Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Uciekający płyn chłodniczy

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:09, 05 Lis 2013    Temat postu: Uciekający płyn chłodniczy
Mój zecior się teraz mści przez to, że go wystawiłem na sprzedaż Sad

Jakiś czas temu zauważyłem, że rzygnął olejem. Tak mnie się przynajmniej wtedy wydawało. Wymieniłem więc uszczelkę od pokrywy alternatora i sądziłem, że problem zniknął.

Tak więc dziś wziąłem się za przygotowanie motonga do snu zimowego. Rozebrałem go do gołej ramy ( silnik pozostał ) i zacząłem czyścić poszczególne elementy. I patrzę, że znów pokrywa od alternatora jest mokra na dole. Zacząłem dochodzić do źródła po zaciekach i okazało się, że narzygał spod węża gdzie wchodzi w silnik. Zdjęcie poniżej. Na szczęście uszczelka pod głowicą jest cała i silnik nie pobiera go. W czym może tkwić problem, węże nie wyglądają na sparciałe. Zacisk też się nie poluzował. Wczoraj gdy jechałem, a temperatura na zewnatrz była ok. 10 stopni to termometr trochę wariował. Skakał co 3-5 stopni i zatrzymał się na 65.

No i dwukrotnie musiałem dolać oleju, bo był poniżej minimum. Tylko zastanawia mnie skąd ten biały nalot i dlaczego wywala płyn, czyżby robiło się jakieś podciśnienie ?


Powrót do góry
Zobacz profil autora
RadaR




Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk - Pyskowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 05 Lis 2013    Temat postu:
Hej, sprawdź poziom płynu. Termostat wariuje ?? może nie otwiera ? Nalot to raczej po odparowanym płynie został.

Na zdjęciu to tak raczej z pod węża idzie..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:49, 05 Lis 2013    Temat postu:
Zdejmij wąż i obadaj go,jak będzie niepopękany to załóż max do bloku i zaciśnij opaskę w innym miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:31, 05 Lis 2013    Temat postu:
Problemu z przegrzewaniem nie ma, także termostat mogę spokojnie wykluczyć. Przy odpalaniu i nagrzewaniu moto rura idąca do chłodnicy początkowo jest zimna, więc jest obieg zamknięty. Dopiero po 60 stopniach rura zaczyna się robić ciepła, więc załączany jest obieg otwarty. Dobrze kombinuje ? Ale dla świętego spokoju mogę go zagotować w garnku i sprawdzić, bo chwilowo bez baku stoi więc dostęp łatwy.


Tak przeglądam serwisówkę i jestem ślepy. Gdzie jest kurek do spuszczania płynu chłodniczego ?

Spróbuję tak jak Mihoo mówisz dać zacisk w innym miejscu, ale możliwe, że wąż pęknięty albo mocno sparciały, bo nie poleciało kilka kropel tylko kilkadziesiąt mililitrów.

Jest coś jeszcze, co powinienem wiedzieć ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:29, 06 Lis 2013    Temat postu:
Mariusz napisał:

Do spuszczenia płynu chłodniczego służą dwie śrubki obie M6, jedna w pompie wody klucz 8mm, druga na wysokości pierwszego cylindra, ze kolankiem wydechowym, klucz 10mm, dobrze jest też spuścić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Śro 12:35, 06 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:52, 11 Lis 2013    Temat postu:
OK, dzięki wielkie Mihoo.

Układ chłodzenia przepłukałem środkiem chemicznym, silnie żrący, który rozpuszcza oleje i inne śmieci. Wyczyściłem również węże, połączenia. Zobaczymy dopiero na wiosnę efekty tego, chyba, ze szybciej nabędę nowy nabytek.


Temat można zamknąć lub wrzucić do kosza Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:30, 12 Lis 2013    Temat postu:
Zamykam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin