Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Zmiana biegów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:27, 17 Wrz 2010    Temat postu:
Generalnie zmiana biegów powinna być jak najkrótsza,najszybsza,zdecydowana z małym naciskiem na dźwignię zmiany biegów Smile
Nie wiem czy liczysz biegi ale jak dojeżdżasz na 2-ce to wystarczy lekkie "pyknięcie" w dżwigienkę.U mnie czy zimny czy gorący tak samo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:12, 17 Wrz 2010    Temat postu:
marekhans napisał:
A jak tak trochę z innej mańki. Mam czasami problem z wrzuceniem luzu na zimnym silniku. Jak gdzies staję to czasami majtam dźwignią i albo jeden albo dwa, aż do wqr...czenia. Czy to jest normalne na zimnym silniku, czy coś jest nie tak?


Wszystko jest kwestią wyczucia - na początku trzeba się nauczyć a potem tak jak Rychu pisze - najwygodniej przy zwalnianiu z dwójki lekko 'pyknąć' na luz.

marekhans napisał:
No i druga sprawa, faktycznie nie wciskacie sprzęgła przy wrzucaniu wyższego biegu? A przy redukcji tak lekko jak mówicie wciskacie? Czyli jak wciskam do kierownicy, to robię coś źle?


Ja zazwyczaj używam sprzęgła, tylko przy szybkiej jeździe i mocnych przyspieszeniach nie - bo szkoda czasu. Czasem też jak luźno jadę, to szczególnie na wyższych biegach przełączanie z 4->5 albo 5->6 idzie łatwo, cicho bez sprzęgła.

Co do naciskania klamki, to trzeba zrozumieć budowę skrzyni kłowej. Jak w samochodzie wciskasz sprzęgło, to synchronizatory wyrównują prędkość obrotową skrzyni z kołami podczas zmian biegów. W motocyklu synchronizatorów nie ma - Twoja praca gazem, odjęcie lub dodanie (międzygaz) mają wyrównywać prędkości koła-skrzyni-silnika - jak wciśniesz sprzęgło do końca to skrzynia jest całkiem odłączona od silnika i zapinając niższy bieg zwalnia pomiędzy nimi i mimo międzygazu może być stuk przy redukcji. Jak wciśniesz tylko tyle żeby sprzęgło załapało (nie mówię o ślizganiu - sprzęgło ma rozłączyć ale dalej już nie ciśniesz) to przy zmianie biegu mokre sprzęgło będzie delikatnie przekazywało napęd silnika na trybiki które przyspieszą od międzygazu i nie będzie trzasku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marekhans
Aktywny



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:14, 29 Wrz 2010    Temat postu:
No przy ostatnich przejawach znośnej pogody wypróbowałem Wasze sposoby i muszę przyznać, że... Działają! Faktycznie idzie tak jak mówiliście. Na początku trzeba jednak pozbyć się przyzwyczajeń z puszki, no i trochę wprawy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msl
Znajomy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:28, 29 Wrz 2010    Temat postu:
marekhans napisał:
No przy ostatnich przejawach znośnej pogody wypróbowałem Wasze sposoby i muszę przyznać, że... Działają! Faktycznie idzie tak jak mówiliście. Na początku trzeba jednak pozbyć się przyzwyczajeń z puszki, no i trochę wprawy Smile


marekhans. w puszce jest identycznie można zmieniać biegi bez sprzęgła oczywiście oprócz 1. należy to robić z międzygazem i wychodzi Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 22:01, 29 Wrz 2010    Temat postu:
to ciekawe
Powrót do góry
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:10, 29 Wrz 2010    Temat postu:
msl, nie polecam zmiany biegów w samochodzie bez sprzęgła...to może troszeczkę negatywnie wpłynąć na kondycję skrzyni Wink
Tzn zrzucenie z biegu na neutral raczej nie zaszkodzi ale wrzucanie biegu to już inna bajka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marekhans
Aktywny



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:24, 30 Wrz 2010    Temat postu:
msl napisał:
marekhans. w puszce jest identycznie można zmieniać biegi bez sprzęgła oczywiście oprócz 1. należy to robić z międzygazem i wychodzi Razz

No qrde nie wyobrażam sobie katowanie mojego auta w ten sposób. Motocykl to faktycznie trochę inna sprawa... W końcu po to mamy synchronizatory w puszce, żeby ze zmianą biegów nie było problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 7:37, 30 Wrz 2010    Temat postu:
to sa 2 zupelnie rozne konstrukcje skrzyni biegow, ale jak kolega zaprezentuje mi w swoim samochodzie przejscie przez wszystkie biegi, od 1 do 5 bez sprzegla to stawiam flaszke!
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:55, 30 Wrz 2010    Temat postu:
locdog napisał:
to sa 2 zupelnie rozne konstrukcje skrzyni biegow, ale jak kolega zaprezentuje mi w swoim samochodzie przejscie przez wszystkie biegi, od 1 do 5 bez sprzegla to stawiam flaszke!


No to wygrałem flaszkę Very Happy

Nie dalej jak dwa miesiące temu w moim samochodzie przestało działać sprzęgło, nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to, że przestało działać ponad 100 km od domu, dodam jeszcze sobota po 14.00. Samochód zapalał, nie wydobywały się żadne niepokojące dźwięki, poszukiwanie mechanika nie powiodło się, więc wróciłem do domu. Jadąc spokojnie, biegi zmienia się idealnie tylko gdy trzeba przyspieszyć gwałtowniej biegi wchodzą trudniej i zdarzyło się nawet zgrzytnięcie, z redukcją też nie było problemów.

Najśmieszniejsze w tym zdarzeniu jest to że hydrauliczne sprzęgło naprawiło się samo, a ja następnego dnia trasę musiałem pokonać jeszcze raz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 14:29, 30 Wrz 2010    Temat postu:
potwierdzam. nie ma najmniejszego problemy w zmianie biegów bez wciskania sprzęgła. tajemnica tkwi w wyrównywaniu obrotów silnika w stosunku do prędkości co by nie było zbyt dużej różnicy bo bieg nie wejdzie albo wejdzie z dużym zgrzytem. rzecz jasna jedynka nie wejdzie. mi też ostatnio padło sprzęgło i jak miałem wrzucić jedynkę to zatrzymywałem się wyłączałem silnik, wrzucałem jedynkę i ruszałem z rozrusznika.

ps. oczywiście mówię o puszce.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 14:31, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:42, 30 Wrz 2010    Temat postu:
ale to nie oto chodzi że że nie da się zmienić biegu, oczywiście że się da, tylko chyba zgodzimy się że konsekwencje zmiany biegów bez sprzęgła w samochodzie będą zawsze takie same.
Tu nie o to chodzi zę w awaryjnej sytuacji będziemy zmieniać bez sprzęgła, ale pojeździjcie tak przez 2-3 miesiące i wtedy efekt będzie widoczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:48, 30 Wrz 2010    Temat postu:
Mój stary za czasów Gierka jeździł w PKS'ie Starem... i mówi że sprzęgło było tylko przy ruszaniu, a potem trzeba było sobie juz radzic bez Razz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
msl
Znajomy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:32, 30 Wrz 2010    Temat postu:
filipek napisał:
Mój stary za czasów Gierka jeździł w PKS'ie Starem... i mówi że sprzęgło było tylko przy ruszaniu, a potem trzeba było sobie juz radzic bez Razz Very Happy


To się nazywa z tzw. przegazówką.
Koledzy chodziło mi o to że w skrajnych przypadkach możemy również w puszce zmieniać biegi bez sprzęgła Confused
Polega to na wyczuciu gazu i delikatnym wpychaniu lewarka w kolejny bieg.
A mam pytanie jak długo będzie Wam służyła skrzynia w moto jak za każdym razem biegi od 2 do 6 będą wrzucane bez sprzęgła Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:23, 30 Wrz 2010    Temat postu:
msl napisał:
A mam pytanie jak długo będzie Wam służyła skrzynia w moto jak za każdym razem biegi od 2 do 6 będą wrzucane bez sprzęgła Question


Przy spokojnej jeździe i zmianie biegów bez szarpnięć nie ma znaczenia, czy zmienia się biegi ze sprzęgłem, czy bez. Inna sprawa to jazda agresywna i niezbyt dokładne operowanie gazem, a także próby zmiany biegów bez sprzęgła przez kogoś kto nie ma o tym zielonego pojęcia, wtedy strzały w skrzyni i szarpnięcia są konkretne. Skrzyni tak eksploatowanej nie wróżę długiego żywota, i należy jeszcze pamiętać o łańcuchu i zabieraku tylnej zębatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 9:20, 11 Cze 2011    Temat postu:
Witam a ja własnie nauczyłem sie zmieniać biegi bez sprzęgła w górę i w dół. To naprawdę fanie wychodzi. Do dzis byłem tego wielkim przeciwnikiem. Może wypowie się ktoś , kto dłuzej tak jeździ.
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin