Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pit
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:16, 29 Kwi 2017 Temat postu: Brak ciśnienia oleju z750s |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów i z góry przepraszam jeśli robię to w niewłaściwym miejscu(nie mogłem znaleźć odpowiedniego miejsca na powitanie nowo zarejestrowanych).
Szukalem rozwiazania mojego problemu z z750s-06rok ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania,wiec pozwólcie,ze zwrócę się do Was z prośba o pomoc.
Przejdę do konkretów:
1.Przewrocilem mojego Zeta na prawa stronę i niestety zanim go wyłączyłem przez kilka sekund obroty podskoczyły do ok 7 tys.Po podniesieniu i odpaleniu silnika kontrolka oleju nie gaśnie.
2.Liczac na to,ze tylko zapowietrzył się układ olejowy wykonalem kilka zabiegów aby go odpowietrzyć ale nic to nie pomogło.
3.Wymienilem czujnik oleju na nowy,gdyż w trakcie rożnych prób rozwiązania problemu wcześniejszy musiałem jakoś uszkodzić bo przestał działać prawidłowo. Tak wiec czujnik jest teraz sprawny podobnie jak kontrolka oleju.
4.Moje podejrzenia padają na pompę,gdyż w okienku poziomu oleju nie ma żadnego ruchu oleju przy zapalonym silniku (oczywiście poziom oleju prawidłowy,nowy filtr wymieniony i nowy olej jest świeżo zalany).
5.Co chyba najważniejsze i sugeruje najprawdopodobniej problem z pompa oleju to to,ze odpaliłem silnik przy odkreconym czujnikiu ciśnienia oleju i NIE STWIERDZILMEM TAM (palcem:)) CIŚNIENIA OLEJU na wolnych obrotach.
6.W silniku póki co nic nie stuka :)ale po kilku już odpalaniach i ciagle świecącej kontrolne oleju stwierdziłem,ze trzeba znaleźć problem i nie ma co już odpalać silnika bo może się to już złe skończyć.
Teraz pytanie,czy zanim zabiorę się za odkręcanie pompy oleju to może powinienem wykluczyć jeszcze jakieś inne potencjalne przyczyny braku cisnienia oleju?
Jeśli jednak pozostaje mi dobranie się do pompy oleju to czy w prostych warunkach domowych mogę jakoś sprawdzić (kręcąc sama pompa) czy ona podaje olej.Jesli tak to mam mgliste pojęcie jak to zrobić
Bardzo dziękuje za potencjalne odpowiedzi i pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:49, 29 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
ciśnienie najlepiej zmierzyć manometrem , skoro wykluczyłeś czujnik ciśnienia oleju jedyne co pozostaje to misa oleju w dół, ściągnąć smok i sprawdź zawór zwrotny inaczej regulator ciśnienia oleju ,da się to zrobić nawet z podnośnika , kolejnym etapem to kręcąc wałem sprawdź czy obraca się pompa wody wraz pompą oleju . to tak na szybko . sprawdź i powiedz co masz , ewent. jakiś film nagraj.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pit
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:27, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Witam.Dzieki Avator za szybka odpowiedz.Ja niestety dopiero dzisiaj znalazlem chwile,zby spuścić olej i w trakcie odkręcania miski zorientowałem się,ze będę musiał jeszcze odkręcić rury wydechowe bo nie dam rady wykręcić wszystkich śrub od miski i tym samym ja zdjąć.Nie chce pisać o bzdurnych sprawach ale zastanawiam się,czy jednak w tej sytuacji może "szybciej"będzie najpierw dostać się do pompy olejowej i sprawdzić czy działa. Tylko czy sprawdzenie pompy wiąże się z tym,ze trzeba ja wymontować,podłączyć wężykami i z jakiegoś zbiorniczka z olejem kręcąc np.wiertarka próbować przepompować olej, czy tez można sprawdzic pompę jakoś wewnątrz silnika? Jeśli jest możliwość sprawdzenia pompy w silniku to czy wiąże się to z tym,ze i tak trzeba zdjąć miskę olejowa i jakoś wsadzić w olej ten filtr (jeśli dobrze rozumiem to jest ten smok którym pompa zasysa olej)i kręcąc pompa sprawdzić czy pompuje olej? Przepraszam,nie chce być irytujący ale nigdy wcześniej nic takiego nie robiłem przy silniku i choć mam ten motocykl od okolo 7 lat to nigdy nie miałem z nim problemu (oprócz zle działajacego od niedawna predkosciomierza)ale to inna historia. Moto ma na
liczniku około 21 tys.km to najprawdopodobniej jest prawdziwy jego przebieg bo nie sadze,żeby przed moim zakupem poprzedni właściciel coś "majsterkowal"przy liczniku. Ja jestem "niedzielnym rajdowcem"i jeżdzę bardzo mało.Jak wcześniej napisałem olej zmieniłem i na nowym oleju przed wywrotka jeździłem bez problemy przez kilka dni wiec nie sadze by na nowym oleju zapchał się regulator ciśnienia-chyba,ze się jakoś zawiesił w trakcie pracy silnika leżąc na boku.Oczywiscie chce go sprawdzić jeśli taka będzie potrzeba ale może w tej sytuacji jednak powinienem zacząć od pompy.
Dzieki za cierpliwość i mam nadzieje,ze uda się zdiagnozowac problem.
Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Wto 23:33, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|