2017    Temat postu:
synchro 400 zł mechanik mi uświadomił Smile
co do szarpania na niskich obrotach, nie masz czasem wydechu przelotowego? jakiegoś Akrapa albo LeoVince ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
axl2
Zaglądacz



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:24, 02 Lip 2017    Temat postu:
Obroty podniosłem na 1100 ale nie przyniosło efektu. Wydech mam leovinci jak na avatarze Smile myślisz że to może być przyczyną? Mam go tak od nowości więc nie mam porównania. Te szarpnięcia to tak jak byś w aucie w korku wrzucił drugi bieg i puścił sprzęgło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:30, 02 Lip 2017    Temat postu:
Mam to samo na jedynce i wolnych obrotach w Z800, przelotowy Leo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
axl2
Zaglądacz



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:27, 02 Lip 2017    Temat postu:
Może by go zamienić tylko na co? Seria do starego zeta trochę bez polotu. Polecacie coś w pieniądzach jakie dostanę za leo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:56, 02 Lip 2017    Temat postu:
Jeśli to wina wydechu to pewnie żaden inny przelotowy nie poprawi sytuacji.
Ja zostawiam jak jest, bo kto jeździ na 1 i jałowych obrotach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:41, 02 Lip 2017    Temat postu:
NoiseMaker napisał:
synchro 400 zł mechanik mi uświadomił Smile


Nigdy w życiu ;p ale zdzierstwo za taką pierdolę


Ostatnio zmieniony przez Voltron dnia Nie 22:41, 02 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin