Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:51, 01 Wrz 2009 Temat postu: kto z was wymieniał zębatkę przednią w z750 ? |
|
|
Dostałem łańcuch i zębatki, wziąłem się za wymianę. Odkręcam pokrywę przedniej zębatki, odgiąłem podkładkę zabezpieczającą śrubę przy zębatce, zabieram się za odkręcanie śruby przy zębatce i d**a! ni holery nie drgnie!
czy jest jakiś patent na jej odkręcenie? może specjalny klucz? próbowałem wszystkiego a widze że ta śruba jest strasznie delikatna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:55, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | próbowałem wszystkiego a widze że ta śruba jest strasznie delikatna |
Nie tylko delikatna ale i okrutnie dokręcona, bez specjalnego klucza będzie trudno, specjalnego czyli sięgającego do części sześciokątnej, proponuję uważać na część kwadratową odpowiada ona za pracę licznika.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Wto 22:00, 01 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 15:26, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ważne jest żeby ciągnąc za łańcuch blokując tylne koło(na luzie), w żadnym wypadku nie za skrzynie (na biegu) , najlepiej i najłatwiej jest to zrobić kluczem pneumatycznym lub elektrycznym bez szarpania puszcza.
A jeśli nie dysponujesz kluczem pneumatycznym to dobra końcówka i długa rura Powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:21, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
no i odkręciłem. Dobry klucz + przedłużka (80cm) i poszło!
dzięki za info
Ostatnio zmieniony przez 13b dnia Czw 12:43, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:50, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Tak jak Mariusz pisze...uważać na kwadratową część...a nakrętka trzyma naprawde mocno. Ja posłużyłem się kluczem do odkręcania kół przy ciężarówce Renault Midlum...i odpowiednia przedłóżka oczywiście. Koleś deptał na maxa na tylni hamulec a ja ciągnąłem...mało kręgosłupa nie złamałem ale poszło. Dokręcona kurew..o nieziemsko...fabrycznie. Po zmianie dokręciłem tak samo albo jeszcze mocniej...hehe.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 7:06, 12 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Gdy nie mialem pneumatyka opracowalem z bratem patent ktory ogarnal kilka motocykli. Był to łancuch o dlugosci ok 20cm połączony z tej samej długosci prętem stalowym o wysokiej twardosci. Wbijałem bieg, łancuchem owijalem przednia zębatke a pręt blokował sie o rame. Przedłuzką do nasadki, kilka szarpnięc i zawsze puszczało
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 21:31, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Siema! Czy tam jest normalny gwint? a może lewy? jakos nie moge odkrecic...
pozdro!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:52, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Normalny gwint...odkręcasz w lewo czyli w strone przodu maszyny. Uważaj na kręgosłup
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|