Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Podwójny wydech do Z750 '08
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:43, 21 Lis 2010    Temat postu: Podwójny wydech do Z750 '08
Witam.
Wielkimi krokami zbliża się zima więc ciemne wieczory chcę poświęcić na majstrowanie przy moto. Do wymiany gumy, do lakierowania felgi i inne różne manewry posezonowe.
Zastanawia mnie czy jest możliwość założenia kolektora wydechowego od Z1000 '06, jak wygląda sprawa z mocowaniami i jak to w ogóle będzie wpływać na charakterystykę pracy silnika i osiągi bo efekt audiowizualny musi być piorunujący gdy założymy dwie końcówki Akrapa Very Happy
Przerabiał ktoś już ten temat? Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:01, 21 Lis 2010    Temat postu:
Na pewno będzie z tym sporo pracy jeśli wogóle to możliwe , a nie myślałeś o podwójnym wydechu IXIL-a Smile [link widoczny dla zalogowanych]

Mam taki i jest świetny Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Nie 23:02, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 23:13, 21 Lis 2010    Temat postu:
No musi dobrze ryczeć Very Happy
Końcówka...czemu nie Smile a jeszcze lepiej jak są dwie po obu stronach kapcia Very Happy Zastanawia mnie najistotniejsza kwestia czy osiągi przy tej operacji nie ucierpią...Confused


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 23:18, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:56, 21 Lis 2010    Temat postu:
techno--maniac napisał:
Very Happy Zastanawia mnie najistotniejsza kwestia czy osiągi przy tej operacji nie ucierpią...Confused


No włąśnie każdy wydech jest dedykowany do konkretnego modelu ( musi być odpowiedniio wyliczony ) a takimi kombinacjami to można sobie nawet uszkodzić maszynę , a moc i moment może nawet polecieć w dół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 0:06, 22 Lis 2010    Temat postu:
To mnie najbardziej martwi ale zaczekamy na wypowiedzi bardziej doświadczonych kolegów w tej dziedzinie.
Powrót do góry
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:00, 22 Lis 2010    Temat postu:
Nic nie uszkodzisz jeśli będzie to zrobione z głową tzn. mod potem hamownia i ustawianie. Z tego co wiem to jedna końcówka ma większe ciśnienie przelotu co idzie w parze z lepszym dźwiękiem. Kolektor z Z1000 do 750 nie pasuje chyba o ile dobrze pamiętam. Jest gdzieś o tym na forum. Chyba że z powodów wczesnych godzin porannych jestem w błędzie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:56, 22 Lis 2010    Temat postu:
Ciekawy temacik się rozwinął! Wink
Wiemy już,że kolektor wydechowy od małego Zeta ('07-'09) pasuje do Z1000 ('03-'06),więc winien pasować na odwrót,zresztą spytajcie loozzza!
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:46, 22 Lis 2010    Temat postu:
Flaming napisał:
Nic nie uszkodzisz jeśli będzie to zrobione z głową tzn. mod potem hamownia i ustawianie.


Oczywiście jeśli potem na hamowni ten cały zestaw się ustawi to powinno być ok ale przy takich modach trzeba brać pod uwagę że jeśli zmieniasz wydech ( długość , pojemność itd) to trzeba zmienić dawkę paliwa no i oczywiście powietrza ( co może prowadzić do modyfikacji air boxu ).
Na motocyklach się aż tak nie znam ale kiedyś siedziałem w tuningu samochodów Laughing i zasada jest taka sama . w Z-tce mamy wtrysk więc jest to troche łatwiejsze , gdy w Quadzie wymieniałem wydech na yoshi to musiałem oczywiście zmienić w gaźniku ( dysze , iglice - zestaw dynojeta ) do tego lepszy filtr powietrza ( UNI) no i latałem bez pokrywki od air boxa i wtedy było czuć wzrost mocy i momentu , całkiem inaczej TRX - ciągnął Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pon 9:51, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 10:00, 22 Lis 2010    Temat postu:
W starszym tysiącu wydech jest parowany dla cylindów 1 i 2 oraz 3 i 4 później te pary łączone są mostkiem. W nowszym z kolei wszystkie cztery schodzą się do kata później dopiero na dwie końcówki. Moim zdaniem starsza wersja ma bardziej efektywne rozwiązanie niż w nowym zecie (mowa cały czas o tysiącu).
Powrót do góry
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:17, 22 Lis 2010    Temat postu:
Loozzz ma kolektor od Z750 07-09 a nie od 1000 Cool Mariusz nasz forumowy znachor zna się na tych rzeczach i pewnie jak się pojawi na forum to chętnie się wypowie Wink

Przeczytajcie sobie te dwa tematy tu jest co nieco napisane :
Arrow http://www.z1000.fora.pl/tuning-akcesoria-z750-z750-s,17/wydech,27.html
Arrow http://www.z1000.fora.pl/tuning-akcesoria-z1000,12/tlumiki,150.html


Ostatnio zmieniony przez Flaming dnia Pon 18:19, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiz
Znajomy



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:48, 22 Lis 2010    Temat postu:
Flaming: mysle ze skoro looz do Z1000 wsadzil kolektor z Z750 to w druga strone to tez powinno dzialac. Tak na zdrowy rozsadek Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:13, 22 Lis 2010    Temat postu:
No w sumie to masz rację hehe Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:18, 22 Lis 2010    Temat postu:
Flaming napisał:
Mariusz jak się pojawi na forum


Jestem jestem Wink

Kolektora od Z1000, 03-06 nigdy do 750 z 07 nie przymierzałem.
Ze względu na montaż monowahacza w moim Zecie zaistniała konieczność przesunięcia podpórki bocznej, a właściwie jej całkowita wymiana na podpórkę od Z750 04-06. Podpórkę zamontowałem w identyczny sposób jak w 750 korzystając nawet z ramy od Z750 aby wymiary się zgadzały. W założeniu miałem kolektor 4w1 od zx9, ale na próbę przyłożyłem oryginalny kolektor 4w2 od Zeta i okazało się, że jest problem - kolektor kolidował ze stopką. Niestety nie pamiętam jaki był odstęp rury kolektora od stopki i jej mocowania nie było to dla mnie wtedy istotne i nie drążyłem tematu.
Prawdopodobnie rozwiązaniem byłby kolektor od Z1000 z 07, ale mocy wtedy nie przybędzie, bo kolektor jest bardzo skomplikowany i powyginany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 23:02, 22 Lis 2010    Temat postu:
Też myślę że będzie to chybiony pomysł instalować kolektor od nowego zeta więc weźmy pod uwagę ten od starego.
No ok.
Wiemy że taka zmiana kolektora będzie w znacznym stopniu wpływać na charakterystykę silnika. Nie obejdzie się bez regulacji na hamowni.
Problemy po drodze to sterownik exup'a i lambada.
Sterownik można oszukać jak to było pokazane na filmiku w jednym z postów które zapodał Flaming. O sądzie poczytałem na forum i 80% nie ma problemu po wywaleniu jej z układu chociaż nigdzie nie napisano że i ja nie będę miał z tym pewnych komplikacji a miejsca na nią tam nie ma chyba że istnieje odpowiedni patent..
Mocowania kolektora z tego co widzę po waszych wypowiedziach pasuje. Tylko brakuje mi argumentów ZA.... Ale bez prób się nie dowiem.
Powrót do góry
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:10, 22 Lis 2010    Temat postu:
Dokładnie jak Mariusz pisze, kolektor od Z1000 07-09 nie da Ci mocy nawet po wymianie końcówek i założeniu PCIII - ja już to przerabiałem. Schodzi się 4-1-2 i dupa z tego jest. Dopiero po wymianie na akrapa 4-2-1- na jedną stronę gęba mi się śmiała. wtedy jest zajebiście, oryginalny kolektor od z1000 07-09 nie nadaje się Sad Starszy model 03-06 ma dużo lepsze rozwiązanie 4-2-2, a nowy 2010 choć pewnie nie pasuje, ma strasznie dużą puszkę przed końcówkami i jest 4-1-2 ale do niego akrapovic robi cały zestaw 4-2-2 i daje jak się juz dowiedziałem dodatkowo koło 15 koni bez PCV. Ja bym Ci nie polecał nawet mysleć o kolektorze od modelu 07-09 z1000, bo w/g mnie będzie lipa, tylko dźwięk i wygląd będzie zajebisty ale pasować jak najbardziej powinien, bo miałem taki kolektor i kumplel chciał założyć do z750 2008. Jak już cos to próbuj dopasować od modelu 2003-2006, bo wtedy na pewno będzie i dźwięk i lepszy wydech. Ja hamowałem zeta na swoich kombinacjach u Tomka Kędziora i niestety najważniejszy jest wylot w kolektorze, reszta to kwestia jakości dźwięku .

Ostatnio zmieniony przez AdamFilip dnia Pon 23:19, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin