Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 18:19, 10 Paź 2009 Temat postu: Prędkości obrotowe. |
|
|
Witam.
Dziś jadąc krajową 7 złapałem się na tym, że bardzo mocno wkręcałem mojego Z750S na obroty. Myślę, że działo się to z powodu korków w uszach. Bardzo poprawiają komfort jazdy ale całkiem innaczej słychać silnik (a właściwie nie słychać). I tu powstaje pytanie, czy takie wysokie obroty w okolicach 13000 na min. w czasie ruszania i dalej na 2 i 3 biegu są bardzo szkodliwe dla silnika?.
Wiem, że dobrze nie jest. Czerwone pole nie darmo jest tak zaznaczone ale podkreślam, że tylko chwilowo wskazówka tam gościła. Wszystko przez bandę "600" które spotkałem po drodze. Jeszcze raz się okazało, że nawet mały zet może znacznie więcej.
Pozdrawiam
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:56, 10 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tu również podbijam temat Jacka.
Jak wiadomo nasza Kawa ma
110KM przy 11000obr/min a moment 75Nm przy 8200obr/min.
Nie ukrywam jednak jak śmigam czasami po winklach to zdarza się trzymać moto na górnych obrotach i to nawet do "czerwonego".Proszę was koledzy fachowcy czy faktycznie to ma sens i kręcić moto do górnych granic,czy zmiana biegu przy 8200obr.
Pozdr
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Anuh-Z1000
Aktywny
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:50, 10 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
krecic do odcinki, tz nie gdy komputer odetnie ale pol sekundy wczesniej i nic sie nie stanie. a 8200 to tez mozna ale w paradzie motocyklowej zeby za szybko nie jechac
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:52, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Podstawa to dobrze rozgrzany silnik i świeży olej syntetyczny. Jak lubisz kręcić na wysokich obrotach, zwiększ częstotliwość wymiany do 6000 km. No i w końcu nie jedziesz ciągle na odcince a silnik lubi obroty więc krzywda mu się nie dzieje. Tylko tak jak pisze, silnik rozgrzany+dobry świeży olej.
A co do obrotów to mówią że optymalnie pod względem osiągów zmieniać biegi przy maksymalnej mocy, czyli przy 11000rpm.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:22, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Najlepiej jest znalezc wykres mocy i momentu Zeta i popatrzec w jakim zakresie obrotow zaczyna sie spadek mocy. Czesto latalem po E7 i mam bardzo ladny odcinek od swiatel do swiatel gdzie mozna pocisnac jak nie ma samochodow. Z reguly dojezdza sie do takiego wiaduktu i trzeba heblowac bo po nim sa swiatla. Czesto tam latalem krecac Zeta pod czerwone pole i pod wiaduktem pokazywalo mi 230-235 km/h, pozniej gdzies doczytalem zeby zmieniac biegi przy 9.500 tys obrotow - 3 razy udalo mi sie dobic do 250 km/h a raz nawet 255 ale nie jestem pewien bo musialem sie ostro spinac z hamowaniem. Mysle ze dobrze jest wyprobowac sobie zmiane biegow przy maks mocy, przy odcince i przy maksymalnym momencie obrotowym. Wszystko oczywiscie zalezy od drogi, wiadomo ze do palowania po prostych lub szybkich lukach podchodzi sie inaczej niz do kretej a tym samym wolniejszej trasy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|