Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Ile to cacko pali ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 16:52, 29 Lis 2009    Temat postu:
Szczerze mówiąc myślałem, że spalanie moto na wtrysku będzie mniejsze niż gaźnikowego i nawet w najgorszych koszmarach nie myślałem o tym, że będzie aż taka różnica w drugą stronę Shocked

Moją R1 1998r. na trasie na słowacje udało mi się osiągnąć rekordowe niskie spalanie 5L z drobnymi w co mało kto chciał wierzyć Very Happy Przy normalnej mojej jeździe w granicach 120-130 brała mi niecałe 6L a zecior przy tej samej jeździe 120-130 bierze mi 10 litrów Shocked

Niby to motocykl, niby się nie zwraca uwagi na spalanie - ile wlejesz, tyle spali... ale 10 litrów Shocked Przecież to jest cofnięcie się w czasie bo moja stara gixera olejak tyle żarła a to był silnik z 1990r.

Czy to normalne żeby przy takich prędkościach, do tego żadnego gumowania, żadnego gazowania i przyśpieszanie raczej też nie za ostre brał mi 10 litrów? Jak dla mnie to nie normalne... Macie jakieś pomysły co może być powodem?
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:49, 29 Lis 2009    Temat postu:
Mógłbyś sprawdzić ciśnienie w oponach, czy nie masz jakiegos wycieku i czy masz akcesoryjne tłumiki bo to tez wpływa na spalanie. Ja moge powiedziec ze na moich akrapovicach troche przerobionych bo nie mam dedykowanych do zeta tylko przerobione ponoc od monstera (2x2rury przelotowe) brzmia zajebiscie i spalanie mam na poziomie 8 l w miescie.

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Nie 18:51, 29 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:01, 29 Lis 2009    Temat postu:
Ja już nie patrzę ile pali. Na początku palił 6 literków w trasce jak jechałem ze znajomymi, później z kumplem przyciskamy zawsze i koło 10. Ostatnio wyszło 11 tak więc wszystko zależy od stylu jazdy, przy gwałtownym przyspieszaniu nawet opona szybciej ucieka więc zależy wszystko od kierowcy. Jechaliśmy z Anuhem-z1000 i kumplem na FZ1 i paliły tyle samo koło 10. Teraz po zmianie wydechów będzie pewnie 12, bo się nie mogę nasłuchać i nacieszyć tym co się z niego wydobywa Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 19:02, 29 Lis 2009    Temat postu:
Ja rozumiem, że przy ostrej jeździe łyka koło 10L bo R1 przy pałowaniu jej też tyle potrafiła wziąć ale problem tkwi w tym, że narazie jeżdżę naprawdę spokojnie bo nie umiem się przyzwyczaić jeszcze do innej pozycji niż na sporcie więc traktuję zeta narazie z dystansem.


Ciśnienie w oponach jest ok bo zaraz jak kupiłem (2 tyg. temu) to nabiłem przód 2,5 tył 2,8. Wycieku paliwa nie ma także to też odpada. Wydechy są oryginalne (chyba że są wybebeszone przez poprzedniego właściciela) ale nie widzę nigdzie śladów spawania. Jeszcze myślę sprawdzić stan filtra powietrza i świec bo wydaje mi się że to też ma jakiś wpływ. A synchro też może mieć jakiś duży wpływ na spalanie?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 19:05, 29 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:23, 29 Lis 2009    Temat postu:
Może mieć wpływ, ale narazie skupiłbym się na bardziej "przyziemnych" podzespołach. Sprawdz ten filtr powietrza, bo jesli jest przytkany to maszyna potrafi zjesc 20% wiecej paliwa, ale nie łudziłbym się za bardzo. Zety tak pala i chyba bedziesz musial sie przyzwyczaic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:07, 29 Lis 2009    Temat postu:
Moj na trasie przy predkosci 110-130 palil 5.5-6 litrow testowane w czasie jazdy z Mariuszem, w jego Zecie wyszlo 0.5 litra mniej. Jak lecialem sam do Warszawy i predkosci byly naprawde konkretne to wypil mi jakies 13 litrow (Mława - Łomianki czyli jakies 110 km). Ewidentnie masz cos nie tak z moto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rat
Zaglądacz



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:16, 29 Lis 2009    Temat postu:
u mnie to wyszlo mi na trasce 6,4 litra przy tak 120-130. w miescie przy dynamicznej jezdzie ok 7,5-8. ale przy palowaniu na bank 10 bierze u mnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:45, 29 Lis 2009    Temat postu:
Po zmianie Zeta z 750 na 1000 jedyną różnicą jaką zauważyłem, jest zużycie paliwa. W tym sprzęcie, to się gigantyczny wir w zbiorniku robi. Muszę się jednak przyznać, że na ten wir znaczący wpływ miał sposób jazdy. Tak samo jak Adam, ja nie mogłem się nacieszyć dźwiękiem zmodyfikowanych kominów Scorpiona, swoją wariacką jazdę mało co nie przypłaciłem 15 kilometrowym spacerem. Na rezerwie od momentu kiedy pierwszy raz błysnęła, do momentu pierwszych oznak braku paliwa, przejechałem zaledwie kilkanaście kilometrów. Do domu dojechałem, ale do końca z prędkością max 60.
Inną historią jest wyprawa moja na z750 i Cerba na z1000. Przy identycznych warunkach, na tej samej trasie, z1000 miał tylko o 0,5 l większe zużycie paliwa, czyli około 5,5 l.
W zecie ciśnienie z tyłu powinno mieć 2,9 tak mała różnica nie ma wpływu na spalanie. Oprócz filtra i świec koniecznie sprawdź regulację zaworów. Wtrysk zazwyczaj się nie rozregulowuje, ale sprawdzić nie zaszkodzi.


Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Nie 20:47, 29 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 23:23, 29 Lis 2009    Temat postu:
Też stawiam na regulacje zaworów, zet w miarę użytkowania skraca luzy zaworowe wiec zawory pozostają dłużej otwarte co za tym idzie spalanie wrasta, co do filtra powietrza to wpływ na spalanie jest minimalny bo to nie gaźnik, na wtrysku moto nie zassie więcej paliwa w przypadku brudnego filtra. Mi na trasie przy prędkościach 120-150km/h pali około 7l/100km, w mieście nie liczę spalania bo zawsze jest inne Very Happy, mam przelotowy wydech 4-1, filtr k&n i Power Commander, chyba wszystko jest dość dobrze zestrojone bo apetyt jest umiarkowany:)
Powrót do góry
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:23, 30 Lis 2009    Temat postu:
a jak założycie nakładkę na siedzenie i dodacie mu sportowego wyglądu to wciągnie nawet 14 Wink Tak dla zasady Wink

Myślę, że w przypadku takich motocykli nie powinno mieć to znaczenia.
Czy pali 6 czy 10.... Chyba tym się człowiek nie kieruje kupując sportowe moto.

Jeśli chodzi o oszczędność to polecam GS-a 500 Wink Nawet 4,5 spali na trasie Wink Miałem to wiem Wink
Tylko co z tego jak po 3 mieś trzeba zmieniać moto, bo brakuje mocy.

Niech moc będzie z Wami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:35, 30 Lis 2009    Temat postu:
loozzz napisał:

Myślę, że w przypadku takich motocykli nie powinno mieć to znaczenia.

Nie do końca się z Tobą zgadzam, jeżeli ktoś używa motocykla hobbystycznie to faktycznie spalanie na poziomie 10 litrów nie robi na nim wrażenia ale są tacy jak ja, którzy przez kilka miesięcy w roku robią codziennie na moto sporo kilometrów i wtedy każdy litr na setkę ma znaczenie, bo w ciągu tych kilku miesięcy robi się kilka tysięcy złotych więcej Sad Po drugie konkurencja "pali" mniej, oczywiście Zet ma spory moment i musi swoje spalić ale spokojnie konstruktorzy mogli by się postarać o mniejsze spalanie. Wszystkie 600ki supersport palą mniej i nie jeden supersport w litrze. A Zet to motocykl w pewnym sensie "ujarzmiony sport" Smile więc powinien łykać mniej.
Powrót do góry
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:43, 30 Lis 2009    Temat postu:
[/quote]
i wtedy każdy litr na setkę ma znaczenie, bo w ciągu tych kilku miesięcy robi się kilka tysięcy złotych więcej Sad[/quote]

z tymi tysiącami to chyba trochę przesadziłeś... kilka stów, to ok.

Oczywiście zgadzam się, że zależy ile i jak ktoś jeździ... Tak czy siak kupując litra, trzeba się liczyć, że nie będzie to 5-6 litrów. Miałem fireblade i też wciągał sporo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:36, 30 Lis 2009    Temat postu:
Zetem trzeba robić zamieszanie na mieście i dlatego konstruktorzy nie zastanawiali się nad poziomem spalania Wink wieje, ryczy, staje na koło i zajebiście wygląda i ja właśnie tym kierowałem się przy zakupie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:26, 30 Lis 2009    Temat postu:
Z tymi tysiączkami to jakaś porażka. Moja Z750S nigdy nie pali więcej niż 5,5 litra a zawsze mam kufer i trochę w nim gratów.
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 19:28, 30 Lis 2009    Temat postu:
loozzz napisał:

z tymi tysiącami to chyba trochę przesadziłeś... kilka stów, to ok.


Proste wyliczenie:
Codziennie robię motocyklem przynajmniej 100km (nie wliczam niedziel, kiedy zazwyczaj jest to kilkaset ale ponieważ zdarzają się dni, kiedy nie jeżdzę, to średnia wychodzi tak jak napisałem wyżej).
100km dziennie = 3000km miesięcznie
Przy spalaniu 7l/100km = 210l miesięcznie x 4,20zł = 882zł miesięcznie.
W tym sezonie jeździłem 8 miesięcy, czyli 882zł x 8m-cy = 7056zł.
Przy spalaniu 10l/100km = 300l miesięcznie x 4,20zł = 1260zł miesięcznie. 8m-cy x 1260zł = 10080zł.
Różnica przy spalaniu 7l/100km, a 10l/100km wynosi 10080zł - 7056zł = 3024zł !
Tak więc wystarczą podstawy matematyki aby to zrozumieć Laughing


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 19:29, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 3 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin