Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wymiana zębatek
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:27, 06 Maj 2009    Temat postu: Wymiana zębatek
W moim zeciorku mam cały napęd do wymiany i w związku z tym przy okazji chciałbym pokombinować z wielkością zebatek. Jakiej wielkości zębatki założyć żeby zeciorek łatwiej wchodził na koło? Twisted Evil Nie chodzi mi o monstrualne patelnie na tyl tylko o jeden , dwa zęby różnicy od oryginalnych. Na przód mniejszą czy na tył większą? Ktoś z Was próbował takich zmian?
Jeszcze jedno - co sądzicie o tym komplecie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 20:43, 06 Maj 2009    Temat postu:
Spytaj się Anuha, z tego co mi się zdaje On ma inny rozm. zębatki w swoim 1000.
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:48, 06 Maj 2009    Temat postu:
Zdecydowanie warto, po zmianie zębatek to zupełnie inny motocykl, lepsze przyspieszenie i większe hamowanie silnikiem. Obecnie jeżdżę: przód 14, tył seryjny czyli 43 i jest świetnie, ale jesienią, gdy nie jeździłem w dłuższe trasy śmigałem na przełożeniu 14/45 i to dopiero była jazda. Zet idzie na koło z gazu nawet na 2 biegu i jest tak elastyczny, że można na 6 biegu zejść do 30 km/h i przyspieszyć bez szarpania. Przy wszystkich wymianach, czyli 14/43, 14/45, które robiłem pozostał łańcuch standardowej długości. Minusy przełożenia 14/45 - na trasie denerwują wysokie obroty oczywiście przy jeździe 120-140 jest na to rada, nie jeździć tak wolno, bo przy 180 już nic nie przeszkadza. Drugim problemem jest oszukujący licznik - przy maksie pokazał mi 268, po skorzystaniu z przelicznika przełożeń z naszego forum wyszło mi 238. Znalazłem filmik jak wygląda jazda po zmianie zębatek http://www.youtube.com/watch?v=mttILmpA_rA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:34, 07 Maj 2009    Temat postu:
Mariusz napisał:
Przy wszystkich wymianach, czyli 14/43, 14/45,


A pamiętasz tak na szybko jakie są standardowe wymiary ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:46, 07 Maj 2009    Temat postu:
Przepraszam, a jakie znaczenie dla wskazań prędkościomierza mają zębatki? Czy czujnik nie jest zainstalowany przy przednim kole?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:59, 07 Maj 2009    Temat postu:
Seryjnie montowane zębatki w z750 04-06 to 15/43. W zetach czujnik licznika jest przy zębatce zdawczej montowany do jej osłony i każda zmiana przełożeń ma wpływ na wskazania licznika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 16:18, 07 Maj 2009    Temat postu:
Ten filmik widziałem wcześniej Smile A co do zębatek to po przeczytaniu postu Mariusza zdecyduje się na 14/45. Na dlugie trasy nie jeżdzę bo nie ma kiedy , głównie miasto więc lepsze przyśpieszenia i stawanie dęba są wskazane Twisted Evil
PS. WIelkie dzięki Mariusz za pełne wyjaśnienie tematu Very Happy
Powrót do góry
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:26, 08 Maj 2009    Temat postu:
O to tego nie wiedziałem Smile to zmienia postać rzeczy ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 18:55, 24 Lis 2009    Temat postu:
Latam ostatnio po stronach z asortymentem napędów i niestety nie mogę trafić na zębatkę "14" ... Gdzieś wyczytałem , że zmniejszając przód do 14 jest równoznaczne z e zwiększeniem tyłu o dwa zęby , czyli zamiast 14/43 można założyć 15/45 . Czy może wiecie przy której zębatce warto majstrować , czy jednak nie ma to znaczenia ?
Powrót do góry
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:50, 24 Lis 2009    Temat postu:
Cze.
Ja też ostatnimi dniami latałem po polskich stronkach, sklepach i Allegro itd...w poszukiwaniu zębatki 14 na przód. Bez rezultatu, po rozmowach nawet Ci co maja sklepy i hurtownie mają problem. Nie wiem dlaczego szukałem po polskich stronach, pewnie z przyzwyczajenia...ale nie przebywam w kraju obecnie i ku zaskoczeniu, wstukałem w "tutejsze" google i proszę...aż roi się od ofert. Właśnie wczoraj odebrałem zębatke (14) przednią RENTHALA. Ledwo zdążyłem wklikać BUY NOW a zębatka była w chacie. Czekam jeszcze za łańcuchem (DID ZVM2)...tylnią natomiast SUNSTAR (43) zamówiłem wcześniej w Polsce (niewiem dlaczego :0 pewnie z przyzwyczajenia) ale to nic, bo za 2 tyg moja kobitka z gzubem przyjedzie do mnie więc wezmie co trzeba. Reasumując...na przód wkładam o jeden ząbek mniej, tył oryginał. Zobaczymy jak to będzie. Pozdro Smile Acha...jeśli ktoś naprawde potrzebuje jakiejkolwiek (dostępnej tutaj oczywiście) zębatki do naszych Zetow...to chętnie pomogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:46, 24 Lis 2009    Temat postu:
gunter napisał:
Zobaczymy jak to będzie


Mnie się podobało, myślę, że i Tobie przypadnie do gustu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 18:09, 29 Lis 2009    Temat postu:
Ponawiam , bo treść zaginęła w tłoku:>

Gdzieś wyczytałem , że zmniejszając przód do 14 jest równoznaczne ze zwiększeniem tyłu o dwa zęby , czyli zamiast 14/43 można założyć 15/45 . Czy może wiecie przy której zębatce warto majstrować , czy jednak nie ma to znaczenia ?
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:58, 29 Lis 2009    Temat postu:
Luks83 napisał:
Gdzieś wyczytałem



Dzięki za to "gdzieś", bo mnie się kojarzy, że ja ci to mówiłem.

Po porównaniu przełożeń w kalkulatorze dostępnym na naszym forum http://www.z1000.fora.pl/linkownia,1/kalkulator,901.html wychodzi, że różnica między 14/43 a 15/45 jest nieznaczna. To, na wymianę której zębatki się zdecydujesz zależy tylko od ciebie. Wymieniając przednią, w Polsce raczej niedostępną, pozostaje tylko napiąć łańcuch, oś tylna będzie nieznacznie poza połową zakresu. Wymieniając tylną może okazać się, że zabraknie ci łańcucha i jeśli jest on w bardzo dobrym stanie wystarczy tylko go przedłużyć. Na seryjnym łańcuchu testowałem przełożenia 14/43 i 14/45. Niestety nie wiem czy łańcuch starczy do 15/45.

Jestem pewien, że będziesz zadowolony ze zmiany przełożenia..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 20:46, 29 Lis 2009    Temat postu:
To gdzieś to forum stuntpoland Smile , ale potwierdzam rozmawialiśmy ... Łańcuch mi się niebawem skończy , a nie ukrywam korci mnie by coś zmienić więc Twoją radą poszukam 14 , a taka chyba jest dostępna na allegro .
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:55, 29 Lis 2009    Temat postu:
Jeśli zmieniasz łańcuch, to jest to obojętne którą zębatkę zmienisz, nowy dłuższy łańcuch powinien być w tej samej cenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin