Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Kierownica typu Clip On / przedni widelec 636

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
helloPaul




Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:30, 22 Maj 2016    Temat postu: Kierownica typu Clip On / przedni widelec 636
Siema!

Trochę mnie tu nie było, a stwierdziłem, że skończę budować mojego zeta. Interesuje mnie czy ktoś tutaj zakładał kierownice typu clip-on do standardowego przedniego widelca Zeta?

Przejrzałem chyba już całe Riderforums.com i tam są jakby dwie szkoły:

1. Zamontować sam trójnik od 636 i clip-ony od 636 (http://www.riderforums.com/general-z1000-z750/46190-636-upper-triple-installed.html)
2. Zamontować cały widelec od 636.

Rzecz w tym, że widelec od 636 jest dłuższy o 50mm i dlatego te clip-ony wtedy pasują. Mnie interesuje czy montując jakiekolwiek clip-ony do standardowego widelca Z750 (2006r.) nie będzie problemów przy skręcaniu?

Bardziej pochylona pozycja jest wskazana w tym projekcie, dlatego nie martwię się o ból pleców Laughing

Czy widelec Z1000 i Z750 2007+ jest taki sam jak w Z750 2006r?

Pzdr
Paweł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:38, 22 Maj 2016    Temat postu:
greencheezeeta... rip.. legenda i moja osobista inspiracja do modyfikacji , szkoda że tak mało jest ludzi co chcą coś zrobić ze swoim moto , większość to dupozawracaczy ale fajnie że chcesz coś zrobić , zapodaj fotki tu na forum ,lub na priv, pomyślimy co dalej, lagi od 636 są dłuższe ...ale nie 50 mm ? no chyba że masz inne info .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Z-zlot friend



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 4:01, 23 Maj 2016    Temat postu:
"Czy widelec Z1000 i Z750 2007+ jest taki sam jak w Z750 2006r? "
Nie jest taki sam
Skarbnice wiedzy i różnych projektów masz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powodzenia
Smile
Pochwal się swoim projektem Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
helloPaul




Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:33, 23 Maj 2016    Temat postu:
avator napisał:
greencheezeeta... rip.. legenda i moja osobista inspiracja do modyfikacji , szkoda że tak mało jest ludzi co chcą coś zrobić ze swoim moto , większość to dupozawracaczy ale fajnie że chcesz coś zrobić , zapodaj fotki tu na forum ,lub na priv, pomyślimy co dalej, lagi od 636 są dłuższe ...ale nie 50 mm ? no chyba że masz inne info .


Aaa widzisz, źle zrozumiałem. One są na 50mm szerokie, a nie dłuższe o 50mm. A te od normalnej Zety mają 41mm. Mimo wszystko, o ileś tam dłuższe są, bo greencheezeeta zakładał clip-ony nad półką i tylko delikatnie obniżał przy tym przód motocykla. Ja planuję je założyć jednak pod standardową półką i sprawdzić czy da się w ogóle w ten sposób jeździć poprawnie Smile

kjezz napisał:
"Czy widelec Z1000 i Z750 2007+ jest taki sam jak w Z750 2006r? "
Nie jest taki sam
Skarbnice wiedzy i różnych projektów masz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powodzenia
Smile
Pochwal się swoim projektem Exclamation


A tak, pamiętam z tego forum taką czarno-złotą kawę, gdzie właściciel zakładał z tyłu wahacz od 636 i to był mój pierwszy ruch w stronę modowania Kawy Smile Wahacz jest i pojawił się jedynie problem ze spacerami, bo jest węższy niż standardowy wahacz od Z750 - ALE nieporównywalnie też lżejszy, bo to jest aluminium. Różnica jest kolosalna. Przesuwa trochę koło bliżej, ale dosłownie 2cm więc nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Szczególnie jak się ucieło całą dupę tak jak ja Laughing

Ogólnie z tego, jak już rozpocząłem ten projekt, to widzę, że wejdą w niego duże pieniądze. Z jednej strony mogłem sprzedać Kawę w standardzie i kupić coś innego, ale z drugiej kocham ten motocykl, jest ze mną od początku, ma śmieszny przebieg bo częściej stał w garażu niż jeździł, a po za tym, objechałem chyba wszystko inne i wszystko inne (za wyjątkiem litrów) jest takie... takie... delikatne Rolling Eyes

Odnośnie projektu:

1. Ucięty tył do momentu spawów (spawy nie ruszone, w razie jakbym jednak chciał sprzedać motocykl w wersji jak z salonu, a po za tym wolę nie ingerować w fizykę maszynowego spawania tej ramy)

2. Zrobiona forma na zadupek (po wielu, wielu próbach, testach, projektach), wyszlifowana i przygotowana do nałożenia włókna szklanego, ale:

- pojawił się pomysł, że jednak olewam plastikowy zadupek i robię kanapę jak w Scramblerach, bo forma w czasie przeprowadzki się złamała w połowie i klejenie teraz jej graniczy z cudem, a porobiłem tak kozackie wyżłobienia, że odtworzenie jej też zajmie tonę czasu

3. Zrobiony uchwyt na przednią lampę od Yamahy FZ1 (lampa kupiona dawno temu, nowa, orginalna, majątek...) + zrobiona elektryka na inną żarówkę

- tutaj niestety po zrobieniu uchwytu okazuje się, że lampa nadal dość daleko odchodzi od lagów i bez żadnej obudowy po bokach wygląda to dziwnie, dlatego trzeba przenieść stacyjkę kluczyka w inne miejsce, a w tym celu trzeba zmienić półkę :/

4. Myślałem nad wywaleniem tego, co jest pod siedzeniem, przeniesienia AKU w inne miejsce itd. ale jak zobaczyłem koszty stożków, które trzeba by założyć zamiast tego dużego filtra powietrza, to chwilowo zrezygnowałem z pomysłu.

5. Przymierzony (50 razy...) wahacz od 636 - piaskowany, malowany na nowo w piecu, wymieniony pełny komplet uszczelek, gumek itd. (nie wyjęli podczas piaskowania i szlag trafił). Trzeba zrobić nowe spacersy.

Narazie rysowałem nową kanapę i szukam kogoś, kto mi ją zrobi. W tym tygodniu będę robił podstawę + wytnę wstępnie gąbke:

(sorry za jakość, ale to jest kilka kartek skanów i na tych kartkach różne projekty :p)



Ostatnio zmieniony przez helloPaul dnia Pon 11:36, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:58, 23 Maj 2016    Temat postu:
powiem Ci tak, rama z zeta 1gen i 2 gen nadaję się idealnie do przeróbek,modyfikacji, cuda na kiju itp. nie przejmuj się ori spawami to nie alu gdzie jak pęknie to jest ślad ,nawet po spawie.Nie wiem czy zauważyłeś ale oryginalna rama pomalowane ma nawet odpryski ,żużel i inne - i tak to wychodzi z fabryki. Zadupek mozesz ciąć aż do głównej ramy on tylko zawadza , to nie element nośny , z wahaczem bedzię mała zabawa ale do ogarnięcia ,fele wstaw od 1000, co do airboxa zaprojektuj i wstaw jeden stożek tak zrobiłem w quadzie swap od silnika Z1000 ( moge ci podesłać fotki ),w zecie da się coś takiego zrobić ale stożek będzie wystawać na jedną stronę , też o tym myślałem jak przerabiałem swojego .
powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
helloPaul




Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:16, 23 Maj 2016    Temat postu:
avator napisał:
powiem Ci tak, rama z zeta 1gen i 2 gen nadaję się idealnie do przeróbek,modyfikacji, cuda na kiju itp. nie przejmuj się ori spawami to nie alu gdzie jak pęknie to jest ślad ,nawet po spawie.Nie wiem czy zauważyłeś ale oryginalna rama pomalowane ma nawet odpryski ,żużel i inne - i tak to wychodzi z fabryki. Zadupek mozesz ciąć aż do głównej ramy on tylko zawadza , to nie element nośny , z wahaczem bedzię mała zabawa ale do ogarnięcia ,fele wstaw od 1000, co do airboxa zaprojektuj i wstaw jeden stożek tak zrobiłem w quadzie swap od silnika Z1000 ( moge ci podesłać fotki ),w zecie da się coś takiego zrobić ale stożek będzie wystawać na jedną stronę , też o tym myślałem jak przerabiałem swojego .
powodzenia


Z tą ramą to mnie zainspirowałeś, bo szczerze ni cholery niepotrzebna mi jest tak długa kanapa, a zostawiłem ją tylko i wyłącznie z wyżej opisanego powodu. Po prostu bałem się czy rozcinając te spawy nie naruszę sztywności całej konstrukcji.

A fakt faktem, ta rama fabrycznie wygląda jakby była robiona u Zdzicha w garażu Laughing

Ze stożkiem to jest pomysł milion! Widziałem u greencheezeeta to rozwiązanie i zastanawiałem się ki cholery! Wygląda mocarnie, szczególnie na tym customa, który robię. Jak będziesz miał chwilę podeślij proszę fotki, bo domyślam się, że tam trzeba mini kolektor zrobić i o ile nie ma raczej problemu stworzyć to z metalowej rury, o tyle green miał to zrobione chyba z gumy jeżeli się nie mylę.

Dzisiaj zamówiłem clip ony i spróbuję je zamontować bez trójnika z 636, zobaczymy jak będzie z pozycją. Są wygięte pod 7* więc można je odwrócić w razie czego, a wtedy powinny wyglądać jak flaty. Ciągle tylko myślę jak będzie jak tak mocno odciążę tył, bo jednak łapy mam krótkie i spora część wagi będzie na baku. Zobaczymy w praktyce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin