Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
liechmaster
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:41, 04 Lis 2013 Temat postu: Fuel Cut Eliminator (FCE) pytanie |
|
|
Hej,
Przeglądałem sobie zagraniczne fora i popularny modem jest instalowanie ww elementu: FCE (Fuel Cut Eliminator).
Jak chwilę poczytałem to wychodzi na to że wszystkie sprzęty na rynek amerykański muszą być wyposażone w odcięcie paliwa powyżej pewnych obrotów (przy pełnym zamknięciu przepustnicy).
więcej info tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się czy to obowiązuje także u nas (a może montują to wszędzie) , i czy nasze zety mają taki ficzer a co za tym idzie czy jest sens instalowania takiego FCE. Ktoś bardziej doświadczony może coś wie w tym temacie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kacperski
Bywalec
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:52, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Coś się koleś plącze w zeznaniach. Zamykasz przepustnicę, znaczy jesteś w pełni świadomy, że silnik będzie pracował na "sucho" i spowalniał motocykl. Paliwo wciąż jest w gotowości w komorach wtryskowych, tylko wtryskiwacz nie podaje dawki. Opóźnienie reakcji na gaz to skutek opieszałej reakcji drugiej przepustnicy w większości drogowych motocykli, w gaźniku suwak reaguje natychmiast na zmiany podciśnienia.
Strzał w tłumik to też odwrotna sytuacja od tego co pisze, nawet bym powiedział, że będzie gorzej po takim modzie.
No i gdzie tu zysk mocy, skoro zmieniamy tylko zachowanie przy zamkniętej przepustnicy?
TLDR, tak ma być.
Ostatnio zmieniony przez kacperski dnia Wto 10:53, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
liechmaster
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:25, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
ale tu nie chodzi o przyrost mocy.
Jak czytałem opinie ludzi, którzy to instalowali (opinie z forów a nie z tej strony) to podobno jest odczuwalna zmiana w reakcji na gaz, zwłaszcza na niższych biegach.
Motocykl jest mniej nerwowy a samo sterowanie gazem jest bardziej płynne ( jedziesz na jedynce w korku, robisz hamowanie silnikiem np przy 5-6 tys obrotów - i potem dojeżdżając do samochodu ruszasz więc otwierasz gaz).
nie chcę dawać linków do innych for (z resztą to chyba wbrew regulaminowi)
ale łatwo to wyszukać w google dla z1000 : )
Ostatnio zmieniony przez liechmaster dnia Wto 11:27, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kacperski
Bywalec
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:02, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Może jestem spaczony, ale po gaźnikowej sv zet ma dla mnie tak spokojną charakterystykę na niskich obrotach, zasnąć można.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:23, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A ja tam lubię taką narowistość,zawsze można to skorygować wciskając sprzęgło.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kacperski
Bywalec
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:40, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Skorygować sprzęgłem to można, żeby podciągnąć pod te 4k na półsprzęgle i dalej rura
Szukasz problemu gdzie go nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:10, 06 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę,że to chyba jakaś bardzo poważna sprawa,bo kacperski tak się podnieca...
Osobiście dla mnie nie jest to aż tak problematyczne,iż chciałbym coś z tym zrobić...;być może po prostu nie zwracałem na to uwagi albo (jak większość "ulepszeń" na tej stronie z linka) jest to kolejna faza tuningu,typu:pełny układ przelotowy,PC,moduł,airboxmod,eliminator exupa i wiele innych.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|