Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
ku przestrodze - mierzcie cisnienie :)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 16:52, 10 Maj 2011    Temat postu: ku przestrodze - mierzcie cisnienie :)
Kolezanki i Koledzy
Mierzcie cisnienie w oponach! Jak najczesciej, szczegolnie gdy zmieniaja sie warunki pogodowe lub geograficzne. Sprawa niby oczywista, ale jak ja sie dzis bardzo zdziwilem....
No dobra, od poczatku. Tuz przed majowka zrobilem sobie wyprawe na gorskie sciezki czech i slowacji. Trasa Warszawa-Wisła przebiegła ekspresowo, na drugi dzień postanowiłem sprawdzić ciśnienie w oponach coby polatac jakos zwawiej po zakretach, ktorych w gorach nie brakuje. Temperatura +18, cisnienie przod 2.4, cisnienie tyl 2.8. Schodzic nizej nie bylo sensu, bo pogoda deszczowa etc. Jazda po gorach rewelacyjna, ale nie o tym mowa. Po 3 dniach wrocilem do Warszawy, po miescie jezdzilo mi sie przedziwnie. Motor ani nie prowadzil sie przyjemnie, ani wyczuwalnie ani precyzyjnie. Stwierdzilem, ze moze jestem przemeczony czy cos... Jade dzis Wislostrada, luk przy wiadukcie przy pl.Wilsona, normalnei do pokonania z niezla predkoscia u mnie przy 130 afera, motocyklem rzuca na lewo i prawo, trudno go utrzymac w pasie jezdni. Zajechalem wiec na stacje sprawdzic cisnienie. Efekt: przod 3.0, tyl 3,5, pogoda jaka jest kazdy widzi.

Zatem reasumujac, mierzyc cisnienie w oponach jak najczesciej, bo przy zbyt duzej roznicy wzgledem cisnienia pozadanego motocykl prowadzi sie chaotycznie lub wcale i mozna latwo zaliczyc packe. Ja po ustawieniu prawidlowego odzyskalem ponownie radosc z jazdy Smile


pozdro


ps.
inna sprawa to dokladnosc manometrow na stacjach...
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 17:02, 10 Maj 2011    Temat postu:
No to mocno skoczyło Ci w górę. Żeby uniknąć takich drastycznych skoków w przyszłości polecam azot, zachowuje się bardziej stabilnie, nie zmienia objętości podczas różnic temperatur przez co ciśnienie tak nie skacze
Powrót do góry
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:51, 10 Maj 2011    Temat postu:
azot azot jeszcze raz azot Smile i bedzie juz dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 17:57, 10 Maj 2011    Temat postu:
A jaki gaz stanowi ok 78% w skladzie powietrza i ile jestes w stanie wtloczyc azotu w ta opone?Smile

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 17:58, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:45, 10 Maj 2011    Temat postu:
locdog napisał:
A jaki gaz stanowi ok 78% w skladzie powietrza i ile jestes w stanie wtloczyc azotu w ta opone?Smile

poza tym w moto zbyt często reguluje się ciśnienie żeby bawić się w azot, bo przeciez nie będziecie za każdym razem latać do wulkanizatora...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:16, 10 Maj 2011    Temat postu:
??????????????????????????????????????????

Taka różnica wystąpiła na 100% ze względu na błędne odczyty ciśnieniomierza. Ciśnienie w kołach się aż tak nie zmieni.
Może spaść, ale nie wzrośnie o 0,5 Bara.

Można to łatwo sprawdzić podjeżdżając jednego dnia na kilka stacji. Zobaczycie, że odczyty będą różne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 20:50, 10 Maj 2011    Temat postu:
Czego by nie mieć w oponach to wniosek locdoga jest jak najbardziej słuszny i właściwy. O ciśnienie trzeba dbać.
No a azot...Wiecie no, warto, nie warto - każdego indywidualna ocena i decyzja. Ja się nie upieram
Jednak niezaprzeczalnie stosuje się czysty azot do pompowania kół i ten fakt ma tam jakieś zalety.
Ot przykładowy link jakby kogoś to zainteresowało jednak:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:56, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
xede
Stary wyga



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:57, 10 Maj 2011    Temat postu:
ja tez musze sprawdzic bo cieplej sie zrobilo a ja pompuje prawie max jak bylo chlodniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:11, 10 Maj 2011    Temat postu:
Zreszta cisnienie w oponach ma wynosic o ile dobrze pamietam 2,5 z przodu, 2,9 z tylu na zimno. Cisnienie moze sie roznic przy roznych temperaturach ogumienia wiec tez ten pomiar trzeba brac nieco przez palce, co nie zmienia faktu ze roznica 0.5 bara to duuuzo i jest to nieco dziwne. Wydaje mi sie cos moze za duzo podpompowales bo manometr moze cos zle wskazal. jak dla mnie za duza roznica zeby to zwalac na zmiane cisnienia atmosferycznego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 22:43, 10 Maj 2011    Temat postu:
imho jak najbardziej 0.5 bara moze wystapic biorac pod uwage roznice w w.n.p.m, roznice w cisnieniu atmosferycznym i temperaturze. Cisnienie nominalne opony w Z750 to 2.5 przod i 2.9 tyl - ono nie powinno byc przekroczone wlasnie na goracej oponie wg mnie. Tak tez wynika z obserwacji - po zaladowaniu nominalnego przy nizszej temperaturze tj. rano na zimnej gumie, motocykl prowadzi sie w zakretach jak g*wno po rozgrzaniu opon. Generalnie na zabawy typu tory gokartowe wole miec 0.2 bara mniej niz wiecej, bo po rozgrzaniu, co na tego typu odcinku nastepuje blyskawicznie akurat dobijam do nominalnego i jest perfect. Majac zreszta jakies wyczucie motocykla te roznice da sie wylapac organoleptycznie.
Azot to jest bajka z cyku "magnetyzery i dodatki do paliwa", a co do "wskazan" manometrow na stacjach to zawsze jestem bardzo ostrozny, jednak tym razem roznica byla tak kolosalnie odczuwalna, ze az sam sie zaskoczylem. Dlatego napisalem ten temat Smile
Warto miec swoj, skalibrowany manometr.

Apropos tego co napisał Wąski, ciśnienie atmosferyczne owszem, ale do tego dochodzi tempretaruta i w.n.m.p - dla Warszawy srednio 80, dla Wisly ok 430 i moze stąd ten galimatias Smile

I na koniec drobna dygresja w temacie opon 2skladnikowych - po tej wycieczce opony roadsmart2 - 2skladnikowe dorobily sie zauwazalnego placka na srodku po przebiegu lacznym ok 2200km. Pozostawie to bez komentarza. Ponizej bonusowa fotka z wycieczki Smile



Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 22:52, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:33, 11 Maj 2011    Temat postu:
locdog to ile Ty pompujesz na zimna gume? 0.2 mniej niz powinienes? W serwisowce jest podane ze 2,5 przod 2,9 tyl na zimno. Ja mam tyle i po rozgrzaniu moto jezdzi elegancko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:41, 11 Maj 2011    Temat postu:
Smile a ja mam taki sam kask jak ty Smile

ktos z wami autem jeszcze jechal, czy to z fotoradaru??


Ostatnio zmieniony przez jabloniec dnia Śro 11:41, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 11:51, 11 Maj 2011    Temat postu:
Mnie uczyli, ze opona pracuje optymalnie przy cisnieniu nominalnym, wiec ono powinno byc sprawdzane w momencie gdy opona ma temperature robocza. Jest w tym jakas logika - pompujac rano przy +16 cisnienie nominalne, a pozniej jezdzac przy +26, gdzie temp asfaltu bedzie miala +40 albo wiecej cisnienie w oponie bedzie znacznie roznic sie od nominalnego, zatem opona nie bedzie pracowac optymalnie.
A instrukcja jest glownie po to, zeby chronic producenta przed odpowiedzialnoscia i dostarczyc ogolnej informacji dla ludzi, ktorzy nie chca sie w temat za specjalnie wglebiac. Do ostrego wiknlowania, tj. gymkhana, o ktorej na forum bylo wspominane w ogole wolalbym miec 0.2 mniej od nominalu niz 0.3 wiecej. Jak to mowia, rozni ludzie rozne potrzeby rozne zestawy Panvitan.
Zawsze mozna sprawdzic samemu, jak motocykl zachowuje sie w zakretach przy 2.7/3.1 (czyli cisnienie na rozgrzanej oponie, po napompowaniu nominalnego na zimnej) a jak przy ustaleniu nominalnego na goracej gumie czy przy 0.1 bara mniejszym.

ps.
@jabloniec
hehe no mam nadzieje, ze z fotoradaru nic nie przyjdzie, bo tablice mam montowana fabrycznie, ale licze na to, ze nigdzie nie bylo radarow robiacych zdjecia od tylu. Fotka robiona z samochodu. Wycieczka narodzila sie na spontanie, jechalem ja, kolega na ER6n i 2 kumpli samochodem i dzieki temu mam sporo fotek z jazdy.
bonus z wycieczki nr2:


ps2.
sorry za oftopic Wink


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 12:03, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 20:34, 11 Maj 2011    Temat postu:
911? Wink
Powrót do góry
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:43, 11 Maj 2011    Temat postu:
Martru4 napisał:
911? Wink

chyba boxter
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin