Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
WOLNE OBROTY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 15:39, 03 Kwi 2008    Temat postu: WOLNE OBROTY
Witam od niedzieli jestem właścicielem z750s, super maszynka i jest to moj pierwszy poważny moto.
Ale mam pytanie co do niego wolne obroty nieco faluja. Czy one tak maja czy trzeba cos wyregulować wymienic. dodam ze motorek ma najechane 6000km a przy 3000km był robiony serwis (wymiana oleju przeglad gwarancyjny) Chciałem zapytac co ile trzeba zmianiac olej w silniku bo był zmieniony 3tyś km temu w 09.2007r. niespełna rok temu.
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:34, 03 Kwi 2008    Temat postu:
Co do obrotow to u mnie tez nie sa plynne, czesciowo obarczam za to nieorginalna manetka gazu ktora jest zbyt luzna i wibracje motocykla wyraznie na nia wplywaja. Jak przytrzymam manetke gazu w takiej pozycji ze nie ma prawa sie ruszyc to moto chodzi rowno i tylko co jakis czas obroty lekko podskocza. Mnie czeka jeszcze regulacja zaworow no i przy okazji sprawdze lancuszek rozrzadu.

Co do oleju to nalezy go wymieniac po dluzszym postoju tym bardziej jezeli motocykl byl na nim jezdzony. Na wymiane nie zdecydowalbym sie tylko wtedy jak zalal bym swiezy olej na zime i bez odpalania moto poczekal do wiosny.

Tak ze polecam wymiane, ewentualnie poczytaj sobie na ten temat w nowym numerze Swiata Motocykli, jest tam artykul o przygotowaniu motocykla do sezonu i wlasnie spory fragment o wymianie oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 19:58, 03 Kwi 2008    Temat postu:
no ok jutro sprawdzę ta manetkę ale jest oryg. ale nie wydaje mi sie ze to to. Czy możliwe że świece w ogóle przy jakim przebiegu się je zmienia, zawory co jaki czas się reguluje. W manualu wszelkie zmiany regulacje sa wypunktowane przy 12000tyś.

A olej był zmieniany we wrześniu i od tamtego czasu był w ciągłej eksploatacji przejechał 3tyś km. więc nie było żadnych dłuższych przestojów co ile sie zmienia olej??? czy jest sens zmianiac 3tysieczny olej.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 20:15, 03 Kwi 2008    Temat postu:
z tego co wiem serwis jest przewidziany co 3tys km tak jest w ksiazce serwisowej napisane
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 23:07, 03 Kwi 2008    Temat postu:
W manualu ksiązkowym który mam to przeglądy są po 1tys 6tys 12tys 18,24...i przy 6tys nie ma w ogóle kropek ale za to przy niektórych pozycjach jest okres np co roku lub płyn hamulcowy co 2 lata. No ale mi głównie chodzi o to falowanie czym moze byc olac to czy sie przejmować nie jest duże na obrotomierzu nie widać ale słychać po wydechu że faluje,
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 23:04, 13 Kwi 2008    Temat postu:
zajedź do serwisu, co ci szkodzi? moze pierdoła, a moze dowiesz się czegoś ciekawego Wink
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:09, 14 Kwi 2008    Temat postu:
Irtom a jaki masz wydech ? Seryjny czy jakis przelotowy ? Bo jezeli masz przelot to moze byc to jeden z powodow ze obroty faluja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:53, 21 Kwi 2008    Temat postu:
Więc tak wydech jest seryjny, ale poregulowałem trochę linki przy manetce i uspokoił się na wolnych. ale mam jeszcze jedno pytanie:

1. naciag łańcucha i zauważyłem że oś od strony łańcucha jest w innym miejscu niz od oś po prawej stronie motocykla. Wydaje mi się że raczej oś po obydwu stronach powinna być w takiej samej pozycji, a może zet ma innaczej.

no i tak po za tym jak już powstalo forum o zetach 750,1000 czy nie mogł by powstac dział o 750s,obecnie nie ma takiego forum a chyba właścieli zetów z eska przybywa.
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:05, 21 Kwi 2008    Temat postu:
Lancuch reguluj wedlug tych blaszek ktore sa na wachaczu. Ustaw je rowno (zeby wskazniki wypadaly w tych samych pozycjach) i nie powinno byc problemu.

O modelu Z750S mozesz smialo pisac i zakladac tematy w dzialach o "zwyklym" Z750. Postaram sie tylko zmodyfikowac nazwy dzialow i uwzglednic w nich Z750 S.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 23:25, 21 Kwi 2008    Temat postu:
a widzisz to musze to wyregulować bo jest krzywo, a czy napęd ogólnie w zetach jest szarpiący czy raczej delikatny, bo mi sie wydaje ze mój za bardzo szarpie. ale nie mam porównania z innym zetem
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:06, 22 Kwi 2008    Temat postu:
Wedlug mnie reakcja na gaz i w ogole sam naped w Zetach czy innych motocyklach 4 cylindrowych jest lagodny, oczywiscie jezeli chodzi o start i jazde do tych 6 tys. Przyspiesza sie plynnie i bez szarpania, duzy moment obrotowy robi swoje.

Nie wiem jakie masz doswiadczenie ale jezeli jestes swiezo upieczonym kirowca to wrazenia mozesz miec oczywiscie inne. Za ewentualne szarpanie i mala plynnosc moze wlasnie byc winien zle wyregulowany rollgaz lub po prostu zimny silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 19:24, 22 Kwi 2008    Temat postu:
nie nie mi chodziło bardziej o szarpanie ze strony układu napędowego, wyregulowałem naciąg łańcucha do ksiązkowego 25mm. I jest ok. Z tym że rodzą się znowu kolejne pytania:
1. czy mierząc naciąg łańcucha - ugięcie łańcucha mam mierzyć poprzez bardzo mocne ugięcie łańcucha czy takie swobodne.

2. no i jeszcze mam smarowanie łańcucha Scottoiler jest regulacja ale nie wiem ile tego oleju ma kapać na minutę.

+widzę zmiany doszło z 750s pozdrawiam
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:50, 22 Kwi 2008    Temat postu:
Jezeli chodzi ci o luz jaki ma miec lancuch to ja mierze w ten sposob ze ustawiam kolo na znacznikach i zeby lancuch byl lekko zwisajacy. Nastepnie na moto siada kumpel lub ja i sprawdzam luz, te serwisowe 2.5-3 cm powinien miec jak sprawdza sie jego maksymalne wychylenia. Czyli podnosze lancuch do gory na maksa, nastepnie naciskam do dolu tez na maksa i mniej wiecej okreslam jaki ma luz. Dokladniejsza regulacje naciagniecia robie juz srubkami przy tylnym wachaczu (nie ma ich przy Z750).

O Scottoilerze sie nie wypowiem bo nie mialem z nim do czynienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 6:36, 14 Paź 2008    Temat postu:
Silnik w moim z750s też faluje na wolnych obrotach. Pojechałem do serwisu na skargę. Mechanik bez słowa odpalił dwie kolejne zetki. Obie działały tak jak moja. Wniosek z tego, że zety tak mają. Nadal jednak uważam, że tak być nie powinno!.
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin