Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Zmiana biegów
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makos
Znajomy



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:47, 16 Wrz 2010    Temat postu: Zmiana biegów
Czy w waszych zetach też tak ciężko redukuje się biegi ? często mam tak żę jak dojade do świateł i chce zrzucić biegi do jedynki to musże pomagać sobie sprzęgłem bo inaczej mi się blokuje i można nawet stawać na dzwigni zmiany biegów i nic!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:15, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Redukujesz bez sprzegla?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:22, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Hmm nie wiem jak to makoś zinterpretował,ale ja jak dojeżdżam doświateł to już w czasie dojazdu redukuje.Nigdy nie mam tak że na czerwonym świetle stoje na 6 biegu i dopiero później zbijam w dół.

A może olej się kończy Smile ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:23, 16 Wrz 2010    Temat postu: Re: Zmiana biegów
makos napisał:
Czy w waszych zetach też tak ciężko redukuje się biegi ? często mam tak żę jak dojade do świateł i chce zrzucić biegi do jedynki to musże pomagać sobie sprzęgłem bo inaczej mi się blokuje i można nawet stawać na dzwigni zmiany biegów i nic!


makos po prostu źle to robisz. w motocyklu nie redukuje się biegów w momencie gdy już stoisz na światłach, tylko w czasie dojeżdżania do świateł, tak abyś w momencie zatrzymania moto miał luz albo jedynkę. Pamiętaj też żeby robić to z międzygazem.
Zmiana biegów o kilka w dół w czasie postoju moto może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:42, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Dokladnie i najlepiej redukowac ze sprzeglem, bo zdarzaja sie tacy ktorzy redukuja bez.. Skrzynia w moto jest niezsynchronizowana i wymaga specjalnego traktowania. Podczas dojazdu redukcja z przegazówka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:52, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Wąski, jak się wyczuje skrzynię to można redukować bez sprzęgła i wychodzi to bez żadnych stuków, trzasków itp. A normalnie redukując ważne jest żeby sprzęgła nie naciskać aż do kierownicy, a jedynie delikatnie tylko do momentu w którym rozłączy, międzygaz to oczywiście podstawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:13, 16 Wrz 2010    Temat postu:
gandi ja osobiscie boję sie redukowac bez sprzegla. W gore to inna bajka ale redukcja nieee. No i oczywiscie masz racje wystarczy musnąć klameczke a nie ja wciskac do samego konca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:25, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Wąski, to spróbuj kiedyś - jedziesz bez gazu - zwalniasz, lekki nacisk na skrzynię w dół i w tym momencie dodajesz lekko gazu i bieg sam wskakuje. Jakoś łatwiej mi to idzie przy zwalnianiu, niż np. jadę równym tempem i chciałbym zrobić redukcję. A da się to zrobić, bo nim w skrzyni przeskoczy z danego biegu na niższy, to jest taka przerwa między nimi w czasie której obroty zdążą się podwyższyć i bieg wskakuje gładko i cicho, oczywiście jak się doda odpowiednią ilość gazu. Np. redukując z 6 do 5 wystarczy minimalnie musnąć gaz, a z 2 do 1 już trzeba wyrównać większą różnicę obrotów - i mowa tu obojętnie czy redukcji ze sprzęgłem czy bez.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makos
Znajomy



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:50, 16 Wrz 2010    Temat postu:
...

Ostatnio zmieniony przez makos dnia Czw 13:40, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_Z750_
Gość






PostWysłany: Czw 22:07, 16 Wrz 2010    Temat postu:
hehe makos ty sobie chyba jaja robisz Laughing
Powrót do góry
yamacek
Znajomy



Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:18, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Ja zawsze zmieniam biegi do góry bez sprzęgła, natomiast przy redukcji dosłownie lekko trącam sprzęgło z jednoczesną przygazówką, próbowałem zbijać biegi bez sprzęgła ale jakoś mi szkoda skrzyni Smile Natomiast jak się jedzie po papiesku z pasażerką (plecaczkiem) to inna bajka Wink
Pozdro

PS
Najfajniej jak się idzie pełną pi_dą to wtedy biegi bez sprzęgła wchodzą IDEALNIE Wink


Ostatnio zmieniony przez yamacek dnia Czw 22:18, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:35, 16 Wrz 2010    Temat postu:
A ja to chyba stary już jestem, bo do zmiany bez sprzęgła jakoś nie mogę się przekonać, niby ze zmianą biegów bez sprzęgła nie mam problemów, ale podświadomie zawsze palcem klamkę trącę.

yamacek napisał:
Najfajniej jak się idzie pełną pi_dą to wtedy biegi bez sprzęgła wchodzą IDEALNIE Wink


Ja za to mam wrażenie że ze sprzęgłem da się szybciej zapiąć bieg, bo można zmieniać na peeeełnym ogniu bez odpuszczania gazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:35, 17 Wrz 2010    Temat postu:
Własnie ja mam takie samo wrazenie jak Mariusz. Niby bez sprzegla wchodzi jak masełko, ale jak musnę klameczke to nie trzeba gazu puszczac.

Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Pią 0:36, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:25, 17 Wrz 2010    Temat postu:
Próbowałem bez sprzęgła wbijać biegi, ale jakoś mnie to nie przekonuje. Podświadomie łapałem się że i tak mam ten nawyk łapania za klamkę. Wolę jednak ze sprzęgłem to robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marekhans
Aktywny



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:58, 17 Wrz 2010    Temat postu:
A jak tak trochę z innej mańki. Mam czasami problem z wrzuceniem luzu na zimnym silniku. Jak gdzies staję to czasami majtam dźwignią i albo jeden albo dwa, aż do wqr...czenia. Czy to jest normalne na zimnym silniku, czy coś jest nie tak?
No i druga sprawa, faktycznie nie wciskacie sprzęgła przy wrzucaniu wyższego biegu? A przy redukcji tak lekko jak mówicie wciskacie? Czyli jak wciskam do kierownicy, to robię coś źle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin