Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Kleen air mod
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/Z750 S/Z750R/Z800
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majkwin
Bywalec



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:27, 06 Mar 2016    Temat postu: Kleen air mod
Hej
Chciałbym zasięgnąć opinii osób, które przeprowadziły kleen air mod w swoich zetach. W sumie przez przypadek kjezz naprowadził mnie na ten temat no i zacząłem szukać. W sieci jest wiele wersji tego moda i co osoba, to mówi co innego. Który sposób wg. Was jest skuteczny? Kiedy i na jakiej zasadzie otwierają się te zaworki w pokrywie? Czy po takim modzie wymagana jest regulacja niskich obrotów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Zetofil



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 699
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:05, 07 Mar 2016    Temat postu:
Nie wymagana jest żadna regulacja , jest to układ typowo "ECO" , w zecie z pierwszego tłoczenia jest prościej , natomiast w następnych modelach musisz dołożyć trochę elektroniki ,celem powyższego układu jest wrzucenie pewnej ilości tlenu do układu wydechowego celem dopalenia pewnej ilości paliwa , która nie spaliła się podczas pracy silnika np. jedziesz ostro i nagle zamykasz przepustnice - część paliwa nie zdąży się spalić wtedy ten układ na zasadzie podciśnienia z air boxu uchyla zaworki i dopuszcza powietrze do kolektora wydechowego powodując dopalenie resztek paliwa . Eliminacja w/w układu jest wysoko pożądana podczas strojenia moto , pozwala na precyzyjne ustawienie AFR .
P.s
Widziałem kiedyś na stronie WometTech-u zaślepki w cenie 90 zł Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRUBY
Zetofil



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1368
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:18, 07 Mar 2016    Temat postu:
ja mam takie zaślepki CNC.. z amelinium.. Wink Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Moderator - Lider w rozbieraniu Zeta



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2151
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:21, 07 Mar 2016    Temat postu:
GRUBY napisał:
ja mam takie zaślepki CNC.. z amelinium.. Wink Razz

dokładnie najlepsza to własna manufaktura Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majkwin
Bywalec



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:45, 08 Mar 2016    Temat postu:
A zmostkowanie zaworków nie da tego samego efektu?
P.S.
Kjezz, wnosisz tu ogrom wiedzy na forum 😃 Szanuję!


Ostatnio zmieniony przez Majkwin dnia Wto 0:47, 08 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Zetofil



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 699
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:35, 08 Mar 2016    Temat postu:
A masz pewność , że zaworki są w 100% szczelne Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majkwin
Bywalec



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:22, 08 Mar 2016    Temat postu:
Nie rozumiem. Zaworkami steruje podciśnienie generowane w układzie wydechowym, więc jeżeli takowe się wytworzy to się otworzą, ale nic poza tym się nie stanie, bo ich wejścia będą ze sobą połączone, prawda? Dobrze rozumuję?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Zetofil



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 699
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:09, 08 Mar 2016    Temat postu:
Nie rozumiesz , jeżeli połączysz wężykiem dwa zaworki i gdy jeden z nich się rozszczelni to będzie przerzucał gorące spaliny do drugiego powodując między innymi wzrost temperatury w obrębie dekla zaworowego i na pewno zaburzy przepływ spalin w kolektorze wydechowym Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majkwin
Bywalec



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:35, 08 Mar 2016    Temat postu:
To spaliny są cofane przez te zaworki? Myślałem, że podciśnienie je otwiera i zasysają tylko czyste powietrze bezpośrednio z airboxa do układu wydechowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Zetofil



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 699
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:39, 08 Mar 2016    Temat postu:
Dobrze rozumujesz ale :po pierwsze - 4 garki naraz nie mają tych samych cykli pracy , po drugie - ruch spalin w kolektorze nie odbywa się bezwzględnie tylko w jednym kierunku
Hipotetycznie można założyć , że któryś z tych zaworków może się /zj...ć/ Evil or Very Mad i wtedy przepuści Exclamation


Ostatnio zmieniony przez kjezz dnia Wto 14:42, 08 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majkwin
Bywalec



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:58, 08 Mar 2016    Temat postu:
Ehhhh, zaburzyłeś mi mój wyidealizowany pogląd 😃 W takim razie czy ktoś z forum ma projekt takich płytek z naniesionymi wymiarami? 100zl za cos takiego to zlodziejstwo... Albo moze ktos posiada obrabiarke CNC i ogarnie projekt takich plytek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Zetofil



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 699
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:43, 08 Mar 2016    Temat postu:
Uderz do kol. Perły , może pomorze Question
Możesz jeszcze tak : kawałek pręta AL do otworu po wężu zaspawać tig , przeszlifować i będzie szczelne . pomalować np. czarnym żaroodpornym i jest git / to tańsza wersja / Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majkwin
Bywalec



Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:04, 13 Mar 2016    Temat postu:
Zworki muszą być od siebie odizolowane, a co z dwoma przyłączami idącymi od przepustnic/ listwy wtrysków? Żeby nie zasysały lewego powietrza radzicie złączyć je razem wspólnym wężykiem, czy też odizolować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRUBY
Zetofil



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1368
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:18, 13 Mar 2016    Temat postu:
Majkwin.. daj adres na PW. wyślę Ci płytki w prezencie. Wink Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Zetofil



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 699
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:46, 13 Mar 2016    Temat postu:
Majkwin napisał:
Zworki muszą być od siebie odizolowane, a co z dwoma przyłączami idącymi od przepustnic/ listwy wtrysków? Żeby nie zasysały lewego powietrza radzicie złączyć je razem wspólnym wężykiem, czy też odizolować?

Rozdzielić i każdy zaślepić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/Z750 S/Z750R/Z800 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin