Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Schodzenie na kolanko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 13:38, 19 Cze 2010    Temat postu:
gandi napisał:

Pytanie do tych co schodzą na kolano - szuracie podnóżkami? Macie jakieś tuningowe, krótsze podnóżki?

Z jednej strony się cieszę a z drugiej widzę tyle braków technicznych, że najchętniej bym na jakimś torze kilka dni bez przerwy jeździł Wink


Caly pic nie lezy w przycieraniu podnozkow czy sliderow, tylko w umiejetnosci siedzenia na motocyklu i technice pokonania zakretu. Przy jakich predkosciach ma to miejsce? Popros kogos, zeby zrobil Ci zdjecia podczas przewalania motocykla i zweryfikuj swoja pozycje. Przy prawidlowej pozycji mozna jezdzic bardzo szybko majac jeszcze bardzo duzy zapas w zlozeniu motocykla - ergo zapas bezpieczenstwa na wypadek nieoczekiwanych przeszkod na zakrecie. Przy nieprawidlowej pozycji bardoz szybko osiagniesz duze zlozenia, a przy okazji kiepski rozklad mas i niskie predkosci. Dla przykladu film edukacyjny:

http://www.youtube.com/watch?v=qmWrfyppcZc&feature=related

goscie tra podnozkami, predkosci w zakretach maja gowniane, pozycja wrecz smieszna, odchylaja sie odwrotnie do pochylenia motocykla, nie panuja totalnie nad linia zakretu, co chwile motor giba sie na lewo i prawo pokazujac 0 plynnosci i wyjezdzaja prawie pod samochody. A to jak wolno jada widac w momencie gdy na przod wyjezdza czerwony supersport (cbr?), mimo ze tez jedzie slabo, z dupa wystawiona jak do srania to ten ktory filmuje musi ciac zakrety na wprost zeby w ogole moc sprobowac go dogonic. Najlepsza jest kontrola przepustnicy tego co filmuje - gaz hamulec gaz hamulec w kazdym zakrecie i rzuca nim jak szmata Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 13:40, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:53, 19 Cze 2010    Temat postu:
Dzięki za rady, ale właściwie tylko systematyczny trening uczy prawidłowej jazdy. Podnóżkami trę już coraz mniej, po prostu jadąc na kolanie trzeba odpowiednio się ułożyć i przyzwyczaić do tej pozycji, potem z upływem czasu idzie to coraz bardziej instynktownie. Co do zapasu w złożeniu motocykla to zabawa jest dopiero jak już nie ma zapasu i zamykasz oponki przód i tył jadąc na kolanie, ale do tego musi być odpowiednia droga którą znam i wiem że mnie piasek czy dziecko z piłką w zakręcie nie spotka.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 19:11, 19 Cze 2010    Temat postu:
No nie wiem, ja opony zamykam w motocyklu ale po ulicy tak latac nie zamierzam, bo to prosta recepta na powazny wypadek. Zostawiajac sobie margines, powiedzmy 40% i tak jedziesz juz duzo za szybko jak na warunki uliczne, a w razie potrzeby ominiecia przeszkody na zakrecie zawsze mozesz zlozyc sie jeszcze bardziej i to zrobic. Bez marginesu walisz centralnie w przeszkode. Nigdy nie wiesz czy zakret nie bedzie mial zmniejszajacego promienia skretu albo zmiany profilowania.
Apropos pozycji to wlasnie dlatego zachecam do zrobienia sobie zdjec, albo przejechania sie pod okiem kogos bardziej doswiadczonego, bo tych bledow sam nie wylapiesz, nie ma na to szans. Przeciez nie widzisz jak siedzisz, prawda? Ja sam zaczalem z tego korzystac i udalo mi sie osiagnac znaczacy progres Smile

Swoja droga to jestem zdziwiony podejsciem ludzi do tematu pozycji "na kolano". Malo kto przyklada do tego jakakolwiek wage, a w rzeczywistosci jest to jedyna prawidlowa technika pokonywania zakretów motocyklem. Innych technik nie ma, jest tylko niewiedza


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 19:13, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:25, 19 Cze 2010    Temat postu:
Ale ja schodzę na kolano tylko na zakrętach które znam i zawsze robię raz - dwa razy spokojny przejazd nimi danego dnia, żeby ocenić czy nie ma piasku i innych przeszkód. Normalnie jeżdżąc zostawiam margines bo bez tego długo się nie pojeździ. No niestety nie robiliśmy filmu także nie wiem jak wygląda moja pozycja, Ci co jechali za mną wiedzą, ale cały czas staram się doskonalić, bo mniej więcej wiem jak pozycja powinna wyglądać. Szczerze mówiąc to na torze kolanko jest jedyną szybką techniką, ale uwierz mi że i normalnie siedząc można jechać bardzo szybko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 11:00, 20 Cze 2010    Temat postu:
pozycja "na kolano" w praktyce to jest jedyna mozliwa technika prawidlowej jazdy w zakretach na motocyklu. rozumiem to 1) jako transfer wagi w strone zakretu, 2) dociazenie podnozka, 3) zaklinowanie sie noga przeciwna do zakretu o bak. Wcale nie musi to oznaczac wyciagania kolana i szorowania nim po ziemi Smile. Przynajmniej taka teorie, z ktorą po wyprobowaniu się zgadzam, przedstawil m.in. Kenny Roberts w "Sport riding" - bardzo fajna ksiazka do poczytania (krazy po sieci w pdfie). To samo slyszalem od Marka Godlewskiego. Motocykl duzo latwiej sklada sie w zakrecie niz przy samym przeciwskrecie, a co za tym idzie jedzie sie przyjemniej, szybciej i bezpieczniej. Ja odkad zaczalem sie tego uczyc inaczej juz nie jezdze, bo nie ma sensu.

a czy Godlewski ma jakas wiedze nt, jazdy motocyklem mozna ocenic po zalaczonym obrazku z treningow, ktore prowadzi: [/img]
Powrót do góry
riux
Zaglądacz



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:57, 20 Cze 2010    Temat postu:
siema, w koncu udalismy się na sesje zdjęciową i coś tam wyszło . . . Proszę o ocenę mojej pozycji ( oczywiście profesjonalne uwagi Wink) Ewentualnie jakie korekty powinny być . . .


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:08, 20 Cze 2010    Temat postu:
Mrozo yyy to znaczy Riux ta fota co ma Bukiet4 jest dużo lepsza Very Happy wrzuć ją !!

Haha i wrzuć fotę tego kolesia na FZ6 do porównania pozycji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:15, 20 Cze 2010    Temat postu:
riux jako że nieraz jeździmy razem przyjrzałem się Twojej pozycji i wg mnie dobrze się składasz, niektórzy robią to tak że zrzucają dupę z siedzenia a tułów mają nad motocyklem i są cali wygięci, a chodzi o to żeby kręgosłup był w lini prostej obok motocykla, głowa jakby na szerokości lusterka Smile Szkoda że się nie załapałem na sesję zdjęciową. Mi się ostatnio na tym lewym udało zejść na kolano dwu-trzykrotnie, ale łatwo nie jest. Mam film z tych winkli ale słabej jakości z komórki, jakieś 15 klatek/s, więc chyba nie warto wrzucać. Riux musimy się w wakacje zgrać na tą Wisłę, bo tam można bardziej konkretnie poszlifować. Tylko musicie się spiąć i wstać wcześnie rano Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
riux
Zaglądacz



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:26, 20 Cze 2010    Temat postu:
Dzięki Gandi. . . Za niedługo będziemy mieli okazje przejąć dobry aparat także sesji będzie ciąg dalszy (damy znać to będziesz miał okazje sprawdzić swoją pozycje na kolanie chociaż wg mnie z tego co widziałem to jest dobrze). Co do Wisły to chętnie tylko tak jak mówisz trzeba się ogarnąć z samego rana.

Bukiet4 i Flaming już powzmacniali dżinsy kewlarem w okolicach kolan także będzie dobrze hehe Very Happy

Flaming szczerze to fz6 nie warte publikacji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kalos2
Bywalec



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:17, 05 Sie 2010    Temat postu:
Nie wiem czy koleś ma dobrą technikę bo osobiście na kolano nie schodzę ale jest nasza ZETKA z kamerką w ciekawym miejscu więc może komuś się przyda Smile

http://www.youtube.com/watch?v=hl06SQ7bgVA&translated=1
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 18:27, 05 Sie 2010    Temat postu:
no wlasnie to jest przyklad jak nie nalezy jezdzic Smile dupe zwiesza jakby chcial postawic klocka w biegu zamiast pokonac zakret



tak jest prawidlowo


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 18:43, 05 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 16 Wrz 2010    Temat postu:
A co do schodzenia na kolano to zapraszam na ten filmik [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam pitrak Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:32, 16 Wrz 2010    Temat postu:
pitrak napisał:
A co do schodzenia na kolano to zapraszam na ten filmik [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam pitrak Wink


Piękny jest ten filmik,oglądałem go dziś na Ścigaczu chyba z 10razy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:40, 16 Wrz 2010    Temat postu:
podoba mi się jak zrobili tą reklamówkę, klimatyczna... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:51, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Ja pierdziele!!! Nie moge przestac tego ogladac!!! Zajebiste
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 5 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin