Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 11:41, 29 Mar 2010 Temat postu: filtr powietrza |
|
|
jak w temacie. szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na to wiec mam nadzieje, że nie zdubluje tematu. chodzi mi mianowicie jaki filtr powietrza zakładacie do motungów? wiem wiem jest k&n. ale po pierwsze cena, po drugie dlaczego akurat k&n? wiem że wystarczy go wyjąć, popłukać i gotowy do jazdy. Ale... czy to przypadkiem nie trzeba jakimś specjalnym środkiem płukać a nie woda i dodatkowo ten środek kosztuje odpowiednio i starcza na dwa razy? po drugie ciekawi mnie legenda przyrostu mocy. czy ktoś sprawdził, że po założeniu tego filtra skoczyła mu, choć śladowo, moc? bo szczerze mówiąc nie widziałem namacalnych dowodów iż ten filtr takie cuda działa. czyli jeśli te legendy bądź nie odnośnie k&n się potwierdzą to czym filtrować moją 750-tkę?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:01, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz kupić zwykły filtr powietrza, koszt ok. 70zł. Minus masz taki że wystarcza on na maksymalnie 20tys.km. Serwisówka mówi wprawdzie 36tys.km, ale po 20 zmieniłem bo był mocno brudny - niestety polskie drogi nie są najczystsze
Filtr K&N jest droższy, ale tylko go czyścisz raz na jakiś czas, także na dłuższą metę może wyjść nawet taniej. Co do przyrostu mocy to bez ingerencji w komputer albo montażu PC nie liczyłbym na przyrost mocy, podobno dźwięk silnika jest bardziej rasowy, dzięki czemu niektórzy czują kilka koni pod tyłkiem więcej ale raczej to placebo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 12:33, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no właśnie o to mi chodziło,że raczej to działa na zasadzie placebo. powiedz mi tylko czy tego k&n'a trzeba myć w specjalnym płynie czy wystarczy wodą? bo tego nie wiem. ja wymieniałem filtr jak miałem 8600 teraz mam 12000 i nie był za czysty. ale muszę dodać ze latam tez po mich wioskach i często tez zapuszczam się na nieutwardzone . Może wiec tego k&n'a? aha tak za pamięci jak wymieniałem świece teraz przed sezonem to jedna fajka miała jakiś luz w środku ale zamontowałem ją spowrotem, natomiast 3 świeca lekko była okopcona (to nie ta od luźnej fajki)... czego to może być powodem? zmieniłem na te co były czyli N... coś tam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:38, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W jakim sensie świeca okopcona? Chodzi Ci o nagar na elektrodzie? Czy okopcona w miejscu w którym przychodzi fajka?
Co do filtrów K&N to wiem że są takie zestawy do czyszczenia - jest tam płyn do czyszczenia i płyn do nasączania. Podejrzewam że jakbyś wymył wodą z delikatnym detergentem lub w benzynie ekstrakcyjnej, a potem nasączył specjalnym sprayem do filtrów gąbkowych (w motocyklach crossowych tak się robi) to byłby podobny efekt, ale sam nie używam także to moje gdybanie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 12:46, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | W jakim sensie świeca okopcona? Chodzi Ci o nagar na elektrodzie? Czy okopcona w miejscu w którym przychodzi fajka?
|
tam gdzie fajka...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:16, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ups !!!! To kolego masz problem z uszczelką Albo po prostu sprawdź jak są dokręcone ( nie przesadź )
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:52, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Co do filtra powietrza K&N,producent podaje przyrost mocy nawet do 5KM,ale uzależnia to od wielu czynników.
W przypadku Zetki,przy fabrycznym wydechu,wymiana filtra na K&N nie daje żadnych efektów,jedynie tak jak to zauważył Gandi-dożywotnia gwarancja i lepszy pomruk.
Natomiast gdy wraz z wymianą filtra,zakładamy przelotową końcówkę wydechu,to już zaczyna mieć sens i na hamowni zaobserwujemy nieznaczne zmiany krzywych z wykresu.
Dopiero wymiana na dedykowane całego układu (kolektor tytanowy + wydech przelotowy),dorzucenie powercommandera wraz z odpowiednimi mapami,szereg modyfikacji w silniku,etc;dają mocno zauważalny efekt na drodze/torze,
ale.......zanim do tego dojdziemy,po prostu zabije nas -cena.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
djpleban
Aktywny
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:22, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
możesz ew myć go w wodzie z mydłem czy innym niezbyt żrącym detergencie, ale nasączyć trzeba
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:19, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
komin co prawda nie jest seryjny ale to tylko komin a nie cale "orurowanie" zastanawiam sie ale chyba zdecyduję sie na ten filtr bo jezdze nawet sporo po szutrach wiec to mi ułatwi żywot (płukanie i gotowe).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:37, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Na wiosnę polityka K&N się nieco zmieniła i to lepsze.Ceny padły,do Z750 szło już kupić za 190zł ,a normalnie zwykły kosztuje coś koło 90-100zł.Więc myślę że nawet samo to że psychicznie człowiek będzie się lepiej czuł to tę stówkę warto dołożyć.
To takie moje skromne zdanie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:51, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
hmm to już jakaś cena jest. pytanie do Uli i Bizona jaką cenę macie dla mnie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|