Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
zawleczka bolca klockow hamulcowych / zly plyn..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hitec




Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladek Zdroj/Manchester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:48, 18 Cze 2015    Temat postu: zawleczka bolca klockow hamulcowych / zly plyn..
(Wybaczcie przed chwila ten post byl umieszczony w zlym dziale..)

Witam kolegow

Ledwo czlowiek sie zarejestrowal i juz ma problem.
Mianowicie wczoraj wymienialem klocki hamulcowie z przodu i....
I pierwsza sprawa to taka ze z jednej stronyzgubilem zawleczke sprezynowa ktora wchodzi w sworzen..aby wszystko trzymalo sie kupy wlozylem tymczasowo taka zwyka z wyginanymi koncowkami.Nie uzywam motocykla aktualnie wiec obaw nie mam o ewentualne skutki uzycia nieprawidlowej czesci ale zapytam czy to musi byc oryginalna zawleczka czy to co tam wstawilem tez pelnilo by swoja funkcje prawidlowo? Wiem ze to hamulce i ze zartow nie ma, nie zamierzam oszczedzac na bezpieczenstwie, pytam z czystej ciekawosci...

Druga sprawa jest taka ze po wyjeciu starych klockow chcialem wcisnac tloczki na miejsce..Uzylem malego scisku stolarskeigo bo palcami nie szlo..I ladnie tloczki weszly na swoje miejsce z tym ze gdy wstalem z ziemi to na kierownicy i baku nie wiadomo skad pojawil sie plyn hamulcowy! Po malym sledztwie okazalo sie ze wyszedl przez zbiorniczek..Domyslam sie ze podczas wciskania tloczkow.Czy takie cos mialo prawo nastapic?

Trzecia sprawa to to ze chcialem uzupelnic plyn i tak jak chcialem tak tez zrobilem z tym ze po chwili zorientowawszy sie ze ten ktory kupilem to...DOT 5.1... Nie pytajcie jak to sie stalo...poprostu tak jakos wyszlo, wpadlem do sklepu i zlapalem pierwszy ktory byl pod reka...Pytanie moje brzmi tak: jesli w zbiorniczku byl DOT4 a ja dolalem doslownie 15ml DOT5.1 to czy moze miec to wplyw na jakosc hamulcow/stan techniczny podzespolow?
Najchetniej bym wypompowal caly plyn i wlal nowy ale po wczorajszym nie wiem czy chce sie tego wogole tykac.

Z gory dzieki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Perła
Stary wyga



Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:55, 18 Cze 2015    Temat postu:
Nie wiem jak z zawleczką, bo nie znam budowy zacisku małego przed-liftowego zeta, ale jeśli chodzi o wyciek płynu ze zbiorniczka to wydaje mi się to całkiem możliwe. Przy wciśnięciu tłoczków ściskiem, poziom płynu w zbiorniczku podniósł się, uszczelka nie dała rady i puściła płyn, następnym razem przed ściśnięciem tłoczków w zacisku, odkręć pokrywkę zbiorniczka i za pomocą strzykawki odciągnij trochę płynu, wtedy przy wciskaniu tłoczków, kiedy poziom płynu podniesie się nie wyleci on na zewnątrz Wink

co do sprawy z płynem to nie martw się, płyn DOT 4 i DOT5.1 sa razem mieszalne, tym bardziej, że dolałeś go tak małą ilość to nie powinno sie nic złego zadziać, ale skoro nie wiesz kiedy płyn był ostatnio wymieniany to dla świętego spokoju wymień cały płyn na nowy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hitec




Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladek Zdroj/Manchester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:23, 18 Cze 2015    Temat postu:
Serdeczne dzieki Perla.
Z zawleczka nie bedzie juz problemu bo kupilem nowy sworzen wraz z tym pinem. Z tym wyciekiem to nie pomyslalem..faktycznie wystarczylo zdjac pokrywke..Madry polak po szkodzie ( zobaczymy na jak dlugo..)
Uspokoiles mnie z tym pomieszaniem plynow bo w sumie to mialem go przepompowac ale jakis tak brak mi odwagi..Nie chce namieszac do takiego stopnia ze w przyszlym tygodniu dostane lejce na motur a motur bedzie stal bo hampli brak.Zatem poki co to zostawiam tak jak jest..Chyba ze na weekend po dwoch piwach przyjdzie mi odwaga i zmineie ten plyn Wink
Teraz tylko sie zastanawiam czy ten ktory sie wylal na bak i na rame bedzie mial jakis wplyw na lakier..W prawdzie zmylem go bardzo szybko jednak jako ze nigdy wczesniej nie zmienialem to nie wiem czy w razie rozlania agresywnosc plynu pokazuje sie od razu czy po jakims czasie..
Raz jeszcze dzieki za pomoc.
I jesli jeszcze mozna krotkie pytanko:

Podczas zmiany plynu z przodu-czy jest istotna kolejnosc zaciskow gdy wypompowuje sie plyn?
Pzdr


Ostatnio zmieniony przez hitec dnia Czw 12:28, 18 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:36, 18 Cze 2015    Temat postu:
Kolego,masz cały tutorial wymiany plynu,czyszczenia zacisków,wymiany klocków,
wystarczyło poszukać:

http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z1000-z1000sx,11/szybki-przeglad-przednich-zaciskow-ham-wymiana-klockow,5663.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hitec




Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladek Zdroj/Manchester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:37, 18 Cze 2015    Temat postu:
O jakie śliczne Smile
Serdecznie dziękuję, zapewne skorzystam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin