Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Z1000SX 2013 vs 2014

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darkwitch




Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:59, 20 Lis 2014    Temat postu: Z1000SX 2013 vs 2014
Witam,

Bardzo poważnie rozważam kupno Z1000SX, z racji braku sensownych ofert raczej salon... no i teraz pojawia się problem Smile który model?

Różnica pomiędzy 2013 a 2014 to ok 8.5k, więc zasadniczo niby nie tak dużo więcej, ale z drugiej strony 50k+ za motocykl w wersji podstawowej to już sporo, a jeszcze kufry, manetki, zapalniiczki, AC itd... robi się mocno nieprzyjemnie. Z trzeciej strony raczej traktuje to jako zakup na lata.

W związku z powyższym chciałem się poradzić kolegów - czy warto dopłacić do modelu 2014?

Z tego co wiem, zmieniło się:
+ fajnie zintegrowane kufry boczne
+ kontrola trakcji 3 poziomowa + off
+ jeszcze lepsze heble (ponoć 1 palcowe?)
+ ciut lepsza reakcja na gaz i spalanie
+ trochę utwardzone zawieszenie (ale ponoć problem mieli ci powyżej 80kg, u mnie 70kg)
+ ciut lepsza ochrona przed wiatrem (ale mam 173cm, więc i tak spoko)
+ tryb zmniejszonej mocy (na deszcz czy coś... nie wiem po co, skoro jest kontrola trakcji, no ale dobra +)
- brak możliwości zainstalowania centralnego kufra (i możliwe, że nic się tutaj nie zmieni ze strony givi, bo te boczne są naprawdę zintegrowane), jeśli korzystać z dedykowanych fabrycznych
- mniej akcesoriów (ale to się niedługo zmieni)
- ma już chyba trochę za dużo tego zielonego Smile

Co do kufrów - podobno do 2013 można też wstawić te od 2014, trzeba tylko podnóżki wymienić (chociaż może nie, tu są sprzeczne opinie). Nie wiem też czy i tak z tego skorzystam - nie wiem czy będę chciał zrezygnować z centralnego.

Tak więc najważniejsze to kontrola trakcji - jak ona faktycznie działa? Jechał ktoś z tym konkretnym rozwiązaniem?
Czy ona pomaga np. w poniższych sytuacjach:
- wjeżdzamy w złożeniu na mokre pasy dla piechurów / mokre liście / piach / olej ? miałem kiedyś totalnie niespodziewany lowside przy małej prędkości, bo widocznie za mocno złożyłem się (chociaż wcale nie), a było mokro, zimno i opony były nierozgrznae (miały z 5*C)
- wyprzedzanie w deszczu przez po2jną ciągła (czasem się przytrafi) czy inne 'znaki poziome' i zdarza się chwila wężykowania

Generalnie sytuacje 'torowe' (względnie stałe warunku przyczepności) mnie raczej tak nie martwią, gorzej, jeśli nagle pogarsza się przyczepność - czy kontrola trakcji może mnie tutaj uratować? Nie chce dopłacać do systemu, dzięki któremu będę mógł sobie radośnie odkręcać na wyjściu z winkla, a w sytuacjach podbramkowych niestety gleba.

Monobloki faktycznie lepiej hamują w porównaniu z 2013?

Kolejna sprawa, to czy brać rozszerzoną gwarancje? Niby za niewiele więcej jest 4 letnia, natomiast dochodzi więcej kosztownych przeglądów (do tej pory prosty serwis robiłem samemu).

Doradźcie, bo jestem w kropce...


Ostatnio zmieniony przez darkwitch dnia Czw 17:00, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:06, 21 Lis 2014    Temat postu:
A ja rozważam,czy nie nagrodzić ciebie stosownie ?! Rolling Eyes

Odwiedź najpierw ten przybytek i zrób co trzeba TUTAJ ,a później możemy pogadać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:59, 21 Lis 2014    Temat postu:
mihoo napisał:
A ja rozważam,czy nie nagrodzić ciebie stosownie ?! Rolling Eyes

Odwiedź najpierw ten przybytek i zrób co trzeba TUTAJ ,a później możemy pogadać...


Daj mu klapsa Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:52, 22 Lis 2014    Temat postu:
arczimi - zwyrolu Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaquzie
Świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:40, 23 Lis 2014    Temat postu:
Kontrola trakcji w moto to ciekawe rozwiązanie i równie chętnie wyslucham opini Wink swego czasu jezdzilo sie moto bez ABS, od 2011 mam ABS w kawce, i do wersji bez abs juz bym nie wrócił. Ciekawe czy z kontrola trakcji miałbym podobnie? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skulek
Świeżak



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:32, 25 Lis 2014    Temat postu: Re: Z1000SX 2013 vs 2014
darkwitch napisał:
Witam,
Co do kufrów - podobno do 2013 można też wstawić te od 2014, trzeba tylko podnóżki wymienić


Niestety się nie da, próbowałem się za to wziąć, ale całkowicie inny zadupek jest.


darkwitch napisał:

Tak więc najważniejsze to kontrola trakcji - jak ona faktycznie działa? Jechał ktoś z tym konkretnym rozwiązaniem?
Czy ona pomaga np. w poniższych sytuacjach:
- wjeżdzamy w złożeniu na mokre pasy dla piechurów / mokre liście / piach / olej ? miałem kiedyś totalnie niespodziewany lowside przy małej prędkości, bo widocznie za mocno złożyłem się (chociaż wcale nie), a było mokro, zimno i opony były nierozgrznae (miały z 5*C)
- wyprzedzanie w deszczu przez po2jną ciągła (czasem się przytrafi) czy inne 'znaki poziome' i zdarza się chwila wężykowania


Działa to pewnie tak samo jak w ZX10R, więc wszystko na tak.


Ostatnio zmieniony przez Skulek dnia Wto 23:34, 25 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiaczq
Zaglądacz



Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FSL/FSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:05, 29 Maj 2016    Temat postu:
Czy jest na forum osoba, która miała przyjemność jazdy obydwoma modelami? Jesli tak to mam do niej pytania:) Czy różnica w pracy sinika jest odczuwalna? Jak odczucia z porównania hebli? Jeździłem testową 2015rok i na postoju praca silnika sprawiala, że moto delikatnie "bojalo" się w prawą stronę czy to normalne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiaczq
Zaglądacz



Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FSL/FSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:05, 29 Maj 2016    Temat postu:
Czy jest na forum osoba, która miała przyjemność jazdy obydwoma modelami? Jesli tak to mam do niej pytania:) Czy różnica w pracy sinika jest odczuwalna? Jak odczucia z porównania hebli? Jeździłem testową 2015rok i na postoju praca silnika sprawiala, że moto delikatnie "bojalo" się w prawą stronę czy to normalne?

Edit: wyszedł double, proszę o usunięcie!


Ostatnio zmieniony przez Misiaczq dnia Nie 17:06, 29 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:15, 30 Maj 2016    Temat postu:
Wprawdzie nie jeździłem wersją przed liftem, ale mogę wypowiedzieć się o KTRC.

Zdecydowanie na TAK. Gdy droga jest syfiasta, KTRC ładnie odetnie Ci przyspieszenie, ale robiąc to w delikatny sposób, uspokajając moto. Natomiast podczas deszczu, będzie pilnował, aby przy zmianie pasa czy wjeździe we większe kałuże moto nie wyfrunęło Ci spod tyłka. Samo ustawianie trakcji jest przyjemne. Można ją wyłączyć (raczej tego nie robię), 1 - KTRC włącza się rzadko, w ekstremalnych sytuacjach, 2 - pilnuje dużo bardziej, ale też bez przesady - nie włączy się, jak odwiniesz na rozgrzanych oponach i dobrym asfalcie, 3 - dobra na deszcz i gruntowe drogi, tam włącza się bardzo często.

W SX mamy 3stopniową regulację, natomiast w ZX10R jest 9 stopniowa, tam jest dopiero kozak Smile Co nie zmienia faktu, że ta trójka dla SX zupełnie wystarczy.



Wersje przed liftem są uboższe w elektronikę, dlatego jeżeli szukasz moto na lata, raczej rozglądaj się za tymi po 2014 Wink


jaquzie napisał:
Kontrola trakcji w moto to ciekawe rozwiązanie i równie chętnie wyslucham opini Wink swego czasu jezdzilo sie moto bez ABS, od 2011 mam ABS w kawce, i do wersji bez abs juz bym nie wrócił. Ciekawe czy z kontrola trakcji miałbym podobnie? Smile


Zdecydowanie TAK Smile Miałem podobnie z ABS i raczej już nie wejdę w posiadanie moto bez tego systemu. KTRC to fajny dodatek, Kawasaki ma akurat dopracowany system i to jest na plus. Teraz ciężko będzie znajdować nowe motocykle bez ABS czy Kontroli Trakcji (popularny jest też system kontroli przechyłu czy Anty-Wheelie, często stosowane w BMW), więc to mówi raczej samo za siebie Smile Mam tylko nadzieję, że producenci nie przesadzą i nie wpadną na komiczny pomysł implementowania do motków systemu start/stop, bo to już by była porażka Very Happy


Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Pon 5:19, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin