Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Różnica jazdy miedzy F a L mode
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 445
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:12, 15 Mar 2016    Temat postu: Różnica jazdy miedzy F a L mode
Pytanie odnośnie mapy zapłonu czy ktoś dokładnie przebadał ten temat jakie spalanie jaka predkosc max ( przez przypadek odkręciłem manete na M56 i z początku myslalem ze cos sie stało z moto..prędkości przyspieszenia ograniczyły sie do 120mil/h i z prędkością żółwia doszedłem tylko do 140 mil/h na maxa,po zwolnieniu rzuciłem okiem na prędkościomierz i zauważyłem wskaźnik mocy przełączony na L) co z waszymi maszynami jakie wy macie doświadczenie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 445
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 4:02, 22 Mar 2016    Temat postu:
Prawie 100 wyświetleń i ani jednej odpowiedzi....???Co jest grane panowie ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1254
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:02, 22 Mar 2016    Temat postu:
Nikt nie jeździ na L Very Happy ale wyczytałem, że na tym trybie moc kastrowana jest do 60-70%, także przydaje się chyba tylko na deszcz i do dłuższej jazdy po mieście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czarek01
Aktywny



Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 181
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolnośląskie - Oleśnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:17, 22 Mar 2016    Temat postu:
Jeżdżę na L .....moto na dotarciu Laughing mogę coś więcej powiedzieć jak się SX rozjeździ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1254
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:02, 22 Mar 2016    Temat postu:
czarek01 napisał:
Jeżdżę na L .....moto na dotarciu Laughing mogę coś więcej powiedzieć jak się SX rozjeździ


no ja tak samo, aczkolwiek ja ganiam na F. Przy docieraniu nie ma to znaczenia, bo i tak nie kręcimy silników tak wysoko, aby poczuć jakąś różnicę. L ogranicza moc i zapewne zmienia krzywą przyspieszenia/momentu, ale to da się odczuć przy większych prędkościach czy agresywnej jeździe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andxx
Zetofil



Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:07, 22 Mar 2016    Temat postu:
REM napisał:
Prawie 100 wyświetleń i ani jednej odpowiedzi....???Co jest grane panowie ??


REM malo kto ma tak nowe moto zeby byc w posiadaniu tych ustawien Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1254
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:36, 23 Mar 2016    Temat postu:
Teraz z ciekawości przejadę cały bak na L i porównam obroty, osiągi, prędkość i spalanie z F, na którym do tej pory ganiałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Zetofil



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3016
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:34, 23 Mar 2016    Temat postu:
Very Happy To bardzo dobry pomysł Smile
damiang napisał:
Teraz z ciekawości przejadę cały bak na L i porównam obroty, osiągi, prędkość i spalanie z F, na którym do tej pory ganiałem Smile

Ja marzę przesiąść się na nowszą wersję "Sx-a" Smile I taki test jest jak najbardziej na miejscu Smile U mnie nie ma takiej możliwości aby przełączyć mapę zapłonu . Będę obserwował Wasze relacje na ten temat . Dla porównania możemy zrobić coś w rodzaju testu między wersją z możliwością "zmiany mapy zapłonu" a wersją moją "bez". Kwestia ustalenia na jakim dystansie i na jakich parametrach będziemy mieli ochotę to sprawdzić Smile Tak jak już napisałem wcześniej obserwuję ten temat i proponuję taki test Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 445
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:53, 23 Mar 2016    Temat postu:
O i to jest myśl pitrak,mi najlepiej pali przy 5000 obrotach ale zobaczymy ile i jaka bedzie różnica w spalaniu i ile na całym baku przejadę,z racji tego ze ja zaczynam jazdę długodystansową od maja może ktoś wcześniej zrobi jakaś trasę na "L"
Tak jak pisałem na wstępie ja różnice odczułem w mocy na maxymalnych obrotach i prędkości - ślimakowate przyspieszenie ale nie sprawdziłem spalania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Zetofil



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3016
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:46, 25 Mar 2016    Temat postu:
Założę nowy temat w tej sprawie jak wrócę z Isle of Man Smile będzie dobry dystans do testów i przy okazji z obciążeniem Smile Na dzień dzisiejszy jazda na obr/min między 4000 a 6000 Smile to 320 kilometrów jest to dystans jaki uzyskałem z w/w obrotami a prędkość to 90 - 140 km/h. Ale już nie spamuję bo mnie zbanują Laughing Więc jak już wspomniałem założę taki temat w czerwcu Smile Mam nadzieję , że spróbujecie wraz ze mną zrobić taki teścik Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1254
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:43, 29 Mar 2016    Temat postu:
Moje testy:

1 bak jazda na F - zrobiłem ponad 330 km
2 bak - jazda na L - zrobiłem identyczny dystans.

Takie samo obciążenie przy dwóch trybach jazdy, zbliżone prędkości. Tylko przypominam - pomiary robiłem przy docieraniu silnika i kręceniu do max 4000 rpm. Także śmiało można rzec, że L ogranicza prędkość i przyspieszenie, ale przy górnych granicach obrotów i wyższych prędkościach (jakich nie wiem, gdyż nie kręcę na razie moto tak wysoko) Smile Wcześniej nic się nie dzieje - mapa nie ma wpływu na przyspieszenie czy spalanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vale_46
Aktywny



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 174
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:53, 01 Kwi 2016    Temat postu:
We wszystkich moto, które testowałem na różnych mapach (a było tych moto aż trzy Wink)zawsze uznawałem, że mapy ograniczające moc są bezużyteczne.. Smile
Nie wiem kiedy tego użyć... człowiek łapie wyczucie mocy, oswaja się z motocyklem...po czym przełącza na L... i wszystko się zmienia...manetką trzeba kręcić inaczej...moto zdycha...
Spalanie w tych samych warunkach nie może się różnić... w trybie L nie ma tylko opcji "ogień" więc nie uda się spalić rekordowo dużo, bo i żadnych rekordów osiągów się nie pobije..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1254
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:16, 02 Kwi 2016    Temat postu:
Z tym spalaniem to chodziło bardziej, czy na L weźmie mniej, ale tak nie jest Wink Przynajmniej w niższym zakresie obrotów. L w SX'ach moim zdaniem sprawdzi się tylko w deszczu lub na jakiejś bocznej, mocno zajechanej drodze, kiedy przestawiasz się już na inną, ostrożniejszą jazdę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 445
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:22, 03 Kwi 2016    Temat postu:
Tak jak zapisalem wczesniej przy mojej jezdzie max predkosc wynosila 140/mph na L spalania jeszcze nie sprawdzalem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meratron
Świeżak



Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:39, 09 Maj 2016    Temat postu:
Poruszyliście ciekawy temat. Przy docieraniu nie włączałem trybu L bo było sucho. Używam go - zawsze jak popada deszcz, dopóty dopóki drogi nie wyschną. Normalnie jeżdżę na F i KTRC na 1. W deszczu przełączam na L i KTRC 3. Czuje się wówczas bezpieczniej, składam się normalnie w zakręty na mokrym i odkręcam przy wyjściu gaz i przyznam, że praktycznie nie miałem uślizgu tylnego koła - choć przy F + KTRC 1 przy ostrym odkręceniu zdarza mi się zakręcić ogonem na suchym. Wyłączonego KTRC używam tylko jak idę na gumę, bo przy włączonym to taka lipna wychodzi.

Mam niedaleko takich magików co maja sprzęt do pomiarów mocy i momentu w silnikach; zapytam ich czy mogą mi zrobić wydruki na F i na L. Sam jestem ciekaw co pokaże wydruk - jeśli się uda.W wypadku powodzenia dam Wam znać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin