Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Milovic
Znajomy
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:17, 17 Sie 2017 Temat postu: Docieranie moto - zmiana biegów |
|
|
Mam taki jeden problem i zastanawiam sie czy to tak ma wygladac czy cos tu jest nie tak, mianowicie docieram teraz nowe moto, no i wiadomo robie to według ustalen producenta czyli 4000rmp max, zeby jakos jechac to musze miec zapięty 6 bieg (cale 95km/h) i tu pojawil sie dziwny problem, biegi od 4 w gore nie za ciekawie wbijaja sie przy obrotach 3500-3800rmp czasami 5 albo 6 w ogole nie chca wejsc albo skrzynia dostaje zwiechy po zmianie biegu i po sekundzie sam bieg sobie wskakuje, a przy tym taki odglos skrzyni jak to zwykle bywa przy swiezakach wbijajacych biegi.
Ciekawostka taka ze bez sprzegla wchodza idealnie, redukcja ze sprzeglem tez zero jakich kolwiek oporow. Wszystko wyglada na to ze im nizsze obroty tym te wyzsze biegi wchodza mi ciezej, czy to jest normalne?
W zecie nie mialem takich problemow - rzecz jasna nigdy w tym zakresie obrotow nie zmienialem biegow, wiec pewnie dlatego problemow nie bylo. Troche sie zmartwilem bo to nowe moto a tu takie sytuacje. Jestem ciekaw co powiecie na to.
Ostatnio zmieniony przez Milovic dnia Czw 21:19, 17 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:34, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Nie, absolutnie nie powinno być żadnych zgrzytów czy zwiech skrzyni przy wbijaniu w wyższego biegu z niższych obrotów, SX to lokomotywa i jej to nie przeszkadza, czasami wbija się wyższy bieg z niskich obrotów. Jak jadę w trasie ekonomicznie to czasami i przy 3 tys wbijam 6 bieg i nie ma żadnego problemu - ani ze sprzęgłem, ani bez. Przy docieraniu nagminnie wbijałem 6 przy 3-3,5 tys i wchodziło jak w masło - leciutkie klik i pojechał.
Może jesteś przeczulony, może za delikatnie je wbijasz? Chodź wątpię, bo z dużym Z miałeś już do czynienia. Może masz coś ze sprzęgłem/napędem, najlepiej podjedź do ASO, bo nie ma co gdybać - to nówka i powinna śmigać jak ta lala
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Milovic
Znajomy
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:15, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
aha, jeżeli Ty nie miałeś takich problemów to faktycznie tu coś będzie nie tak. Właśnie przez pierwsze dni miałem tak jak piszesz klik i jedzie dalej nawet na 3 tyś obrotów jak wbijałem 6, a teraz jest tak ze to na pewno nie wchodzi tak jak powinno, na pierwszym serwisie powiem im o co chodzi i niech się z tym bujają.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:32, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Nie czekałbym z tym do pierwszego serwisu, jak masz możliwość to podskocz do nich i daj się przejechać mechanikowi
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Milovic
Znajomy
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:56, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
pierwszy serwis pewnie w poniedziałek - wtorek. Już klepnięte 800km. Mam tam ponad 70km wiec poczekam do następnego tyg. Ale niewątpliwie coś jest na rzeczy bo jak go odebrałem to nie miałem takich dziwnych symptomów w pierwsze dni jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:30, 20 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Wczoraj specjalnie dla Ciebie zrobiłem test na swojej Zeci - biegi 4-5-6 wbijałem przy niecałych 2 tys obrotów, ostatni bieg udało mi się wbić przy prędkości 40 km/h Wchodziły jak w masło, klik i pojechał. Także nie ma opcji, by coś blokowało tylko dlatego, że są za niskie obroty
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Milovic
Znajomy
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:21, 20 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dzieki, usterke juz zgłosilem niech z tym robią moim zdaniem tez tak nie powinno sie dziac. Oczywiscie nie dzieje sie tak za kazdym razem, np jak chce to zrobic dynamicznie to czesciej sie tak zdazy niz jak np zlapie za klamke sprzegla potem wsadze but pod dzwigienke walne w gore i wchodzi...
Kurde tak czy siak jestem troche zniesmaczony ze ledwo z tamtad wyjechalem a juz tam musze wracac z problemami.
Najlepsze jest to ze jak wbijam bez sprzegla to nie odnotowalem takich problemow..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 5:46, 21 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
To jest właśnie motoryzacja Wczoraj na zlocie gadałem z gościem, który przyjechał na nowiutkim Intruderze z tego roku. Na liczniku 3 tys km, a już miał rozbierany silnik w ramach gwarancji (coś tam mu stukało i musieli poprawiać fabrykę). Daj znać, co powie serwis.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Timon
Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:44, 22 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, u mnie na docieraniu też ładnie wchodzily biegi nawet przy 6 chciałem jeszcze wyzej wrzucać
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GaLaZ
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:16, 25 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie w z1000 tez elegancko i miekko wchodzily.
A co do niesmaku i powrotem do salonu, to znam ten ból, na szczęście nie z z1000
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Milovic
Znajomy
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:26, 25 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Bylem na pierwszym przegladzie, mechanik jezdzil mowil mi ze wszystko dziala jak nalezy. Po wymianie oleju wiadomo mozna juz troche normalniej jezdzic, do tych 6tys-7tys w drodze do domu 70km nie zaobserwowalem zadnych dziwnych zachowan, biegi byly zmieniane na ciut wiekszych wartosciach obrotomierza, i wchodza bez zadnego zająkniecia. Nie zabardzo wiem czy dalej kombinowac i sprawdzac czy 6 wchodzi przy 3 tys obrotow...
Mechanik w ASO powiedzial ze to najprawdopodobniej olej techniczny powodowal cos takiego i ze teraz juz powinno byc ok. I faktycznie teraz jezdze normalnie i wszystko ok.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GaLaZ
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:06, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
ja bym się jakoś mocno nie przejmował, nawijaj km i badaj na biezaco ale też nie daj się zwariować
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:14, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Możliwe, do 1000 km wlany jest olej techniczny (chyba zwany także mineralnym), teraz masz zalany fullsyntetyk i to też ma wpływ na biegi Co nie zmienia faktu, że pobawić się z wbijaniem 6 przy 2 tys obrotów zawsze możesz i moto nie powinno stawiać oporów
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Pon 11:14, 28 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|