Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Zmiana klamek z1000sx 2017

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kylek




Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:45, 15 Lip 2019    Temat postu: Zmiana klamek z1000sx 2017
Cze,

wstępnie sobie popatrzyłem i chciałbym tylko potwierdzić co by niczego nie urwać przy zmianie klamek na akcesoryjne np. [link widoczny dla zalogowanych]

Klamka sprzęgła:

1) Odkręcam mocowanie całej klamki przy kierownicy (2 imbusy);
2) Odkręcam czujnik sprzęgła (2x śruba krzyżakowa);
3) Okręcam od dołu nakrętkę trzpienia klamki (klucz 10mm) ;
4) Luzuję linkę i ją wyciągam
5) Skręcam w odwrotnej kolejności.

Klamka Hamulca:

1) Odkręcam nakrętkę trzpienia mocującego od spodu (klucz 10mm)
2) Okręcam trzpień od góry (śrubokręt płaski)
3) Skręcam w odwrotnej kolejności.

Dzięki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:20, 17 Lip 2019    Temat postu:
Nie wiem jak w 1000, ale w 800 wykręcałem jedynie sworzeń, odchylałem klamkę do przodu i wyjmowałem trzpień linki z klamki. To wszystko. Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:04, 17 Lip 2019    Temat postu:
Miałem i nie zmieniam z fabrycznych bo latają jak Żyd po pustym sklepie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kylek




Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:50, 18 Lip 2019    Temat postu:
W z1000sx nie da rady od spodu podejść z kluczem, bo przeszkadza czujnik , który wg mnie trzeba wykręcić.

Co do klamek to miałes identyczne czy takie dodatkowo łamane w połowie? Klamka kłamcę nierowna, tych dodatkowo lamanych nie chciałem,bo właśnie balem się luzów na sworzniach. Jak przyjdą i będą luźne to ich najwyżej nie założę, ale w poprzedniej cbr 600rr miałem podobne i były super.

Oryginalnie są niestety trochę zbyt daleko odsadzone nawet na minimum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:32, 18 Lip 2019    Temat postu:
Mam właśnie łamane. na sworzniach nie ma zbędnego luzu, ale już w mocowaniu tak.
Skasowałem go podkładając pełną podkładką sprężynującą z kwasówki czy nierdzewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wolan




Dołączył: 10 Maj 2019
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:07, 23 Lip 2019    Temat postu:
Nie ważne co zamontujesz zadbaj o to aby klamka sprzęgła była odpowiednio ustawiona i sprawdź czy dobrze pracuje. Ja kupiłem sx i przy przebiegu 16k km robiłem sprzęgło przez źle ustawione chińskie klamki. Ktoś zamontowal i cieszył się wyglądem a moto miało tarcze w stanie masakrycznym, nie wspominając o pokrzywionych przekladkach i wytartym zabieraku. Tak czy inaczej nie polecam oszczędzać na klamkach bo zły profil może Ci narobić trochę szkód. Pozdraeiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kylek




Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:34, 16 Sie 2019    Temat postu:
Crash a mógłbyś podać głębokość i średnicę otworu w barylce klamki hamulca - to ten popychacz co pcha trzpien tloczyska. Chinole nie dołożyli do zestawu i muszę kombinować?

Dzieki bardzo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:09, 16 Sie 2019    Temat postu:
Sorry kylek, ale nie wiem o czym do mnie rozmawiasz. Przyszły kompletne klamki nie pamiętam czy ze śrubami mocującymi w obejmie pompy i hamulca, ale bez zbędnych luzów jest po zmontowaniu na fabrycznych śrubach. Zdjęcie by pomogło. Jeżeli chodzi o otwór w klamce stanowiący oś jej obrotu to u mnie idealnie pasowała fabryczna śruba (sworznio-śruba). Natomiast, jak pisałem wcześniej był luz wzdłużny po osi sworznia który zlikwidowałem czymś podobnym [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kylek




Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:55, 17 Sie 2019    Temat postu:
W środku klamki powinna być taka baryłka:

[link widoczny dla zalogowanych]


Nie da się jej wyjąć z oryginału i powinna być dołączona do nowych klamek, niestety jej nie miałem. Gdzie dokladnie włożyłeś podkładkę, bo w klamce hamulca też mam luz w osi sruby montażowej.dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:39, 17 Sie 2019    Temat postu:
popychacz- trzpień oryginalny

Powrót do góry
Zobacz profil autora
kylek




Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:14, 17 Sie 2019    Temat postu:
Dzieki za zdjęcie, u mnie niestety nie da się tak zrobić i dopóki nie kupię zamienników dobrej firmy będę pewnie śmigał na oryginalnych.

Edit: jednak udało się wytoczyć i wyfrezowac baryłkę, której brakowało i muszę przyznać, że klamki są spoko przynajmniej na razie. Bardzo dobrze wykonane, wygodny kształt i brak nadmiernych luzów, więc nie trzeba stosować podkładek itp.

Jak coś poniżej wrzucam Wam linka - można je brać!

[link widoczny dla zalogowanych]

Ja akurat wziąłem krótkie czarne.


Ostatnio zmieniony przez kylek dnia Wto 12:58, 20 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin