Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wyciek oleju/smaru/płynu przy dźwigni hamulca tylnego.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:12, 05 Lip 2013    Temat postu: Wyciek oleju/smaru/płynu przy dźwigni hamulca tylnego.
Skąd mogę mieć olej (lub cokolwiek to jest) w tym miejscu?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kiedyś jak zahamowałem przed krzyżówką na światłach to po postawieniu stopy na prawej stopce zauważyłem, że ta jest cała śliska. Pomyślałem wtedy, że pewnie nadepnąłem na coś na jezdni i spod buta się to wzięło. Jednak dziś po jeździ jak zaparkowałem maszynę w garażu zauważyłem, że mam jakiś płyn/olej w okolicach seta prawego i na wydechu. Nie mogę zlokalizować wycieku. Jak widać na zdjęciach, wydzielina jest jasno-żółta. Wie ktoś o co tutaj chodzi?


Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Pią 17:13, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruben
Świeżak



Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:02, 05 Lip 2013    Temat postu:
Sprawdzales zbiorniczek wyrownawczy tylnego hamulca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
freeco




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Henryków Urocze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:17, 05 Lip 2013    Temat postu:
Wyciek płynu hamulcowego z pompy lub zbiorniczka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:55, 05 Lip 2013    Temat postu:
Sprawa jest chyba grubsza, bo kiedy schyliłem się pod motocykl to zobaczyłem coś takiego na wydechu.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem co to jest, ale cholernie trudno zmyć to z wydechu. Wycieka z miejsca łączenia tłumika (co widać na fotkach). Obawiam się, że to może być płyn chłodniczy. Tylko nie wiem czy on tak wygląda po zaschnięciu na wydechu. Jeśli wyrzuca mi tłumikiem płyn chłodniczy to zapewne gdzieś w silniku musi być jakaś nieszczelność. Sprawdzałem stan oleju i nie spada. Stanu płynu chłodniczego nie sprawdzałem, bo nie mogę tam zajrzeć pod siodełko. Zdejmuje tylne siodło, ale zbiornik jest ledwo widoczny. Jak się do niego dostać?

PS. Sprawdzałem silnik ze wszystkich stron i jest suchy. Nic z niego nie wycieka. Jak postawię moto na suchym to też nie zostawia żadnych plam. Nic z niego nie kapie.


Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Pią 20:01, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wania123
Stary wyga



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:10, 05 Lip 2013    Temat postu:
zdejmij prawą owiewkę zadupka, 2 śruby u góry, plastikowe zaślepki na dole i ona jest na wcisk, jak to płyn chłodniczy w wydechu to chyba uszczelka pod głowicą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:29, 05 Lip 2013    Temat postu:
Tak się zastanawiam i może przez to, że przy wymianie oleju zalałem nieco ponad stan, spowodowało zniszczenie uszczelki pod głowicą i stąd teraz takie akcje. :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wierzba
Stary wyga



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:23, 05 Lip 2013    Temat postu:
Najglupsze pytanie ale podstawowe, czy wlew oleju masz porzadnie zakrecony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:19, 05 Lip 2013    Temat postu:
Nie sprawdzałem tego. Jutro zobaczę, ale po wymianie oleju na pewno był dobrze dokręcony. Chyba, że się poluzował.

Tak sobie myślę i może plama u góry na wydechu nie ma nic wspólnego z tą czarną ścieżką pod wydechem. Ten czarny długi ślad po wydechem może być stąd, że jeżdżąc po mieście powoli (a sporo tak jeżdżę), nie dopala oleju i potem wydmuchuje go gdzieś na łączeniu wydechu. To u góry może faktycznie jest wyciekiem ze zbiorniczka płynu hamulcowego albo z pompy. Muszę to dokładnie sprawdzić.

Sprawa jest niepokojąca. Jeśli to uszczelka pod głowicą, to nie jest dobrze. Aczkolwiek wtedy płyn chłodniczy wypuszczałoby mi też na samym końcu wydechu, a nie tylko w jego połowie. Innym objawem byłaby nierównomierna praca silnika na zimnym. A u mnie na zimnym chodzi tak:

http://www.youtube.com/watch?v=usUWlNOK2Hw

Raczej normalnie. Przez chwile trochę falują obroty, ale w motocyklach to często spotykane po odpaleniu na zimnym.


Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Pią 22:20, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarcelT800
Stary wyga



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:17, 06 Lip 2013    Temat postu:
Dla świętegio spokoju zdejmi wydech sprawdź katalizator.
Oczywiście jak koledzy mówią płyn chłodniczy i stan oleju.
Spradź czy to nie jest przypadkiem lipny smar z seta (poprsostu wypłynął od wysokiej temperatury)


Ostatnio zmieniony przez MarcelT800 dnia Sob 6:19, 06 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
freeco




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Henryków Urocze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:34, 06 Lip 2013    Temat postu:
Wygląda jak wyciek wody zmieszanej ze spalinami. Woda się skrapla w wydechu jak łączenie jest źle uszczelnione tak to właśnie może wyglądać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:31, 06 Lip 2013    Temat postu:
Jutro podjadę do znajomego mechanika i to sprawdzimy. Dzięki panowie za pomoc. Dziś zrobiłem ponad 300km i nic nie wyciekło. No, ale trzeba mimo wszystko to sprawdzić.

PS. Za to amortyzator przedni zaczął mi dziwnie stukać jak mocno go nacisnę. Razz Ja to mam pecha albo po prostu niepotrzebnie się takimi rzeczami przejmuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:39, 07 Lip 2013    Temat postu:
Co do stkukania przodu , jeśli występuje to jak na przednim hamulcu wciskasz przód i wtedy słychać takie tykanie to łożysko główki do dokręcenia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:28, 07 Lip 2013    Temat postu:
Wczoraj zrobiliśmy trochę km po dziurawych drogach, więc mogło się coś poluzować. Aczkolwiek z kumplem patrzyliśmy czy widać jakiś luz na główce ramy, ale nic nie dostrzegliśmy. Sprawdzę to dokładnie. A możliwe jest, że coś w lagu tak stuka, bo to pukanie jest słyszalne w momencie mocnego naciśnięcia przodu na hamulcu i odbicia do góry lub z powrotem na dół. Czasem jak toczę się powoli i nacisnę energicznie przedni hamulec to też pojawi się ten stuk. To nawet nie jest tykanie, bo czuć na kierownicy lekkie uderzenie. Dosyć głośny jest ten stuk.

Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Nie 10:33, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:32, 07 Lip 2013    Temat postu:
Miałem tak samo w Z-eciku , wystarczyło dokręcić i było OK na naszych dziurawych drogach nieraz trzeba dokręcać co parę tys km Smile no i po dokręceniu o wiele lepiej się moto prowadzi Smile

Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Nie 10:33, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoBaN
Znajomy



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:42, 07 Lip 2013    Temat postu:
Wielkie dzięki za radę. Oddam moto do znajomka i mi to zrobi. Swoją drogą czy są jakieś motocykle, które wytrzymują trudy naszych polskich "pięknych" dróg?

Btw. Szkoda mi trochę ruszać motocykl i go rozkręcać, bo potem przy sprzedaży ktoś będzie gadał, że był rozbierany to pewnie powypadkowy. Tak samo jak odkręcałem śrubę od ciężarka kierownicy i obrobiłem jej wpust. Będzie teraz gadane, że leżał na prawym boku bo śruba jest ruszana. Ehhh...


Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Nie 19:01, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin