Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Z750 Regulacja zawieszenia przod
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 19:22, 12 Kwi 2010    Temat postu: Z750 Regulacja zawieszenia przod
Jak to jest z regulacja przedniego zawieszenia
rozumiem ze mozemy regulowac dwa parametry-

-Regulacja siły tłumienia odbicia
Co to oznacza ?
Krecimy srubokretem
Jest jedenascie klikniec
Jak to sie przedstawia? Od lewej jest miekko ?
Miekko - Twardo ?



-Regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Co to oznacza ?
Jest 15 mm pola manewru Smile

im bardziej wkrecona tym twardziej ?
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:15, 12 Kwi 2010    Temat postu:
Napięcie sprężyny standardowo 13 mm.
Tłumienie 7 kliknięć.

Miękko-twardo, hmmm nie pamiętam, chyba w prawo się utwardza. Ustaw pokrętło raz w jednym, a raz w drugim położeniu, na pewno wyczujesz różnicę.
Regulację do swojej wagi zaczynaj od pośmigania na ustawieniach fabrycznych.

W serwisówce jest to opisane 13-9
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:23, 12 Kwi 2010    Temat postu:
W prosty sposób tłumacząc, siła tłumienia odbicia, to siła / prędkość z jaką zawieszenie od ugiętego wraca do pozycji wyjściowej.

Natomiast napięcie wstępne sprężyny zmienia siłę potrzebną do ugięcia zawieszenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:06, 12 Kwi 2010    Temat postu:
Panowie szkoda tylko że w pierwszych wersjach Z750 brakuje regulacji przedniego zawiasau Sad ,chyba tylko pozostaje zrobić tak jak Gandi czyli wymiana na gęstszy olej i podkładki pod fedry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:09, 12 Kwi 2010    Temat postu:
I wymienić fedry oryginalne na jakieś progresywne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:17, 12 Kwi 2010    Temat postu:
To może zadam durne pytanie,czy z 636 czy Z1000 będzie pasował przedni zawias do Z750 Question Rolling Eyes Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:31, 12 Kwi 2010    Temat postu:
Z tego co wiem to z 636 pasuje o ile jest to 2003-2004 rok ale nie wiem jak to z Z1000 wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:55, 12 Kwi 2010    Temat postu:
Pasuje ale jest sporo przeróbek, w sensie można wszystko zrobić bez rzeźby, na częściach Kawasaki, ale trzeba dość dużo rzeczy wymieniać.

Za 210 Euro można kupić kit do naszego zawieszenia, dzięki któremu można regulować napięcie wstępne sprężyny.


Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 22:55, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 11 Cze 2010    Temat postu:
Wrzuc jakies zdjecie tych regulacji to powiem Ci co do czego (mam instrukcje od GSXR'a a tam jest troche opisane).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:55, 12 Cze 2010    Temat postu:
makos napisał:


[link widoczny dla zalogowanych]



Ta mała na śrubokręt, służy do regulacji tłumienia. Skoro przeglądałeś serwisówkę, to nastawy fabryczna już znasz. Aby przekonać się czy o tą regulację Ci chodzi, obróć tą śrubą w skrajne położenie (w trakcie obracania będziesz czuł kliknięcia), a następnie używając hamulca energicznie dociśnij przednie zawieszenie, potem przestaw śrubkę w przeciwne skrajne położenie i znów dociśnij przód. Jeśli w zwieszeniu nic nie jest uszkodzone, to różnica będzie bardzo widoczna z jaką siłą daje się docisnąć przód i z jaką szybkością powraca on do stanu spoczynkowego.
Pokrętłami obracanymi kluczem reguluje się napięcie sprężyn. Gdy motocykl pod Twoim obciążeniem siada zbyt nisko lub gdy podczas ostrego hamowania słychać dobijanie zawieszenia, wtedy należy te pokrętła wkręcić w prawo o kilka obrotów. Zakres regulacji jest duży, tylko należy pamiętać aby oba pokrętła były jednakowo ustawione.
Ale najlepiej jak już będziesz wiedział co i w jaki sposób się reguluje, powrócić do ustawień fabrycznych, pojeździć trochę na nich i dopiero wtedy zabrać się za ustawianie według własnych upodobań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makos
Znajomy



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:02, 13 Cze 2010    Temat postu:
...

Ostatnio zmieniony przez makos dnia Czw 13:45, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:10, 13 Cze 2010    Temat postu:
Jezeli ustawienia na kazdej ladze beda inne moze doprowadzic to do utraty stabilnosci motocykla.

Najlepiej zajrzyj tu [link widoczny dla zalogowanych] i sciagnij instrukcje do GSXR 750 K1, jest po polsku i masz spory fragment o regulacji zawieszen.


Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Nie 19:11, 13 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:21, 14 Cze 2010    Temat postu:
ale w małych zetach jest chyba tylko regulacja na jednej ladze o ile dobrze pamiętam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makos
Znajomy



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:51, 20 Cze 2010    Temat postu:
Tak na jednej jest, jeżeli chodzi o regulacje śrubokrętem a z obu stron na klucz 14 i nadal nie wiem jak to się robi przeczytałem instrukcje do GSXR 750 K1 i nic :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 14:00, 20 Cze 2010    Temat postu:
a sagi macie prawidlowo ustawione?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin