Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Blokada kierownicy oraz ciężarek.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:12, 18 Lut 2013    Temat postu: Blokada kierownicy oraz ciężarek.
Witam serdecznie wszystkich.

Dziś wybrałem się na małą przejażdżkę po osiedlu i na cpn. Zablokowałem kierownicę kluczykiem, lecz później stałem przy moto i walczyłem z nim jak jakiś debil. Po kilkunastu próbach załapał. Jest na to jakiś magiczny sposób ?

A drugie pytanie dotyczy samych ciężarków kierownicy. Zgubiłem gdzieś jedną sztukę. Na allegro znalazłem seryjne, ale same końcówki. Mnie interesuje jeszcze ten wihajster, który wkłada się w kierownicę. Ma ktoś może z forumowiczów taki ciężarek z tym elementem do zbycia bądź wie, gdzie mógłbym coś takiego dorobić bądź kupić ?

Dzieki i pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:19, 18 Lut 2013    Temat postu:
Co do wihajstra to kup w castoramie odpowiedni metalowy kołek rozporowy i po kłopocie:)

Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pon 16:19, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misssza
Aktywny



Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:45, 18 Lut 2013    Temat postu:
Mi tez czasami cos z blokada nie trybi. Ale wystarczy lekko kierownice skrecic i od razu opor znika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mAti
Aktywny



Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RRS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:20, 18 Lut 2013    Temat postu:
przekręcaj kluczyk delikatnie poruszając kierownicą powinno ułatwić odblokowanie bądź zablokowanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:01, 18 Lut 2013    Temat postu:
Jutro sprawdzę, najwyżej nie będę blokował kierownicy.

Znalazłem na alledrogo kilka ciężarków, dość ładne z wyglądu, jednakowoż martwi mnie to, że są wykonane z aluminium. Ten seryjny jest dość ciężki i waży co najmniej 100 gram czego nie byłbym pewien w przypadku aluminium, a na aukcji nie jest napisane ile waży. Warto brać taki aluminiowy ciężarek czy lepiej szukać seryjnego bądź wybrać się z misją do ślusarza ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:42, 19 Lut 2013    Temat postu:
Zasada jest taka,że albo kupujesz drugi i masz komplet ori,lub zanabywasz jakieś akcesoryjne (alu/teflon/etc) i masz inne ładniejsze.Niestety w przypadku nakedów musisz wziąć pod uwagę przenoszenie wibracji na kierownicę,późniejsze mrowienie w dłoniach,czyli dyskomfort podczas dłuższych przejażdżek
.Osobiście założyłem stalowe - akcesoryjne (made by czester) o dużej gramautrze i kłopot z głowy. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:03, 19 Lut 2013    Temat postu:
Ze zrobieniem nie będzie problemów, ponieważ wujek jest ślusarzem. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Wyczytałem, że muszą mieć identyczną wagę. Idąc więc tym tokiem sama kierownica musi być idealnie wyważona. Dzieląc ją na poszczególne segmenty czy choćby na pół tak niestety nie będzie. Weźmy np. sam zbiorniczek wyrównawczy, który też parę gram waży, a mimo to nie montuje się go centralnie na kierownicy lub po obu stronach by zachować przeciwwagę. Samo lusterko choćby, wydaje mi się, że prawe jest delikatnie szersze, później dokładniej sprawdzę.

EDIT.

Właśnie wrociłem z garażu i jest tak jak mówiłem. Prawe lusterko jest szersze od lewego o jakies 5-7 mm. Lusterka seryjne. Wy też tak macie ?


Ostatnio zmieniony przez D0minik dnia Wto 14:27, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:20, 19 Lut 2013    Temat postu:
Skoro twierdzisz,że Zet jest źle wywarzony,to dlaczego podczas jazdy na wprost (jeśli jest prosty) nie będzie skręcał w żadną stronę?

Jeśli Twój wujek dorobi ciężarek,to poprostu niech zrobi kopię ori.

Co do lusterek motocyklowych,to zawsze myślałem,iż sątakie same (tylko w lustrzanym odbiciu).... Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:16, 20 Lut 2013    Temat postu:
Jak widać lusterka nie mają identycznych wymiarów.

Nie twierdzę, że cały motocykl jest źle wyważony. Dziwią mnie niektóre wypowiedzi i wręcz przestrogi, by ciężarki kierownicy miały identyczną gramaturę. Pytanie skąd takie uprzedzenia ? Idąc więc ich tokiem cała kierownica musiałaby być idealnie wyważona, a tak w rzeczywistości nie jest. Rozmieszczenie poszczególnych elementów może mają jakiś nikły wpływ na tor jazdy, ale są niezauważalny dla człowieka . Pomijam już opór powietrza, który cały czas atakuje lusterka.

Cóż, nie ma co czytać tych bredni, bo człowiek tylko od tego głupieje Wink

Ciężarek został dorobiony. Na pierwszy rzut oka niczym się nie różni od oryginału. Czy coś ten zabiegł pomógł. Nie wiem, nigdy się nie przekonam, bo nie jeździłem długo bez jednego ciężarka. Nawet nie wiedziałem kiedy go zgubiłem.

Uważam, że temat został całkowicie wyczerpany.

Dzięki panowie za odpowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez D0minik dnia Śro 21:19, 20 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:44, 21 Lut 2013    Temat postu:
Skoro od samego początku masz swoje teorie,to po co pytasz innych o zdanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
D0minik
Znajomy



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:18, 21 Lut 2013    Temat postu:
Pytałem czy ktoś ma na zbyciu ciężarek i czy ktoś już dorabiał tą cześć we własnym zakresie. Jeżeli jest coś co mogę wykonać sam to z chęcią to zrobię zamiast płacić krocie za daną część tylko dlatego, ze ma jakieś logo.

Owszem, mam swoje teorie, niektóre mające pokrycie, inne nie. Chciałem się dowiedzieć co na ten temat mają do powiedzenia inni użytkownicy forum. Dyskutować przecież można, nieprawdaż ? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:50, 21 Lut 2013    Temat postu:
Ależ oczywiście. Wink

A nie chciałeś dorobić dwóch i byłoby po sprawie?! Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin