Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Kontrolka ABS
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:59, 31 Sie 2017    Temat postu:
Bebok pisał, by sprawdzić i pewnie chodziło mu, by zrobić to podczas normalnego użytkowania - po prostu zahamować, jadąc gdzieś wolno na piachu Smile

Akurat nie w SX, ale znajomy miał przypadek z Yamahą, gdzie zwariował licznik i świeciła się kontrolka ABS, gdy ten normalnie działał na oba koła. Także różne cuda wianki Smile Ale ja i tak obstawiam czujnik, to najczęściej pada przy tych systemach.


Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Czw 10:01, 31 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:15, 31 Sie 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Trochę nie bardzo Cię rozumiem, Wojtek dostał rady w stylu - sprawdź hamulcem, czy ABS działa (mógł np zwariować zegar i mimo działającego ABS, nie wyłączać lampki) + sprawdzenie czujnika, który obstawiałem od początku.

Fajnie, że wrzuciłeś schemat, ale nie rzucaj tekstami typu "padłem czytając poprzednie rady". Staramy się pomagać, a co kilka głów to nie jedna Smile


No dobra nie spinaj się, ale żeby radzić jechać do ASO .... Very Happy
Myślałem że forum ma pomóc to samemu zrobić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:49, 31 Sie 2017    Temat postu:
Jasna sprawa, ASO to ostateczność. Chodziło mi bardziej, by od razu nie kupować czujników etc, bo czasami mechanik ma po prostu do zdiagnozowania zamiennik (w tym przypadku zapewne padł czujnik, ale 100% pewności nigdy nie ma). I gdy na 100% wiadomo, co yebło, wtedy można wymieniać Smile Jak ktoś nie ma takiego zaplecza, to więcej wyda na zakup części na chybił trafił, niż na faktyczną naprawę gdzieś na warsztacie (bolesne, wiem z doświadczenia).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:12, 31 Sie 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Jasna sprawa, ASO to ostateczność.........


Jasne tym bardziej że w sezonie byle jaki mechanik nie zajrzy od ręki. Parę lat temu pojechaliśmy polatać quadem na piaskownię pech chciał że zgasł na dole (dobrze że byliśmy we dwóch) i już nie zapalił - brak iskry. Sad Telefon do warsztatu w poniedziałek i :"przyprowadź pan może w czwartek zajrzę"- serwisówka , pomiary i od razu wytypowany impulsator - w czwartek quad gotowy do latania Very Happy
Nie mówię że się znam i nie mądruje, ale od tamtej pory daje sobie radę bez serwisu czego wszystkim życzę Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:29, 31 Sie 2017    Temat postu:
jackas napisał:
od tamtej pory daje sobie radę bez serwisu czego wszystkim życzę Laughing


Dobrze wiedzieć Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:23, 31 Sie 2017    Temat postu:
I tak szybko z tym czwartkiem, mój Ducat ostatnio stał u mechanika 5 tygodni Smile Ale tam problem był większy (spalona cała wiązka od elektryki, paliła się losowo, raz zaraz po odpaleniu moto, a raz potrafiła wytrzymać nawet kilka godzin jazdy), więc idzie usprawiedliwić dłuższy czas, zanim znalazł usterkę. A usterką była lekko nadtopiona kostka/czujnik od pompy paliwa. Działała, ale jak miała humor, to paliła kable Very Happy

Tak nawiasem, Ducati może i piękne, ale elektrykę to ma iście włoską Smile

Sam grzebałem chyba z tydzień i się poddałem.

Żeby nie było Offtopu, Wojtek napisz, co tam z Twoją lampką Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:08, 31 Sie 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Bebok pisał, by sprawdzić i pewnie chodziło mu, by zrobić to podczas normalnego użytkowania - po prostu zahamować, jadąc gdzieś wolno na piachu Smile

Akurat nie w SX, ale znajomy miał przypadek z Yamahą, gdzie zwariował licznik i świeciła się kontrolka ABS, gdy ten normalnie działał na oba koła. Także różne cuda wianki Smile Ale ja i tak obstawiam czujnik, to najczęściej pada przy tych systemach.


No właśnie o to chodziło. Nieraz lampka świeci, a sprzęt działa. Nietrudno sprawdzić czy abs fizycznie działa. I lepiej to robić na asfalcie, nie na piachu/szutrze, przynajmniej przód Smile

Damian, ja mam drugie moto KTM i tam instalacja elektryczna była robiona chyba przez małpy. Pozaginane, nawet poprzecierane kable, wszystko wisi i lata, nie pospinane ze sobą, ani do żadnego punktu stałego. Jak było mało miejsca, to upchali butem i szybko skręcili, żeby nie wylazły z powrotem. Sama rozkosz.


Ostatnio zmieniony przez Bebok dnia Czw 17:13, 31 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:31, 31 Sie 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Wojtek napisz, co tam z Twoją lampką Smile


No więc... tak jak pisałem wyżej po diagnozie z serwisówki kiedy mi "wymrugało" ze to coś z przednim czujnikiem to dziś po robocie chciałem się za to zabrać. I teraz najlepsze będzie.. Very Happy

Byłem dzis u fryzjera na moto.. odjezdzam z placu i co mi się rzuciło w oczy... ze z tego łącznika na ladze jeden kabelek wystaje jakoś dziwnie..

No więc na chate i dawaj do garazu.. po zdjęciu boczka..

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu z ZOOM'em..

[link widoczny dla zalogowanych]

rozebrałem dwa boczki, bo miałem zarówkę spaloną z prawej ;/ a ze to zenon to nie taka prosta sprawa by ja wymienić.
Na drodze bym się zesrał a nie wymienił.

Takze na jednym ogniu dwie pieczenie ugotowane Smile

Po naprawieniu kabla od ABS'u oczywiscie jazda probna i co... jest git Wink nie swieci lampka.
Kurde a tyle tysiecy kilosow jechalem z nia z urlopu.. a to tylko kabelek sie wysunal. niezla beka.

W kazdym razie bardzo dziekuje za zainteresowanie tematem i wszelka pomoc jaką tu uzyskałem.
Bo jakby nie patrzec to zaoszczedzilem pewnie kilka stowek.

A ta serwisówka to jednak kopalnia...

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:33, 01 Wrz 2017    Temat postu:
Bebok napisał:

Damian, ja mam drugie moto KTM i tam instalacja elektryczna była robiona chyba przez małpy. Pozaginane, nawet poprzecierane kable, wszystko wisi i lata, nie pospinane ze sobą, ani do żadnego punktu stałego. Jak było mało miejsca, to upchali butem i szybko skręcili, żeby nie wylazły z powrotem. Sama rozkosz.


Taka uroda tych bardziej egzotycznych moto Smile W Ducati wiązki też poprowadzone są na chybił/trafił (przez to kable potrafią się przecierać), owinięte jakimś bandażem z apteki (i to tak fabrycznie jest).


Wojtek - widzisz, czyli jednak prosta naprawa. Czyli system działał, tylko kontrolka świrowała Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:50, 01 Wrz 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Wojtek - widzisz, czyli jednak prosta naprawa......



wszystkie naprawy są proste,
tylko trzeba znać dobrego diagnostę Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:17, 01 Wrz 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Czyli system działał, tylko kontrolka świrowała Smile


Kabel nie dotykał pinka z którym komunikuje sie z czujnikiem ABS'u więc system nie działał - kontrolka o tym informowała.

Ten system sprawdzający z serwisówki jest jednak mega.

jackas napisał:
tylko trzeba znać dobrego diagnostę Laughing


Ja już znam
Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RoBeRt
Świeżak



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:38, 01 Wrz 2017    Temat postu:
Skoro temat o kontrolce to zapytam . W poprzednim moto mialem kontrolke ABS teraz mamTRC i abs gasl po ruszeniu a trc gasnie po odpaleniu pytanie o co kaman i czego zamiast abs jest trc . 😉
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:03, 04 Wrz 2017    Temat postu:
ABS to wiadomo - system hamowania. Natomiast KTRC to kontrola trakcji, lampka uruchamia się w trybie testowym po włączeniu zapłonu i ma zniknąć (coś, jak check engine).

Jak zaczniesz testować to zauważysz, że KTRC zaświeci się (mrygnie, czasami ciężko to zauważyć) tylko, gdy zerwiesz przyczepność. To będzie oznaka, że system zadziałał i odciął napęd. Najlepiej ustaw poziom 3 i wyleć gdzieś na szutry Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RoBeRt
Świeżak



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:08, 06 Wrz 2017    Temat postu:
damiang napisał:
ABS to wiadomo - system hamowania. Natomiast KTRC to kontrola trakcji, lampka uruchamia się w trybie testowym po włączeniu zapłonu i ma zniknąć (coś, jak check engine).

Jak zaczniesz testować to zauważysz, że KTRC zaświeci się (mrygnie, czasami ciężko to zauważyć) tylko, gdy zerwiesz przyczepność. To będzie oznaka, że system zadziałał i odciął napęd. Najlepiej ustaw poziom 3 i wyleć gdzieś na szutry Smile
kurde mi chodzi o to ze w tym miejscu co jest kontrolka abs ja mam ktrc i nie wiem o co kaman . We wczesniejszym sx normalnie bylo abs w tym mam ktrc .😉
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:42, 06 Wrz 2017    Temat postu:
RoBeRt napisał:
damiang napisał:
ABS to wiadomo - system hamowania. Natomiast KTRC to kontrola trakcji, lampka uruchamia się w trybie testowym po włączeniu zapłonu i ma zniknąć (coś, jak check engine).

Jak zaczniesz testować to zauważysz, że KTRC zaświeci się (mrygnie, czasami ciężko to zauważyć) tylko, gdy zerwiesz przyczepność. To będzie oznaka, że system zadziałał i odciął napęd. Najlepiej ustaw poziom 3 i wyleć gdzieś na szutry Smile
kurde mi chodzi o to ze w tym miejscu co jest kontrolka abs ja mam ktrc i nie wiem o co kaman . We wczesniejszym sx normalnie bylo abs w tym mam ktrc .😉


Owners manual i wszystko jasne Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin