Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:12, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
boże ale męczycie temat z750 to nie jest komar każde moto nawet proste i dobrze wyrególowane ma prawo ściągać ponieważ składa sie na to wiele czynników.
czy ktokolwiek z was pomyślał choć przez chwile że człowiek nie jest istotą idealnie wyważoną?? że nawet nieraz gdy wydaje nam sie że siedzimy prosto mozemy siedzieć troszkę krzywo??? że prawą noge możemy troszke bardziej wychylać niż lewą i to też będzie dawalo efekt ściągania:) w poprzednim z1000 miałem krzywą ramę (krótszą o około 3 cm.) a moto jechało idealnie prosto i nie ściągało.
Fabryka tez nie jest idealna dlatego istnieja tak zwane normy dzięki którym małe krzywości są dopuszczalne.
krzywą ramę najczęściej mozna wykryć na zakrętach a nie na prostej. bo moto poprostu krzywe gorzej sie zachowuje.
motocykle które ściągają moga byc idealnie proste a może to być wina pozycji siedzącego na nim a wcale nie musi o tym on sam wiedzieć. jeśli moto da sie opanować bez problemu i nie musicie ciągle kontrować bo moto jedzie w swoją stronę to poprostu nie marudzcie. a jak chcecie idealne motocykle jeśli chodzi o jazde na wprost to proponuje mv augusty. nie obrażajcie się ale poprostu juz nie mogę tego tematu czytać bo wszystko dąży do niczego. najlepiej zmierzyć moto prostymi metodami i fajnie by bylo jak by ktoś zrobił fajną fotorelację jak pomierzyć moto domowymi sposobami to by napewno wielu osobo pomogło dzięki czemu poprostu czuli by sie bardziej komfortowo nawet jak by moto ściągało pozdrowionka:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:51, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | boże ale męczycie temat fajnie by bylo jak by ktoś zrobił fajną fotorelację jak pomierzyć moto domowymi sposobami to by napewno wielu osobo pomogło dzięki czemu poprostu czuli by sie bardziej komfortowo nawet jak by moto ściągało pozdrowionka:) |
Zlituję się nad kolegami
Najprościej jest poprosić kolegę o pomoc, aby jadąc wprost na nas, niezbyt szybko, postarał się zachować jak największą stabilność. Jak już pisałem, patrząc od przodu widać idealnie czy oba koła idą jednym śladem czy nie. Odchyłki do 0,5cm nie mają wpływu na zachowanie motocykla na zakrętach.
Jest to metoda którą powinniście stosować podczas kupna używanego motocykla, wraz z kontrolą tylnego wahacza (należy sprawdzić czy tylne koło jest z obydwu stron idealnie ustawione) można w prosty i szybki sposób stwierdzić czy motocykl jest prosty, czy lepiej odpuścić sobie dalsze oglądanie.
Jak ustawić osiowość kół
Są dwie bardzo proste i jednocześnie skuteczne metody, jeśli czas pozwoli zrobię kilka fotek z małym opisem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:20, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A ja proponuję usiąść tyłem do kierunku jazdy i zobaczyć czy zacznie ściągać w lewo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:57, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jak obiecałem - dwa bardzo proste sposoby na sprawdzenie osiowości kół, jednocześnie pozwalające stwierdzić czy rama lub zawieszenie są proste.
Pierwszy sposób, stosowany przeze mnie. Potrzebna jest idealnie prosta listwa, ja stosuję aluminiową 2-metrową poziomnicę z doklejoną (na taśmę) na jednym końcu listewką o szerokości 28mm. W celu poprawienia kontrastu na fotkach okleiłem poziomnicę taśmą papierową
Foty wykonałem tylko do celów instruktażowych dla tego Zet jest na podpórce bocznej, ale podczas sprawdzania ustawienia kła, koniecznością jest użycie stojaka pod wahacz. Listwę należy przyłożyć z obydwu stron motocykla tak, aby dotykała obydwu rantów tylnej opony.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Przy odrobinie wprawy udaje się na przednim kole zaobserwować czy tylne koło jest ustawione dobrze. Doklejona listewka nie może być zbyt szeroka (nie powinna opierać się o przednie koło) obserwujemy tylko szczelinę między listewką a krawędziami opony, oczywiście koło musi być ustawione równolegle do listewki. Teraz tylko ten sam zabieg z przeciwnej strony i jeśli odległości są identyczne, to motocykl powinien prowadzić się idealnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Metoda druga, znacznie tańsza może też prostsza ale ja jej nie stosuję. Wydaje mi się, że jest mniej dokładna i aby dokładnie zmierzyć trzeba na podłodze poleżeć . Mniej dokładna ze względu na odległość między sznurkiem, a przednią oponą - nie byłem w stanie określić czy odległości po obu stronach opon są identyczne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Dla prawidłowego wykonania pomiarów powinienem użyć sznurka, ale na fotkach chyba nie było by go widać dlatego użyłem naprędce znaleziony kabel.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
W tej jak i w poprzedniej metodzie aby ustawić tylne koło w jednej osi z przednim wystarczy poluzować oś tylną i odpowiednio regulować naciągami łańcucha, pojedynczo, w zależności w którą stronę potrzeba koło przesunąć. Tylko nie przesadzajcie z naciąganiem. Po wszystkim koniecznie trzeba sprawdzić naciąg łańcucha.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Podejrzewam, że kilka osób pomyślało, że jest to niedokładny sposób ustawiania osiowości kół ze względu na niedokładności w obróbce krawędzi opon, jest na to rada wystarczy wykonać dwa lub trzy pomiary, ale po każdym kolejnym, obracając koło lub oba koła o pewien kąt.
I teraz po całym ustawianiu, kiedy już jest pewne, że koła są ustawione idealnie, można sprawdzić czy rama lub zawieszenie jest proste. Wystarczy porównać obie strony naciągu tylnego koła, jeśli wskaźnik przy osi koła jest w takiej samej odległości na skali naciągu na wahaczu, to sprzęt jest ideał Ale też nie przesadzajcie, fabryka ma swoje tolerancje i minimalne niezgodności w ustawieniu nie muszą oznaczać, że motocykl był po jakiejś przygodzie.
Jeśli coś zamąciłem, to piszcie postaram się dokładniej wyjaśnić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:40, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
mariusz zajebiście to opisałeś. Kawał dobrej lektury
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 6:51, 28 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
makos napisał: | Przy 70 km/h na większej nie sprawdzałem. Ale jest tak że naprzykład jade puszczam kierak i leci w prawo i do potwierdzenia zawracam i jade w stronę przeciwną po tym samym pasie drogi co wcześniej i wtedy moto jedzie prosto. Tak że z obserwacji moje moto ma tendencje sćiągania w prawo. |
To trzeba jeździć pod prąd (tak jak w Anglii )
Mi nic nie ściąga .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 23:32, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
moge zejsc do 18km/h i moj zet prowadzi sie prosto, nic nie sciaga, oba kola mialy zmieniane opony i tez zaden problem prowadzi sie jak po sznurku : D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 13:15, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
OxBown napisał: | no mozna sie smiac ale prawda jest taka ze z750 fabrycznie jest zle wywazonym motocyklem i sciaga w prawo minimalnie. moj sciaga!!! a uswiadomil mi to mechanik motocyklowy(byly w kawasaki) w Z1000 nie ma tego problemu |
Potwierdzam - w moim z750 również ściąga na prawo. Ustawienie tylnego koła było sprawdzane i jest ok. Na początek sezonu pojadę na sprawdzenie półek kierownicy. Ściąganie nie jest mocne i można wybalansować ciałem, nawet mocniejsze dociskanie lewego podnóżka delikatnie pomaga.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:37, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
juliani napisał: | OxBown napisał: | no mozna sie smiac ale prawda jest taka ze z750 fabrycznie jest zle wywazonym motocyklem i sciaga w prawo minimalnie. moj sciaga!!! a uswiadomil mi to mechanik motocyklowy(byly w kawasaki) w Z1000 nie ma tego problemu |
Potwierdzam - w moim z750 również ściąga na prawo. Ustawienie tylnego koła było sprawdzane i jest ok. Na początek sezonu pojadę na sprawdzenie półek kierownicy. Ściąganie nie jest mocne i można wybalansować ciałem, nawet mocniejsze dociskanie lewego podnóżka delikatnie pomaga. |
Kolegę to najpierw zapraszamy do działu "Powitalnia",gdzie zgodnie z zasadami,przedstawiamy się braci forumowej,a następnie zabieramy głos w dyskusjach!
Co do tematu,to też tak myślałem,do momentu wymiany kpl opon (na nowe)..........;zły czar prysnął.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 14:16, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: |
Kolegę to najpierw zapraszamy do działu "Powitalnia",gdzie zgodnie z zasadami,przedstawiamy się braci forumowej,a następnie zabieramy głos w dyskusjach!
Co do tematu,to też tak myślałem,do momentu wymiany kpl opon (na nowe)..........;zły czar prysnął.  |
Jesienią wymieniłem tylnego kapcia, za Twoją radą zmienię również przód (jeśli nie pomoże zacznę się martwić :>
Natomiast jeśli chodzi o Powitalnię - to przepraszam za nieokrzesanie - właśnie dopełniłem powinności - pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 14:17, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|