Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Fuel Cut Eliminator (FCE) pytanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
liechmaster




Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:41, 04 Lis 2013    Temat postu: Fuel Cut Eliminator (FCE) pytanie
Hej,
Przeglądałem sobie zagraniczne fora i popularny modem jest instalowanie ww elementu: FCE (Fuel Cut Eliminator).

Jak chwilę poczytałem to wychodzi na to że wszystkie sprzęty na rynek amerykański muszą być wyposażone w odcięcie paliwa powyżej pewnych obrotów (przy pełnym zamknięciu przepustnicy).

więcej info tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zastanawiam się czy to obowiązuje także u nas (a może montują to wszędzie) , i czy nasze zety mają taki ficzer a co za tym idzie czy jest sens instalowania takiego FCE. Ktoś bardziej doświadczony może coś wie w tym temacie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacperski
Bywalec



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:52, 05 Lis 2013    Temat postu:
Coś się koleś plącze w zeznaniach. Zamykasz przepustnicę, znaczy jesteś w pełni świadomy, że silnik będzie pracował na "sucho" i spowalniał motocykl. Paliwo wciąż jest w gotowości w komorach wtryskowych, tylko wtryskiwacz nie podaje dawki. Opóźnienie reakcji na gaz to skutek opieszałej reakcji drugiej przepustnicy w większości drogowych motocykli, w gaźniku suwak reaguje natychmiast na zmiany podciśnienia.
Strzał w tłumik to też odwrotna sytuacja od tego co pisze, nawet bym powiedział, że będzie gorzej po takim modzie.

No i gdzie tu zysk mocy, skoro zmieniamy tylko zachowanie przy zamkniętej przepustnicy?

TLDR, tak ma być.


Ostatnio zmieniony przez kacperski dnia Wto 10:53, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
liechmaster




Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:25, 05 Lis 2013    Temat postu:
ale tu nie chodzi o przyrost mocy.
Jak czytałem opinie ludzi, którzy to instalowali (opinie z forów a nie z tej strony) to podobno jest odczuwalna zmiana w reakcji na gaz, zwłaszcza na niższych biegach.
Motocykl jest mniej nerwowy a samo sterowanie gazem jest bardziej płynne ( jedziesz na jedynce w korku, robisz hamowanie silnikiem np przy 5-6 tys obrotów - i potem dojeżdżając do samochodu ruszasz więc otwierasz gaz).

nie chcę dawać linków do innych for (z resztą to chyba wbrew regulaminowi)
ale łatwo to wyszukać w google dla z1000 : )


Ostatnio zmieniony przez liechmaster dnia Wto 11:27, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacperski
Bywalec



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:02, 05 Lis 2013    Temat postu:
Może jestem spaczony, ale po gaźnikowej sv zet ma dla mnie tak spokojną charakterystykę na niskich obrotach, zasnąć można.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:23, 05 Lis 2013    Temat postu:
A ja tam lubię taką narowistość,zawsze można to skorygować wciskając sprzęgło. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacperski
Bywalec



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:40, 05 Lis 2013    Temat postu:
Skorygować sprzęgłem to można, żeby podciągnąć pod te 4k na półsprzęgle i dalej rura Razz
Szukasz problemu gdzie go nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:10, 06 Lis 2013    Temat postu:
Widzę,że to chyba jakaś bardzo poważna sprawa,bo kacperski tak się podnieca... Laughing

Osobiście dla mnie nie jest to aż tak problematyczne,iż chciałbym coś z tym zrobić...;być może po prostu nie zwracałem na to uwagi albo (jak większość "ulepszeń" na tej stronie z linka) jest to kolejna faza tuningu,typu:pełny układ przelotowy,PC,moduł,airboxmod,eliminator exupa i wiele innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin