Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:53, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Hehe znam i korzystam:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:28, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko odnośnie zmiany tylnej opony na szerszą. Nie mówię tutaj o drastycznej zmianie, ale np. ze 180 na 190. Będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:49, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
BoBaN napisał: | Mam pytanko odnośnie zmiany tylnej opony na szerszą. Nie mówię tutaj o drastycznej zmianie, ale np. ze 180 na 190. Będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe? |
Będziesz miał "placka" i chu..wo będzie się zachowywał w zakrętach.
Nie polecam!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:20, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
BoBaN napisał: | Mam pytanko odnośnie zmiany tylnej opony na szerszą. Nie mówię tutaj o drastycznej zmianie, ale np. ze 180 na 190. Będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe? |
przy zachowaniu oryginalnej szerokości felgi swojego motocykla będziesz miał więcej miejsca do marginesu i wygładzisz zmianę kierunku jazdy,
jeździłem polecam taki zabieg
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:28, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki panowie. Dwie odpowiedzi i obie różne co prawda, ale i tak coś wyjaśniają. Chodzi mi o założenie na oryginalną felgę opony szerszej ze 180 na 190. Reszta parametrów opony zostaje taka sama (czyli 55/17).
Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Nie 22:03, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:01, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
BoBaN napisał: | Dwie odpowiedzi i obie różne. Chodzi mi o założenie na oryginalną felgę opony szerszej ze 180 na 190. Reszta parametrów opony zostaje taka sama (czyli 55/17). |
bobek było przerabiane, szukaj a znajdziesz [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez avator dnia Nie 19:02, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:21, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Prosiłbym jednak kogoś normalnego o poradę, bo ten [link widoczny dla zalogowanych] powyżej nadaje się jedynie do usunięcia z funkcji moderatora, bo jak widać blade ma o tym pojęcie.
Btw. Zamiast tu cwaniakować, to pokaż jaki jesteś zaradny oraz zdolny i popraw tą totalnie spieprzoną wyszukiwarkę to może ludziom będzie łatwiej znajdować to czego szukają (o ile w ogóle wiesz jak powinna poprawnie działać wyszukiwarka na tego typu forach).
Jeśli nie potrafisz szukać i masz z tym problem to opuść to Forum !!! // avator
Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Nie 22:21, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:06, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
BoBaN napisał: | Prosiłbym jednak kogoś normalnego o poradę, bo ten [link widoczny dla zalogowanych] powyżej nadaje się jedynie do wyjebania na zbity pysk, a nie piastowania funkcji moderatora, bo jak widać blade ma o tym pojęcie.
Btw. Zamiast tu cwaniakować, to pokaż jaki jesteś zaradny oraz zdolny i popraw tą totalnie spieprzoną wyszukiwarkę to może ludziom będzie łatwiej znajdować to czego szukają (o ile w ogóle wiesz jak powinna poprawnie działać wyszukiwarka na tego typu forach). |
a więc tak zabieg wymiany opony na szerszą dedykowaną do motocykli sportowych ma tylko jedno zastosowanie a mianowicie zwiękrzenie kąta pochylenia motocykla w złożeniu
normalnie w użytkowaniu a tym bardziej Z-ta jest to pomysł z dupy a na pewno nie z głowy
jeżeli chodzi o aspekt czysto wizualny jest on wogule nie zauważalny
jeżeli chodzi o zachowanie reszty parametrów czyli wysokość opony to też jesteś w błędzie 55 to nie jest dobry wybór przekłamujesz znacznie wskazania licznika
podsumowując podziel się z nami co za siła zadała Ci taki jednoznacznię debilny pomysł ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:18, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
No i to jest konkretna odpowiedź. Dzięki.
Zapytałem ponieważ widziałem wczoraj Z750, które miało wyraźnie szerszy kapeć z tyłu i wyglądało to naprawdę fajnie. Ale skoro piszesz, że zmiana z 180 na 190 jest praktycznie niezauważalna, to widocznie musiała to być jeszcze szersza opona. A czy pomysł debilny, to nie wiem bo ja nigdy tego nie praktykowałem, a często widzę motocykle z szerszymi niż zalecane oponami. Widocznie według tego co piszesz dużo debili jeździ motocyklami.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:38, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
BoBaN napisał: | No i to jest konkretna odpowiedź. Dzięki.
Zapytałem ponieważ widziałem wczoraj Z750, które miało wyraźnie szerszy kapeć z tyłu i wyglądało to naprawdę fajnie. Ale skoro piszesz, że zmiana z 180 na 190 jest praktycznie niezauważalna, to widocznie musiała to być jeszcze szersza opona. A czy pomysł debilny, to nie wiem bo ja nigdy tego nie praktykowałem, a często widzę motocykle z szerszymi niż zalecane oponami. Widocznie według tego co piszesz dużo debili jeździ motocyklami. |
mówie o oponie topowo sportowej nasze rołdy też podejdą
ale opona dedykowana do armatur czy typowych szosowych motocykli ma inną konstrukcje a bierznik nie odbiega od sportów takie zabiegi też są stosowane opona 190 na felge 5,5 i 6 cali wygląda zupełnie inaczej
w tych motocyklach jest zajebisty moment obrotowy i zależy na przyczepności
a sam wiesz że w tego typu motocyklach jazda jest na kwadratowo a nawet na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność
przy odpowiednim ciśnieniu w oponie na oponie szerokości producenta przy wykręconych śrubach z podnóżek masz 5mm zapasu jak ciągniesz i słuszysz stopkę
po założeniu 190 jak ci strach pozwoli pozamykasz opony ale stopki idą sporo do góry(strach)
wszystko to jednocześnie przy prawidłowo wyregulowanym zawieszeniu
więc proponuje zadbać o sprawność swojego motocykla pod względem oryginału i potem brać się za modyfikacje
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:49, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Zwróciło to moją uwagę ze względów estetycznych. Szersza opona wyglądała po prostu ciekawie. Sam gdybym miał się w to bawić, to nie ze względu na zwiększenie kąta pochylenia motocykla tylko właśnie ze względu na wygląd. Nie jeżdżę tak ostro po drogach, a na tory się nie wybieram. Ogólnie nie jestem na tyle dobrym motocyklistą żeby tak się bawić. No, ale skoro piszesz, że między 180 a 190 nie widać dużej różnicy (a bardziej drastyczne zmiany zupełnie nie wchodzą w grę), to nie ma sensu się w to bawić. Tym bardziej, że tak jak napisałeś, przekłamuje to wskazania licznika. Raz jeszcze dzięki za wyczerpujące info.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:01, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
BoBaN napisał: | Zwróciło to moją uwagę ze względów estetycznych. Szersza opona wyglądała po prostu ciekawie. Sam gdybym miał się w to bawić, to nie ze względu na zwiększenie kąta pochylenia motocykla tylko właśnie ze względu na wygląd. Nie jeżdżę tak ostro po drogach, a na tory się nie wybieram. Ogólnie nie jestem na tyle dobrym motocyklistą żeby tak się bawić. No, ale skoro piszesz, że między 180 a 190 nie widać dużej różnicy (a bardziej drastyczne zmiany zupełnie nie wchodzą w grę), to nie ma sensu się w to bawić. Tym bardziej, że tak jak napisałeś, przekłamuje to wskazania licznika. Raz jeszcze dzięki za wyczerpujące info. |
Nie wszystkie opony w tym samym rozmiarze wyglądaja tak samo po założeniu na felge. Miałem na początku Dunlopa Qualifiera który wyglądał dość seroko po zmierzemiu miał 185mm kupiłem teraz Pilot Powera 3 i wyglada na weższą niż dunlop, i ma dokładne 180mm . Nie wiem, może to kwestia złudzenia wizualnego, ułożenia bieżnika, konstrukcji opony itp. także rozmiar rozmiarem ale nie każda wygląda tak samo najszerzej wyglądającą oponą jest chyba Michelin Pilot Power 2, a najweższa jaką wudziałem to Pirelli Diablo strada i Dunlop Road Smart. Też Lubie szerokie Kapcie ale dla samego wyglądu nie ma sensu zmieniać rozmiaru.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:47, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
No właśnie też to zaobserwowałem jak zmieniłem z Diablo SC na Angele. Niby ten sam rozmiar a wyglądały na szersze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|